Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  S.hoitaja ei kerro nimeään soittaessa

Lähettäjä: ihmettelevä 
Päivämäärä:   14.2.25 15:33:48

Onko teidän mielestä ihan normaali käytäntö, että jos julkisen puolen sairaanhoitaja soittaa terveysasiasta potilaalle, niin hän ei kerro omaa sukunimeään? Siis ei suostu kertomaan kun kysyin ihan vain että kenen kanssa keskustelen. Kuitenkin yksityisellä puolella esittäydytään omalla nimellä ja tottahan lääkäreiden koko nimen tietää.

Re: S.hoitaja ei kerro nimeään soittaessa

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   14.2.25 15:38:31

Mitä @!#$ä sä sillä sukunimellä teet?

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   14.2.25 15:39:29

Niin, voisivathan he ottaa keksityn sukunimen, mutta tulisiko siitä ongelmia, jos heillä olisikin kaima, joka saa häiriintyneet aasiakkaat kimppuunsa...?

Lähettäjä: Hohhoijaa 
Päivämäärä:   14.2.25 15:42:56

Anna olla aloittaja. En minäkään kertoisi sukunimeäni. Kaiken maailman vainoajia on ja katkeria ihmisiä. Tietäisit vain.. Mut kaikesta saa pahoittaa mielensä. Ehkä aloittajalla on kuitenkin asiat hyvin kun jaksaa tuollaisesta asiasta valittaa

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   14.2.25 15:45:19

...vaikka toisaalta tuossa on sitten se, että en haluaisi kenen tahansa sanotaan vaikka Ritva-nimisen sairaanhoitajan tästä kaupungista hoitavan asioitani, koska tunnen yhden Ritva-sh:n enkä halua hänen näkevän tietojani. Toisaalta tunnen hänet kyllä äänestä jos sattuisi soittamaan asioissani.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.2.25 15:47:09

Eikös sen nimen näe netistä, että kuka on soittanut? Jäähän siitä kirjaukset ylös? Aika oudolta kyllä kuulostaa tuo.

Päivämäärä:   14.2.25 15:53:23

Ällökin kertoo kaikille asiakkaille koko nimensä?

Päivämäärä:   14.2.25 15:56:41

Just katsoin Omakannasta, että näiden sairaanhoitajien yhteydenotoista ei jää mitään tietoja. :O

Mutta eipä hätää, soitaan maanantaina kansliaan niin luulisi sieltä saavan tiedon. En mielelläni juttele terveystiedoista nimettömien kanssa.

Vai onko tämä vain sukupolvikysymys? Nyt ehkä nuorille riittäisi robotti kenelle jutella :D

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.25 15:56:43

Eikös poliisit myös jätä soittaessa nimensä kertomatta, sanovat vain poliisipiirin mistä soittavat. Ihan ymmärrettävää.

Lähettäjä: Elina 
Päivämäärä:   14.2.25 15:57:07

En kertoisi mitään anonyymille hoitajalle. Eihän sitä voi nykyään edes tietää onko mikään hoitaja edes vai joku utelias stalkkeri joka haluaa tietää asioistasi. Kyllä yhteydenottajan ja kirjauksen laatijan nimien tulee mätsätä.

Päivämäärä:   14.2.25 15:57:33

Mitä eroa on sairaanhoitajilla, poliisilla, lääkäreillä ja miksi lääkärit esittelevät itsensä?

Päivämäärä:   14.2.25 15:58:21

Hoitaja ei soita Tossavaisen Larin ominaisuudessa, vaan Saaraalan edustajan ominaisuudessa.

Lähettäjä: Kn 
Päivämäärä:   14.2.25 16:00:08

Hmmm..mitä eroa on sairaanhoitajan ja lääkärin nimen näkyvyydessä? Miksi on eroa?

