Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Uusiperheongelmia - miehen lapset...

Lähettäjä: Help 
Päivämäärä:   15.2.25 15:47:02

Miehen lasten asenne ärsyttää ja pelkään, että se alkaa näkyä ja varmasti näkyykin...

Miehen lapsia (2kpl 7v ja 11v) näitä ei kiinnosta mikään muu kuin ruudulla oleminen ja muiden kiusaaminen. Hygieniasta ei huolehdita, mutta jälkensä he siivoavat hyvin.

Lähdetään uimaan, niin ei huvita, kun on kylmää. Mennään laskettelemaan, ei halua edes kokeilla. Mennään mihin vaan aktiviteettiin, niin jompi kumpi toteaa, ettei halua.

En jaksa enää yhtään "en mä haluu" kommenttia, kun niitä tulee koko ajan ja kaikesta. "Nyt pitää pestä hampaat" "en pese".

Omia on myös kaksi (6v+8v) ja nämä super innokkaina aktiviteetteihin, mutta lähtevät usein mukaan tähän "en mäkään haluu" kun toiset aloittavat.

Sellainen fiilis, että hänen lapset pitäis sulkea huoneeseen, jossa olis kännykkä, pizzaa ja karkkia, eikä mitään tavi tehdä, niin he olis tyytyväisiä. Suihkussa ei tarvis käydä, eikä hampaita pestä.

Kokemuksia vastaavasta?

Re: Uusiperheongelmia - miehen lapset...

Lähettäjä: Mimmi 
Päivämäärä:   15.2.25 15:48:12

Ihan normaalia, pikkulapsi aika ja kun kdikki on kivaa alkaa loppua!

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   15.2.25 16:17:39

Onko sille miehelle siis ok, että lapset eivät tee mitään eivätkä peseydy? Jos on, niin ei ole paljoakaan mitä voit tuossa kuviossa asioille tehdä. Uusperheet toimii vain jos sen aikuisilla on sama linja kasvatuksessa, eikä sun ja mun lapsia. Miehesi sahaa omaa oksaansa kun antaa lasten mennä sieltä mistä aita on matalin, mutta se todennäköisesti kostaantuu vasta myöhemmin teini-iässä.
Parhaiten tässä kuviossa pärjää, kun sisäistää ajatuksen, ettei kaikkia taisteluita voi voittaa, ja antaa miehen hoitaa omansa.
T. 10 vuotta uusperheessä lapsettomana.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.2.25 16:24:50

Niiltä lapsiltaan ei hygienia-asioissa haluatko, vaan sanotaan, että nyt hammaspesulle ja nyt suihkuun.
Ei vaihtoehtoja.

Aktiviteetit sovitaan pari päivää ennen. Mennäänkö laskettelemaan vai luistelemaan?
"Mä en haluu" ei ole vaihtoehto.

Selkeät rajat pitää olla, ja ruutuaika. Eikä niistä lipsuta.

Rajat on rakkautta.

Lähettäjä: dd 
Päivämäärä:   15.2.25 16:24:57

''Kokemuksia vastaavasta?''

Kyllä, nostin kytkintä ja lähdin ja myöhemmin etsin lapsettoman miehen. =)

Lähettäjä: Help 
Päivämäärä:   15.2.25 16:38:22

50% on lapsetonta aikaa, joten ns.hermojen leputus aikaa on myös.

Isälle ei ole ok, jos eivät peseydy, mutta asiasta huolehtiminen ei ole tarvittavalla tasolla, kun lapset eivät usko. (Enkä minä voi hänen lapsia alkaa pakottaa) Olen asiasta sanonut isälle, hetken hän jaksaa taistella (taistelut on isoja), mutta helposti jää taistelematta ja asia unohtuu.

Vastauksena: Mä en halua ei ole vaihtoehto ilmoituksessa saa vaan "mut mä en lähde mihinkään" On raskasta niin isälle, minulle, kuin muille lapsille

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   15.2.25 16:40:07

Miksi ihmeessä asutaan yhdessä jos ei edes perheen pelisäännöt ole olemassa tai toisen ihan erilainen kasvatustapa tiedossa ? Valitettavasti ovat miehesi lapsia eli voisit laittaa melkein yhtäläisyysmerkin kenen vika...... että semmoisen sankarin sitten valitsit.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   15.2.25 16:42:42

"Isälle ei ole ok, jos eivät peseydy, mutta asiasta huolehtiminen ei ole tarvittavalla tasolla, kun lapset eivät usko. (Enkä minä voi hänen lapsia alkaa pakottaa) Olen asiasta sanonut isälle, hetken hän jaksaa taistella (taistelut on isoja), mutta helposti jää taistelematta ja asia unohtuu."

Eli teillä on siis kaksi lasta, jota kukaan ei kasvata?

Vaihtoehdot ovat vähissä. Joko sinä alistut tilanteeseen tai et. Et voi pakottaa miestäkään kasvattamaan selkärankaa jos hän ei sitä itse halua tehdä sinun tai lastensa takia.

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   16.2.25 11:06:20

Sinä aikusena voit aivan hyvin laittaa rajoja myös miehen lapsille. Suihkuun mennään sillon kun sanotaan ja hampaat pestään aamua iltaa. Ja ruutuaikaa rajottasin myös. Sinun koti, sinun säännöt.

Lähettäjä: merituuli 
Päivämäärä:   16.2.25 11:15:27

Taistelut on vaan käytävä, ja palkitsee myöhemmin kun asiat sujuu vähemmällä sanomisella.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   16.2.25 11:20:10

Menkää sun lasten kanssa jonnekin kivaan paikkaan, leffaan, laskettelemaan, uimaan, pizzalle tms. ja ette ees kysy miehen lapsilta mitään. Ja jätätte ne kotiin, huikkaat vaan lähtiessäs, että jääkaapissa on valmiit annokset, syökää, jos huvittaa, me tullaan 2-3 tunnin päästä kotiin.

Josko he ihmettelisivät, että miksi heitä ei pyydetty mukaan.... Ymmärrän kyllä isän saamattomuuden, jos ei oo niin paljon lastensa kanssa tekemisissä, niin ei haluu olla tiukka isä.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   16.2.25 11:25:53

"Isälle ei ole ok, jos eivät peseydy, mutta asiasta huolehtiminen ei ole tarvittavalla tasolla, kun lapset eivät usko. (Enkä minä voi hänen lapsia alkaa pakottaa) Olen asiasta sanonut isälle, hetken hän jaksaa taistella (taistelut on isoja), mutta helposti jää taistelematta ja asia unohtuu."

Sopikaa miehen kanssa yhdessä KAIKKIA lapsia koskevat pelisäännöt ja keskustelkaa rajojen asettamisesta: Asetatteko puolin ja toisin rajoja myös toistenne lapsille vai hoidatteko omat lapsenne. Jos hoidatte omat lapsenne, niin sitten asiat on tehtävä yhdessä ja samanaikaisesti samoista säännöistä kiinni pitäen.

Mieti miltä tilanne näyttää tällä hetkellä sinun lapsillesi: heidät käsketään vaikkapa sinne suihkuun ja hammaspesulle, kun toinen puolisko talouden lapsista saa jäädä hillumaan. Ihmekään, jos hekin alkavat oireilla...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   16.2.25 12:12:26

0/5

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.