Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Silmien valonarkuus

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.2.25 08:36:58

Oletteko saaneet jostakin apua silmien valonarkuuteen? Varsinkin sinisävyiset / kylmän valkoiset ledit ovat aivan sietämättömiä.

Re: Silmien valonarkuus

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   15.2.25 09:09:29

Kuulolla.

Käytössä tummentuvat lasit, kaikki näytöt säädetty sinisettömiksi, mutta kaikki strobot, kirkas aurinko, kirkas lumi, välähtelevät mainostaulut jne. kehittävät migreeniä.

Lähettäjä: Yks 
Päivämäärä:   15.2.25 09:23:46

Oliskohan blue blocker linsseistä silmälaseissa hyötyä?

Päivämäärä:   15.2.25 10:01:34

Ei mulla ainakaan auta sinivalosuodatin laseissa. Se tavallaan pahentaa asioita, kun takaa tulevasta valosta kaikki sininen heijastuu takaisin silmiin.

Päivämäärä:   15.2.25 10:09:18

Minulla syynä oli akkomodaatiospasmi. Helpotti heti kun syy poistui. Kävisin ainakin optikolla, mieluiten silmälääkärissä.

Päivämäärä:   15.2.25 15:43:32

Hop!

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.2.25 16:49:11

Voi olla ihan kuivasilmäisyyttä, vaivaa pahiten juuri tähän aikaan vuodesta. Minulla kuivat silmät oireilee juurikin valonarkuutena, hyvä kosteuttava silmätippa monta kertaa päivässä auttaa. Kannattaa myös säätää auton flektin puhallus pois kasvoilta, hiuksia föönatessa varoo silmiä jne.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   15.2.25 20:09:45

Kuivasilmäisyys aiheuttaa näitä oireita. Oireet juuri näin talvella/keväällä. Kesä/syksy ei ongelmaa. Itse kävin muutama pvä sitten silmälääkärillä ja silmät tutkittiin perusteellisesti. Suosittelen hyvää kosteuttavaa tippaa.

Päivämäärä:   15.2.25 20:58:20

Mulla kosteuttavat tipat vain pahentavat ongelmaa: silmät alkavat vuotaa ja silmänurkka nenän puolelta kutista ja silmien alle tulee ihottumaa. Ja useita erilaisia tippoja kokeillut.

Mulla valonarkuus ei vaihtele vuodenajan mukaan.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   15.2.25 21:35:48

Minä kaaduin ja löin pääni, siitä tuli aivovamma ja valonarkuus. Aurinkolasien pitäminen helpottaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.