Lähettäjä: zz 
Päivämäärä:   14.2.25 16:02:04

Hahaa.. eikö enää opeteta sitä että on ensinnäkin kohteliasta tervehtiessä kertoa koko nimensä jos edustaa jotain organisaatiota.

Päivämäärä:   14.2.25 16:03:44

Mielestäni sairaanhoitajan nimellä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Hyvin voisi soittaa, että sairaanhoitaja täältä tayssista hei. Mitä ihmettä sillä nimellä tekee?

Lähettäjä: or 
Päivämäärä:   14.2.25 16:03:47

” Just katsoin Omakannasta, että näiden sairaanhoitajien yhteydenotoista ei jää mitään tietoja. :O”

Kirjaukset kantaan ei tule reaaliajassa. Taitaa noin viisi (arki)päivää mennä.

Päivämäärä:   14.2.25 16:04:01

zz ei ilmeisesti tiedä, että on ammatteja joissa omia henkilötietoja ei ole suotavaa päästää asiakkaiden tietoon

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   14.2.25 16:07:43

Sinäänsä ikävä ammatti, että potilas sinäänsä on oikeutettu tietämään koko nimesi, mutta vastapainona itse täytyy laittaa auton rekisteristä lähtien kaikki tietosi salaisiksi, sillä parhaimmillaan joku hullu stalkkaa kotiasi. Kokemusta tästäkin löytyy.

Lähettäjä: ai 
Päivämäärä:   14.2.25 16:10:17

Ehkä tämä on ikäkysymys. Olen 45 ja pidin itsestäänselvänä että sanotaan koko nimi. Siis soittajahan voisi olla ihan kuka vaan ja vedättää vaikka kuinka, että joojoo kerros vaan henkilötunnus kyllä mä olen ihan oikeasti sairaalassa töissä. Tai jos joutuu soittamaan takaisin, niin kyllähän siinä kerrotaan, että puhuin tästä eilen sen ja sen nimisen sairaanhoitajan kanssa että mites nää lisäkysymykset tuloksista menee jne. Onhan terveyskeskuksen chätissäkin aina nimi näkyvillä ja chättiin tulee tieto että kenen kanssa puhuu. En missään tapauksessa puhuisi mistään terveysasioista sellaisen ihmisen kanssa joka ei kerro nimeään. Onks tää sit pankkiasioissakin ok, että jos pankista soittaa että hei annas sun tunnukset ja salasana että ihan oikeesti oon nordeassa että tsekkaan vaan tililtä pari juttuu....

Päivämäärä:   14.2.25 16:11:31

” Kirjaukset kantaan ei tule reaaliajassa. Taitaa noin viisi (arki)päivää mennä.”

Okei tarkistin tämän ja viive vaihtelee organisaatioittain. Meillä se muistaakseni on viisi päivää. Tai arkipäivää, en muista. Toki siis voin myös erikseen ”hyväksyä” kirjauksen heti, mutta harvemmin niin teen, koska jos pidän kirjauksen ”Valmis”-tilassa, niin minulla on se viisi päivää aikaa muokata kirjausta tarvittaessa. Ja se ”valmis”-täppä on siinä automaattisesti, pitäisi erikseen vaihtaa ”hyväksytyksi.”

t. Sh hkv:sta, kirjauksia teen päivittäin.

Päivämäärä:   14.2.25 16:11:54

Kyllä kuuluu kertoa koko nimi, meillä sama juttu. Olen alkanut vaatia nimen kertomista kun soittaa. Mutta lakia täällä rikotaan silläkin että kantaan on tehnyt kirjauksia sairaanhoitaja jolla on nimenä vain Helena. Kyllä koko nimi pitää näkyä, jos pelkää sekopäitä, kannattaa miettiä miten itse käyttäytyy hoitajana tai valita se ammatti jossa lammas kelpaa nimeksi.

Päivämäärä:   14.2.25 16:12:53

Niin että lääkäreillä on siksi isompi palkka, että voivat esiintyä omalla nimellä, mutta myös sietää stalkkereita? hih.

