Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Virtsankarkailu yskiessä

Lähettäjä: Alatie 
Päivämäärä:   14.2.25 17:03:36

Olen synnyttänyt kahdesti alateitse. Viimeisimmästä vajaa kaksi vuotta. Nyt kun kova yskä niin välillä lirahtaa housuun... Onko normaalia? Raskauden aikana oli samaa että oksennuksen ja yskän aikana lirahteli. Olen aloittanut lantionpohjajumpan josko siitä olisi apua.

Re: Virtsankarkailu yskiessä

Lähettäjä: Kati 
Päivämäärä:   14.2.25 17:20:02

Mulla influenssa ja yskä on tosi kauhea, pissaa lirahtaa housuun kun tulee pahin yskänkohtaus. Inhottavaa!

Lähettäjä: Vanha 
Päivämäärä:   14.2.25 17:52:54

Mulla synnytyksestä 15 vuotta ja edelleen lirahtaa yskiessä. En ole jumpannut, mutta ratsastanut joten luulisi lihasten olevan kunnossa. Ei vissiin vaan ole...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.25 18:57:53

En ole edes synnyttänyt ja nyt yskiessä meinaa lirahtaa. Lantionpohjan lihakset vaan yksinkertaisesti todella heikot.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   14.2.25 19:52:10

No ovathan ne heikot, jos ei pysty esim. yskimään, nauramaan kovaa tai pomppimaan ilman että lirahtelee. Lantionpohjaharjoituksia tosiaan kannattaa tehdä useita kertoja viikossa. Miten seksi sujuu? Rutisteletko siinä lantionpohjaa ja kauanko jaksat rutistaa?

Lähettäjä: Pim 
Päivämäärä:   14.2.25 20:32:39

En ole synnyttänyt, viimeiset viikot ollut hirveä yskä. Jos rakko yhtään täydempi niin lirahtaa kyllä, kun oikein paha yskänpuuska tulee. Ja niitä tulee päivässä useita tällä hetkellä. Muutamia kertoja viikossa treenaan istuessa lihaksia, eli aina muistaessa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.2.25 21:07:16

Et ole yksin. Valitettavasti sama. Kamala yskä nyt päällä.
No pikkuhousunsuojat onneksi auttaa.

Lähettäjä: Wilda 
Päivämäärä:   14.2.25 21:31:28

Aloittajan tilanteessa, kävin itse juuri lantionpohjan fys ja opin uutta lantiopohjajumpasta, kannattaa kokeilla!

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   15.2.25 12:38:26

Ei ne lantionpohjalihakset ratsastamalla vahvistu vaan ihan omalla treenillä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   15.2.25 12:50:41

Ponnistusvirtsankarkailua.Lääkitys: Betmiga kokeilu. Jos ei riittävä apu, gynekologi, joka tekee ns TOT leikkauksen.

Lähettäjä: Lili 
Päivämäärä:   15.2.25 22:01:41

Minullakin yskiessä lirahteli, kun oli hinkuyskä. Se meni onneksi ohi. Tavallinen yskiminen ei ole minulla niin rajua, että aiheuttaisi tuota.

Lähettäjä: ..... 
Päivämäärä:   17.2.25 09:25:13

Ei lirahtele koskaan vaikka olisi kuinka raju yskä. Mulla on astmatyyppistä yskää j(homeallergia), joka herättää öisin karseaan yskänpuuskaan jos olen altistunut homeelle päivällä. Ikää 44v ja yksi lapsi synnytetty alateitse. Eli sanoisin, että ei ole normaalia.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   17.2.25 09:34:35

"Eli sanoisin, että ei ole normaalia."

Hohjoijjaa taas. Virtsankarkailu on hyvin yleistä, satunnaisesti siitä kärsii jopa yli puolet naisista. Tämä ei toki tarkoita, etteikö asialle voisi tai kannattaisi tehdä mitään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.