Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  5-kymppiset hei, paljonko/miten alkoholia?

Lähettäjä: N74 
Päivämäärä:   14.2.25 21:14:59

Käyköhän muut 5-kymppiset naiset (kaupungissakin) baarissa useamman kerran kuukaudessa, ja juo viiniä joskus viikollakin muutaman lasillisen? Täällä syrjäkylillä baari on kyläläisten olohuone, ja aika monet istuu siellä harva se ilta. Myös ne jotka ei ainakaan näennäisesti oo juoppoja. Itseäni pidän vähän juoppoa kyllä, vaikka varsinaisesta humalasta on aikaa useampi vuosi. Mietin että jos asuisin kaupungissa, en oo varma kävisinkö baarissa niin usein. Ehkä tuota viiniä joisin kyllä, kun siitä vaikuttaa tulleen (paha?) tapa.

En tiedä mitä haen tällä. Ehkä kiinnostaa tietää paitsi kylien ja kaupunkien eroja alkoholikulttuurissa, ja että onko kaikki 5-kymppiset täysin raittiita. Saa nuoremmatkin vastata :)

Re: 5-kymppiset hei, paljonko/miten alkoholia?

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   14.2.25 21:18:19

Käyn baarissa n. kerran kuussa tai kahdessa. Joko kavereiden kanssa tai sitten miehen kanssa. Kotona juodaan viinipullo puoliksi ruoan kanssa 1-2 kertaa kuussa. Olen N47.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.25 21:27:22

Olen täysin raitis N55.

Lähettäjä: ##€ 
Päivämäärä:   14.2.25 21:43:07

Juon miten mieli tekee, joskus enemmän ja joskus vähemmän. Joskus voi mennä lasillinen ollassa tai sitten pullollinen jos joku kaveri tulee köymään. Tai niin kuin nyt, olen joulun jälkeen ehkä pullollisen yhteensä juonut.
Baareihin en jaksa lähteä, matka pitkä ja taksi kallis.

Lähettäjä: Neiti 53 
Päivämäärä:   14.2.25 21:49:03

En käy baarissa enää oikeastaan koskaan mutta kotona tulee juotua pari kertaa viikossa muutama olut. Toooooosi harvoin kavereiden kanssa istutaan jonkun luona ja juodaan vähän enemmänkin.

Normi päivätyö, miesystävä on ja lapset 27, 21 ja 16. Vanhemmat lapset muuttanu omilleen ja nuorempi vuoroviikoin isällään. En koe tarvetta täysraittiuteen mutta en ole moneen vuoteen myöskään enempää alkanut juoda

Lähettäjä: Pökö 
Päivämäärä:   14.2.25 21:56:58

Reilu 50 v enkä oikeastaan juo, saatikka käy baareissa. Ravintoloissa syön, mutta äärimmäisen harvoin otan nykyään edes viiniä. Kotona ei alkoholi maistu, vaikka sitä on kerääntynyt aika lailla.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   14.2.25 22:01:56

Reilu 50, en käy baareissa. Vähän tulee juotua, joskus joku olut. En vielä tänä vuonna...

Lähettäjä: Nn 
Päivämäärä:   14.2.25 22:17:03

Yleensä juodaan viikonloppuna miehen kanssa viinipullo puoliksi.

Ehkä noin 5 kertaa vuodessa käydään baarissa. Lähinnä pikkujoulut ja joskus kesällä terassilla. Tai jos lähistöllä on joku hyvä esiintyjä.

Oikeastaan nuo pikkujoulut tai jotkut satunnaiset juhlat on ainoat, missä tulee juotua paria lasia enemmän. Ennen maittoi paremminkin, mutta nykyään en oikein kestä alkoholia isommissa määrissä. Alkaa väsyttää ja tulee huono olo helposti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.2.25 23:25:51

30v. juon todella harvoin, ehkä pari kertaa vuodessa jos sellainen tilanne tulee eteen ja siltä tuntuu.

Viimeksi join joskus marraskuussa.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   14.2.25 23:27:14

Olen täysin alkoton, ollut jo 30 vuotta. Ikää nyt 57-v.

Lähettäjä: piu 
Päivämäärä:   14.2.25 23:30:13

62v ja ainakin 5x vkossa otan lasin viiniä illalla kun katson telkkaria. Lasin, en enempää. Näin on ollut 30 vuotta. Ulkona kun käydään syömässä kerran pari kuussa, niin voi mennä 2 lasia, tosi harvoin 3.

Lähettäjä: Jepsu 
Päivämäärä:   15.2.25 02:17:52

En käy baareissa, en ole koskaan käynyt. Otan olutta 1-2 kertaa viikossa muutaman annoksen. Asun yksin. Ikä 57 v.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   15.2.25 03:33:39

Ei käytetä alkoholia kumpikaan. Baarissa käyn ehkä firman pikkujouluissa

Lähettäjä: Pink 
Päivämäärä:   15.2.25 07:29:11

Melko raitis N50. Viime vuonna join pari lasia viiniä yhdessä työjutussa, ja tuo on se määrä mikä yleensä menee vuodessa tai sitten ei ollenkaan.