Pisteelle tiedoksi, että tämä ei ollut ensimmäinen sairaanhoitajan soitto, joten ne kolmen viikon takaiset soitot olisivat pitäneet näkyä jo... paitsi että. Soitin sitten keskukseen ja sieltä sanottiin että eiväthän ne sairaanhoitajien yhteydenotot näy potilaskäynneissä. Mutta ohjattiin ottamaan yhtyettä potilasasiamieheen/potilasvastaavaan. Kiinnostaa sen verran tämä ero lääkäreiden ja sairaanhoitajien esittäytymisessä, että kysyn alkuviikosta potilasasiamieheltä.

Päivämäärä:   14.2.25 16:15:29

” Pisteelle tiedoksi, että tämä ei ollut ensimmäinen sairaanhoitajan soitto, joten ne kolmen viikon takaiset soitot olisivat pitäneet näkyä jo.”

Ei välttämättä, jos ne on tallennettu luonnoksina syistä x ja y. Tai kiireen vuoksi kirjaus tehdään jäljessä.

Päivämäärä:   14.2.25 16:15:34

"Ehkä tämä on ikäkysymys. Olen 45 ja pidin itsestäänselvänä että sanotaan koko nimi. Siis soittajahan voisi olla ihan kuka vaan ja vedättää vaikka kuinka, että joojoo kerros vaan henkilötunnus kyllä mä olen ihan oikeasti sairaalassa töissä. Tai jos joutuu soittamaan takaisin, niin kyllähän siinä kerrotaan, että puhuin tästä eilen sen ja sen nimisen sairaanhoitajan kanssa että mites nää lisäkysymykset tuloksista menee jne. Onhan terveyskeskuksen chätissäkin aina nimi näkyvillä ja chättiin tulee tieto että kenen kanssa puhuu. En missään tapauksessa puhuisi mistään terveysasioista sellaisen ihmisen kanssa joka ei kerro nimeään. Onks tää sit pankkiasioissakin ok, että jos pankista soittaa että hei annas sun tunnukset ja salasana että ihan oikeesti oon nordeassa että tsekkaan vaan tililtä pari juttuu...."

Yleensä sitä sairaanhoitajan soittoa osaa odottaa. Jos joku sairaanhoitaja randomisti soittaa, vaikket ole pyytänyt yhyeydenottoa tai sinulle ei ole esimerkiksi labrassa sanottu, että hoitaja soittaa tulokset, sinulle ei pitäisi tulla soittoa hoitajalta. Ja mitä jos se hoitaja sanoo nimensä? Alatko siinä puhelun aikan etsiä tyyppiä Facebookista ja tutkia, lukeeko hänellä ammattina sairaanhoitaja?

Päivämäärä:   14.2.25 16:15:44

Heitetään pallo toisinpäin.

Miltä kuulostaa kun minä kerron lääkärille että "soitti täältä sairaalasta joku, mutta en tiedä kuka ja se joku neuvoi tekemään ...

Siinä vaiheessa voisi lääkärikin jo vähän ihmetellä.

Päivämäärä:   14.2.25 16:17:13

Kun se nimetön hoitaja antaa hoito-ohjeita, niin mitenkäs vastuu?

Päivämäärä:   14.2.25 16:18:31

Nii no kyllä mä silti haluaisin tietää että kuka siellä on, että onko sama ihminen vai eri ihminen kuin mitä oli vastaanotolla tms. Kun ei aina voi tietää, voi vaikuttaa vaikka siihen mitä kysymyksiä pystyy esittämään.

Ei ole ollu tällaista tilannetta terveydenhuollon kanssa (vielä), aina on nimi sanottu. Mutta pankkiasioissa tuli viime vuonna muutama puhelu uusista pankeista, kyllä mä kysyin vielä uudestaan sen soittajan nimeä ja puhelun aikana läppärillä katoin pankin nettisivulta että onko siellä sen niminen ihminen töissä. Vaikka ihan yleistä asiaa puhuttiin. Varmaan tekisin sairaanhoitajan kanssa samalla lailla.

Puhumattakaan sit siitä jos hoitaa vaikka läheisen sairausasioita, silloin ainakin pitää tietää kenen kanssa puhuu niin että tavoittaa saman ihmisen myöhemminkin.

Päivämäärä:   14.2.25 16:19:05

"jos pelkää sekopäitä, kannattaa miettiä miten itse käyttäytyy hoitajana tai valita se ammatti jossa lammas kelpaa nimeksi."

Ihan tosissaanko luulet, että hoitajan käytös aiheuttaa mm. Stalkkaamista? Että ne "sekopäät" ei ihan kipeyttään olisi perässä? Ja vaikka hoitajan käytös ei olisikaan oppikirjan mukaista, ihan tosissaanko ajattelet, että hoitajan lähestyminen millään tapaa olisi oikeutettua vapaa-ajalla? Sun mielestä naisen lyöminenkin on varmaan oikeutettua, jos se sanoo miehelle poikkipuolisen sanan

Päivämäärä:   14.2.25 16:21:42

- : mitäs tää nyt on. Siis onhan suurin osa ammateista ja töistä sellaisia että on firman nettisivulla kuva ja nimi. Kaikissahan on riski joutua stalkatuksi, siksi oliskin tärkeää että asiaan liittyvä lainsäädäntö paranisi ja ne rikokset otettaisiin vakavammin. Mutta en mä tajua miksi just sairaanhoitaja olis sellainen että pitää suojella identiteettiä. Mulla ollu varmaan puolen tusinan työpaikan nettisivuilla kuva ja nimi työuran aikana, kaikissa niissä ois ollu riski että vaikka joku eksä löytää ja alkaa vainota.

Lähettäjä: ..-.. 
Päivämäärä:   14.2.25 16:21:52

"Miltä kuulostaa kun minä kerron lääkärille että "soitti täältä sairaalasta joku, mutta en tiedä kuka ja se joku neuvoi tekemään ...
"

Kyllä se lääkäri näkee heti sinun tiedoistasi, kuka sinulle on soittanut. Ja mitä merkitystä sillä on, että kuka niistä hoitajista sinulle soitti? Ja kuka edes muistaa, minkä niminen hoitaja soitti, jos esittelee itsensä nopeasti alussa? Tai jos et kuule. Pyydättekö toistamaan nimen ja kirjoitatte sen ylös, jotta tiedätte, minkä nimiset hoitajat teille soittelee?

Sillä ei ole oikeasti mitään merkitystä, kuka soittaja on ollut, koska vaikka joku virhe olisikin tapahtunut, se käsitellään yleisellä tasolla ja pyritään ratkaisemaan, miten vastaavat virheet vältetään jatkossa. Vai meinaatteko juuri sen tietyn hoitajan päätä pölkylle?

Päivämäärä:   14.2.25 16:22:40

Sairaalan hoitajat ei tee kirjauksia kantaan.

Päivämäärä:   14.2.25 16:24:22

"Sairaalan hoitajat ei tee kirjauksia kantaan."

Kirjaukset ei mene kantaan, mutta jokaisesta yhteydenotosta, oli se sitten puhelimella, chatissa tai terveyskeskuksen luukulla, tehdään kirjaus asiakkaan/potilaan tietoihin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.25 16:25:17

"Siis soittajahan voisi olla ihan kuka vaan ja vedättää vaikka kuinka, että joojoo kerros vaan henkilötunnus kyllä mä olen ihan oikeasti sairaalassa töissä."

Soittajahan ei voi valehdella ja näppärästi siinä puhelun lomassa selvität soittajan koko elämänkerran ja varmistut että hän on Sanna Sairaanhoitaja eikä Veera Varas :D

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   14.2.25 16:26:02

"Miltä kuulostaa kun minä kerron lääkärille että "soitti täältä sairaalasta joku, mutta en tiedä kuka ja se joku neuvoi tekemään ..."