Tilaisuuksia kyllä olisi useamminkin, koska meillä töissä järkätään päivällisiä ja ne ovat melko kosteita. Pari suht samanikäistä tiimiläisistä vetää viinaa ihan humalahakuisesti, ja ovat kuulemma välillä melkoisessa kunnossa illan päätteeksi. Toleranssi kova, koska ovat yleensä seuraavana päivänä ihan ok töissä. Itse poistun paikalta ennen kuin noiden daamien känniavautumiset alkavat.

Lähettäjä: iik 
Päivämäärä:   15.2.25 07:37:05

En juo käytännössä ollenkaan alkoholia, en pidä sen mausta. Ei siis mitään ideologiaa takana, mutta alkoton vaihtoehto on yleensä paremman makuinen. Poikkeuksena halvat kuoharit juhlissa, jopa pommac maistuu paremmalta ja ellei sitä ole niin voin maistella kuoharilasillisen. Olen 47-vuotias.
Asutaan maalla mutta kylän baarikin lopetti jo useampi vuosi sitten, meillä on vain huoltoaseman kahvila :)

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   15.2.25 07:42:00

58 v ja lähes joka ilta 2-3 annosta. Lonkero on suosikki, mutta myös viini maistuu.
Monta vuotta sama kaava.

Lähettäjä: Niina 
Päivämäärä:   15.2.25 08:45:12

56 vuotias täysin raitis.En vaan oo koskaan tykänny alkoholin mausta niin se ei kuulu mun elämään.

Lähettäjä: Metris 
Päivämäärä:   15.2.25 09:04:17

En käy baareissa omatoimisesti, aina on syynä joku työpaikan reissu tai muu sellainen. Työpaikan pikkujouluissa ja kesänalottajaissakin olen yleensä autolla, koska taksi on suhteettoman kallis (15 vuotta sitten se oli 60€/suunta), asumme siis maalla.

Lapsella oma perhe ja talo, joten kaksisteen majaillaan. Viikonloppuisin saatan ottaa siiderin ja/tai lonkeron, ehkä toisenkin, tai vaikka viskihömpsyn. En kuitenkaan tykkää mennä hiprakassa iltatalliin, ja menen nukkumaan suht ajoissa, joten... vähissä on juopottelu.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   15.2.25 09:06:52

45 ja hyvin harvoin juon mitään. Ehkä pari kolme kertaa vuodessa jokin tilaisuus/juhlat ja silloin menee vaihtelevasti lasillisesta kunnon humalaan. Useimmiten kuitenkin se lasillinen.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   15.2.25 09:12:01

N45, käytännössä täysin raitis. Voin ottaa muutaman, jos joku tarjoaa, mutta itse en alkoholia osta. Käytännössä saatan siis olla vuosia juomatta alkoholia. Mies samoin. Pieni kaupunki. Introvertti luonteenlaatu.

Lähettäjä: Jatta 
Päivämäärä:   15.2.25 09:36:51

Olen 47 v. Käyn baareissa Max 2 kertaa vuodessa. Juon lähinnä viiniä viikonloppuisin, pullo viikonlopun aikana tai ei yhtään. On aikoja ja kausia etten juo yhtään alkoholia.
En tykkää kuin tietynlaisista viineistä se rajoittaa paljon käyttöä. Esim. Saunajuomat on alkoholittomia, drinkkejä en juo edes baarissa. Ja jos en löydä oman maun mukaista viiniä jätän ostamatta.

Lähettäjä: Niin 
Päivämäärä:   15.2.25 09:40:32

Noin 25 vuotiaana päätin "lopettaa" Alkon käytön. Sen jälkeen tullut otettua ehkä kartan vuodessa tai kahdessa jossain tapahtumassa muutama juoma. Ei olisi ongelma olla koskaan ilman mutta ehkä tuo muutama nyt sallitaan. En pidä seur aamun pöhnäisestä olosta. Nuorena se oli silloin kivaa mukamas roikkua baareissa yömyöhään.

Lähettäjä: Peku 
Päivämäärä:   15.2.25 09:48:46

N48 juon välillä enemmän ja välillä vähemmän. Tykkään käydä baareissa tanssimassa ja keikoilla, ja vaikka ihan istumassakin iltaa, jos on mukavaa seuraa. Baariin pääsen keskimäärin kerran kuussa, kesällä useammin kun on festarimahdollisuuksiakin ja paikallisessa keikkoja joka viikonloppu. Aika harvassa on viikot jolloin en ota yhtään, mutta niitäkin on. Normaaliviikkona otan kotona parina iltana pari annosta, ja jos pääsee lähtemään ulos niin sitten enemmän. Harvoin kuitenkaan yli 5-6 annosta/ilta.