Voi hyvänen aika. Mitä jos sanoisit ihan, että "teiltä soitti sairaanhoitaja".
Jos minulle soittaa sairaanhoitaja, ei hänen nimensä edes jää muistiin, että voisin oikein koko nimellä lääkärille hänet esitellä, että kuka soittikaan.
Mitä ihmettä ap tekee sen sairaanhoitajan nimellä?

Päivämäärä:   14.2.25 16:27:22

"mitäs tää nyt on. Siis onhan suurin osa ammateista ja töistä sellaisia että on firman nettisivulla kuva ja nimi. Kaikissahan on riski joutua stalkatuksi, siksi oliskin tärkeää että asiaan liittyvä lainsäädäntö paranisi ja ne rikokset otettaisiin vakavammin. Mutta en mä tajua miksi just sairaanhoitaja olis sellainen että pitää suojella identiteettiä. "

No kuten aiemmin kirjoitin, asiakkaalla on oikeus tietää kenen kanssa asioi. Toin vain tämän mahdollisen varjopuolen esille. Lähtökohtaisesti hoitajat tapaavat enemmän ihmisiä laajemmalla skaalalla a) olemattomia käytöstapoja b) mielensairauksia omaavia. Jonkun spessun firman sivuille täytyy ensinnäkin osata hakeutua ja kaikkien niiden henkilöiden seasta bongata vielä sut "kiusattavaksi".

Lähettäjä: Pehmeä Jänis 
Päivämäärä:   14.2.25 16:29:13

Tämä keskustelu on hyvä esimerkki siitä, miksi sairaanhoitajan etu olisi pysyä nimettömänä.

Pitäisikö esimerkiksi kaupan kassan esittäytyä omalla nimellään, kun saavutte kassalle? Jos vaikka kotona huomaatte, että ostamanne tuote onkin homeessa niinosaatte soittaa kauppiaalle, että Kaija Kassatäti myi minulle homeisen tuotteen!

Lähettäjä: Minna 
Päivämäärä:   14.2.25 16:32:14

Olen työssäni välillä asiakaspalvelussa ja emme käytä kuin etunimeä niin puhelimessa kuin sähköposteissa ihan siksi ettei sillä sukunimellä ole merkitystä ja vältytään mahdolliselta stalkkaamiselta ym.

Päivämäärä:   14.2.25 16:38:00

"Mutta pankkiasioissa tuli viime vuonna muutama puhelu uusista pankeista, kyllä mä kysyin vielä uudestaan sen soittajan nimeä ja puhelun aikana läppärillä katoin pankin nettisivulta että onko siellä sen niminen ihminen töissä. Vaikka ihan yleistä asiaa puhuttiin. Varmaan tekisin sairaanhoitajan kanssa samalla lailla."

Paitsi ettet sinä löydä netistä tietoa ketkä kaikki sairaanhoitajat ovat esim. tietyssä yliopistosairaalassa töissä.

Päivämäärä:   14.2.25 16:38:49

"
Ihan tosissaanko luulet, että hoitajan käytös aiheuttaa mm. Stalkkaamista? Että ne "sekopäät" ei ihan kipeyttään olisi perässä? Ja vaikka hoitajan käytös ei olisikaan oppikirjan mukaista, ihan tosissaanko ajattelet, että hoitajan lähestyminen millään tapaa olisi oikeutettua vapaa-ajalla? Sun mielestä naisen lyöminenkin on varmaan oikeutettua, jos se sanoo miehelle poikkipuolisen sanan"

Siinä taas vedetään mutkat suoraksi.
Kyse oli soittajan nimen saamisesta soittaessa, ei vi..tu taas miten tähän saat naisen lyömisen.

Päivämäärä:   14.2.25 16:45:56

"Siinä taas vedetään mutkat suoraksi.
Kyse oli soittajan nimen saamisesta soittaessa, ei vi..tu taas miten tähän saat naisen lyömisen."

Hieno esimerkki siitä, ettei ymmärrä lukemaansa.

Päivämäärä:   14.2.25 16:46:31

Kyllä nimi on kerrottava, ihan voi googlata asian. Myös terhikistä voi varmistaa että hemkilöllä on pätevyys ja tämänkin asian takia nimi on saatava.

Päivämäärä:   14.2.25 16:51:30

"Kyllä nimi on kerrottava, ihan voi googlata asian. Myös terhikistä voi varmistaa että hemkilöllä on pätevyys ja tämänkin asian takia nimi on saatava."

Sieltä terhikistähän voi kuka tahansa huijari katsoa, onko tämän nimistä hoitajaa olemassa ja soittaa sen jälkeen hoitajan nimellä.

Ja ihan tosi, ne hoitajat ei soittele teille, ellette ole jättäneet soittopyyntöä tai teille ei ile erikseen kerrottu, että hoitaja ottas yhteyttä. Kun ei niillä ole aikaa soitella edes kaikille niille, joille pitäisi niin miten sitten ihan muuten vaan ihmisille? Ja mistä ne huijarit tietävät, että hoitaja on vaikka luvannut soittaa sinulle ylihuomenna jatkohoito-ohjeita? Tai että olette jättäneet soittopyynnön. Paljon helpompiakin tapoja olisi huijata puhelimitse kuin esittää sairaanhoitajaa. Ja mitä se sairaanhoitaja teidän henkilötunnuksen lisäksi teiltä saa? Tiedon, onko sinulla ollut nuhaa? Ei mitään, mitä pystyisi hyödyntämään.

Lähettäjä: tyyne 
Päivämäärä:   14.2.25 16:55:33

Vähän ohi aiheen mutta mun 84-vuotias äitini ihmetteli, kun oli varannut ajan lääkäriin ja mennessään vastaanotolle hänet ottikin vastaan sairaanhoitaja (joka ei kuulemma edes esitellyt itseään XD ). Vasta vastaanoton loppupuolella oli käynyt ilmi, että hän oli sairaanhoitaja eikä lääkäri. Lääkäri oli ollut viereisessä huoneessa ja häntä olikin käyty konsultoimassa vastaanoton aikana. On tääkin kummalliseksi mennyt. Äidilläni tapaturma takana ja pitkittynyt voimakas kiputila. Lisää lääkkeitä oli vaan määrätty joista menee pää ihan sekaisin ja tulee sekavaksi ja väsyneeksi. Apteekkarikin oli sanonut että yksi niistä lääkkeitä on sellaista myrkkyä, ettei sellaista pitäisi edes myydä. Äitini on ihan täysjärkinen ja olisi toivonut jotain muuta apua, esim. fysioterapiaa. Lähete olikin kirjoitettu mutta soitettu myöhemmin, että se perutaan.

Päivämäärä:   14.2.25 16:56:53

Höpöhöpö taas, kyllä mulle soittaa hoitaja asiasta josta on ehkä puhuttu vuosi sitten, joten kyllä haluan tietää kenen kanssa keskustelen. Hehän pyytävät sitä sotua, joten kyllä se hoitaja tai valesellainen enemmän on tietoturvariski.
Googlatkaa potilaan oikeudet. Tuntuu nykyään näiltä tiktok hoitajilta unohtua tällaiset kun rämpien ollaan saatu lähärin paperit.

Päivämäärä:   14.2.25 17:09:46

Oho, aiheuttipa tämä keskustelua.

Kerron maanantaina mitä potilasasiamies sanoi asiaani.