Tykkään makulonkeroista, ostin eilen muutaman tölkin uutuusmakuja maisteltavaksi. Eilen join kaksi, tänään varmaan myös pari. Nyt ei pääse minnekään baariin lähtemään, kun ei ole kaveria mukaan. Yksin en tykkää paikalliseen mennä, kun on aikamoinen räkälä. Kaverin kanssa siellä voi käydä istumassa ja laulamassa karaokea.

Lähettäjä: heh 
Päivämäärä:   15.2.25 09:54:36

Baareissa en ole käynyt vuosiin, ei vaan kiinnosta se meno. Jossain teemabaarissa voisin hyvässä seurassa pyörähtää yksillä mutta se kunnon pämppääminen on jäänyt nuoruuteen. Esimerkiksi vanhaa jatsia kohtuullisella äänitasolla soittava baari voisi olla tällainen ja tämmöinen Helsingissä olikin joskus, Iso Roballa.

Muuten alkoa ei kulu oikeastaan ollenkaan. Kesällä muutama lasi samoin jouluna. Kuoharia ehkä merkkipäivillä tms. tosin sekin on usein alkoton versio. Pidän edelleen viinistä, skumpasta jne., väkeviä en ole koskaan juonut ja olutta inhoan. Jotenkin ei vaan maistu alko enää.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   15.2.25 09:55:27

Aika paljon ihan juoppoja täällä. Yllättävää.

Päivämäärä:   15.2.25 10:20:46

Mun mielestä täällä ei ole paljoa juoppoja! Todella moni ei käytä lainkaan, osa vain tosi harvoin.

Mä olen mieltyny alkon käyttöön, tiedostan. Ongelmia ei silti koskaan ole aamuisin töihin lähtemisen kanssa.

Lähettäjä: 1974 
Päivämäärä:   15.2.25 10:33:59

En ole harrastanut baarikulttuuria juuri koskaan. Nuorena tuli joskus käytyä mutta totesin että ei ole mun juttu.
Alkoholia käytän satunnaisesti ja saattaa välillä mennä vuosi tai parikin ilman.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   15.2.25 10:41:55

Eikös täällä ollut se juopporinki aiemmin? Mihin hävinnyt?

Ystävien janssa eilen mietittii milloin on juotu, kun katseltiin kahvilla alkoon päin. Mä olin humalassa juhannuksena, kun join pullon viiniä. Ja viime viikolla korkkasin pontikan, jonka ostin 2vuotta sitten. Otin snapsilasillesen.
Yleensä en ota, kun en itse osta.

Lähettäjä: tepa 
Päivämäärä:   15.2.25 11:13:24

N50, otan 4-5 iltana viikossa lonkeron tai 2, vkloppusin miehen kanssa viinipullo puoliksi. Joskus menee esim. kuoharipullo jos kaveri tulee käymään.

Mieli tekisi usein ottaa enemmänkin mutta yritän pysyä kohtuudessa, en miellä itseäni juopoksi. Pidän myös taukoa joskus vaikka se päättäväisyyttä vaatiikin :-) Firman juhlissa tms. nykyään 4-5 annosta alkoa on maksimi.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   15.2.25 22:05:39

Käyn baarissa ehkä 4 krt vuodessa. Joka viikonloppu tulee juotua 1-2 pulloa viiniä miehen kanssa. Haluisin luopua kokonaan, mut en osaa, jaksa eikä kiinnosta tarpeeksi.

Päivämäärä:   15.2.25 22:19:56

Te ketkä juotte sen ainakin pari annosta päivässä, onko maksa-arvot tai kolesterolit koholla?

Joku tuolla sanoi että onpa paljon juoppoja, itse mietin taas että ei ole näköjään tämä wine-mom kulttuuri tänne rantautunut.

Lähettäjä: 51 
Päivämäärä:   16.2.25 04:08:17

Baareissa tulee käytyä tosi harvoin, vaikka Turun keskustassa asunkin. En koskaan tissuttele, mutta juon ehkä 1-2 kertaa kuussa n. pullon viiniä itsekseni musiikkia kuunnellen ja netissä surffaillen. Mukavaa ajanvietettä.

Lähettäjä: raisa 
Päivämäärä:   16.2.25 06:49:01

En muista, milloin olen viimeksi käynyt baarissa. Siitä on reilusti yli kymmenen vuotta aikaa.

Juon alkoholia ehkä kerran kuussa tai parin kuukauden välein, silloin yhden tai korkeintaan kaksi annosta, käytännössä saunaoluen tai kaksi tai ruoan kanssa pienen lasin viiniä tai olutta.

Nuorempana tuli juotua joskus reilustikin ja usein, nyt en enää oikein tarvitse alkoholia mihinkään. Se ei oikein maistu.

Ikää 55 vuotta.

Lähettäjä: G 
Päivämäärä:   16.2.25 07:52:41

N55, sitä luokkaa että miehen kanssa usein viikonloppuisin viinipullo puoliksi illallisella, joko kotona tai ravintolassa. Kerran-pari vuoteen on illanistujaiset kavereiden kanssa, silloin menee enemmänkin. Kesällä käydään joskus terassilla, matkoilla viiniä tulee juotua iltaisin ruuan kanssa ja ehkä joku drinkki tms muutenkin. Juhannuksena ja vappuna kuluu skumppaa. Baarit ei oikein kiinnosta enää.

Nämä on hauskoja, jotka "ei tykkää alkoholin mausta" :D Mikä se on se alkoholin maku? Harva nyt raakaa viinaa vetää, ja melko eri makuista juoko ananaslonkeroa, punaviiniä vai viskiä. Täytyy tunnustaa, ettei minustakaan raaka kossu makuhermoja hivele, mutta en silti ole absolutisti.

Lähettäjä: 59vee 
Päivämäärä:   16.2.25 07:59:11

Luin kirjan jossa funktionaalisen lääketieteen asiantuntija kirjoitti miten alkoholi vaikuttaa varsinkin yli 40- vuotiaaseen naiseen. Krapulakin pahenee ja ei ole enää edes hauskaa kännissä.
Tuli selväksi että terveyteen alkoli vaikuttaa juuri naisilla hyvin negatiivisesti.
Lopetin jopa saunakaljan juomisen. Ei sekään mulle hyväksi ollut, pelkästään tapa.
Nykyisin juon tosi vähän koska sulfiitit aiheuttaa nuhaa jos juon viiniä ja oluesta vieroituin. Hunajarommia otan kuuman totin muodossa jos satun sairastumaan. Sellaistakaan ei ole tapahtunut kohta kolmeen vuoteen.
Ilman alkoa pärjää oikein hyvin, terveys kiittää.

Lähettäjä: Pippa 
Päivämäärä:   16.2.25 09:12:35

Käyn baarissa ehkä kerran vuodessa, jos sitäkään. Pari lasillista viiniä tulee juotua ruuan kanssa kotona tai ruokaravintolassa max kerran kuussa. Baareissa juoksemiseen ei ole kiinnostusta sitten tipan tippaa. Arki ja viikonloput täyttyy paljon mielekkäämmästä tekemisestä.

Päivämäärä:   16.2.25 09:18:08

Nämä on hauskoja, jotka "ei tykkää alkoholin mausta" :D Mikä se on se alkoholin maku?

No se paha alkoholin maku joka tulee läpi joka viinajuomasta oli miten hienoa viiniä tahansa.

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   16.2.25 09:59:51

Nyt kuuskymppinen, lopetin kokonaan alkon alle 50v. Bilettäminen ei ole koskaan kiinnostanut.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   16.2.25 10:04:59

Melkein 50, en juuri käytä alkoa. Voi mennä koko vuosi ilman, voi tulla kesällä otettua terassilla viini tai saunassa lonkero.
Se on eniten se olo, että ei halua laittaa ensin iltaa juomiseen ja seuraavaa päivää ihan hukkaan.. En ole edes kovista krapuloista kärsinyt, mutta kyllä se vaan menee hatelikkoon tavalla tai toisella. Pitkässä juoksussa jos näitä hukkapäiviä alkaa olla paljon niin voi vain miettiä mitä kaikkea olisi voinut tehdä tai saada aikaiseksi jos ei olisi ryypiskellyt ! Tai näin minä mietin ja jätin ne varsinaiset ryyppyillat, sanoo sitä sitten baarissa käymiseksi tai tanssimiseksi tai miksi vaan. Niin ja kun ei saa enää edes polttaa.. kuka haluaa lähteä sieltä baarista ulos pikaisesti sen röökin vetäisemään ?

Lähettäjä: kettu 
Päivämäärä:   16.2.25 10:09:40

Ikää 53 ja baareissa en käy ikinä, viimeksi varmaan 90-luvulla. Juon keskiolutta silloin kun huvittaa, joskus menee samana päivänä 10 tölkkiä ja joskus vähemmän, viinit ym alkoholi ei maistu

Päivämäärä:   16.2.25 10:54:03

Maksa-arvot ok, viitteissä on. Kolestroli on koholla.

Olen normaalipainoinen, teen fyysistä työtä ja harrastan liikuntaa säännöllisesti.

Lähettäjä: hanna 
Päivämäärä:   16.2.25 10:57:39

rakastan viiniä ja juon sitä kohtuullisesti joka päivä:)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.