Lähettäjä: Tksh 
Päivämäärä:   14.2.25 17:14:53

"Vähän ohi aiheen mutta mun 84-vuotias äitini ihmetteli, kun oli varannut ajan lääkäriin ja mennessään vastaanotolle hänet ottikin vastaan sairaanhoitaja (joka ei kuulemma edes esitellyt itseään XD ). Vasta vastaanoton loppupuolella oli käynyt ilmi, että hän oli sairaanhoitaja eikä lääkäri. Lääkäri oli ollut viereisessä huoneessa ja häntä olikin käyty konsultoimassa vastaanoton aikana. On tääkin kummalliseksi mennyt"

Aivan normaali käytäntö. Sairaanhoitaja ottaa vastaan ja tekee hoidon tarpeen arvioinnin, jonka jälkeen siirtää asiakkaan lääkärille tai konsultoi lääkäriä. Ei sinne lääkärille niin vaan kävellä ellei sitten maksa itse yksityiselle.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.2.25 17:18:10

Esim. Pirhan ohjeistus on, että sairaanhoitajat ja lääkärit esittäytyvät somaattisella puolella koko nimellään, jos potilaalla on vain somaattisen puolen vaivoja, eikä psyk. ongelmia.
Psyk.potilaille esittäydytään vain etunimellä ja tittelillä.
Samoin päivystyksessä esittäydytään vain etunimellä ja tittelillä.

Päivämäärä:   14.2.25 17:28:10

Potilasasiamies ei ota kantaa, vaan välittää potilaan valitsen eteenpäin ja auttaa sen tekemisessä. Potilasasiamies ei ole tuomari eikä juristi. vaan kirjuri.

Päivämäärä:   14.2.25 17:37:02

V…u sä olet aloittaja kipeä päästäsi. Sun kaltaisten hihhuleiden takia niitä nimiä ei haluta antaa.

Lähettäjä: Tinq 
Päivämäärä:   14.2.25 17:41:29

Hmm. Itse esittäydyn potilaille ja puhelimessa aina "sairaanhoitaja Nina". Jos sukunimeä kysytään niin tottakai kerron sen. Osa työntekijöistä taas esittäytyy varsinkin puhelimessa sukunimellä "sairaanhoitaja Laitela". Meillä ei tästä ole mitään varsinaisia ohjeita. Mielestäni potilailla on oikeus kysyä ja tietää sukunimi, tuntuisi itseltä vaan hassulta aina esitellä itseni koko nimeltä. Siinä vaiheessa kun aletaan kysyä kotipaikkakuntaa, osoitetta ja lapsien nimiä niin tietysti rajaan keskustelun etten voi kertoa niistä asioista. :)

Lähettäjä: nonni 
Päivämäärä:   14.2.25 18:08:04

Tämän takia ei enää kannata käyttää julkista terveydenhuoltoa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.2.25 18:18:18

Lähettäjänonni 

Päivämäärä14.2.25 18:08:04

Tämän takia ei enää kannata käyttää julkista terveydenhuoltoa.

Tämä hyvä.
Käyttäkää yksityisiä terveyspalveluita, varsinkin jo se vika on psyk.puolella.

Me julkisella puolella saamme tappouhkauksia päivittäin, ja just maanantaina yksi meidän lääkäri pahoinpideltiin.

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   14.2.25 18:18:50

Omasta kokemuksesta tiedän, että turvallisuussyistä vain etunimellä. Sukunimi ei kuulu asiakkaalle, kuten ei muutkaan henkilökohtaiset tiedot. Tämä on osassa paikoista ihan turvallisuusohjeistuksessa. Myöskään kotiosoitetiedot ja puhelinnumero eivät ole saatavilla, vaan salattuja.

Nämä on turvallisuuteen liittyviä asioita, koska potilaita on moneen junaan.

Päivämäärä:   14.2.25 18:20:42

Tiedän myös yhden tapauksen, jossa potilas oli selvittänyt hoitajan puolison nimen, lasten hoitopaikan, osoitteen yms ja alkoi uhkailla näillä.

Ja ei, tämä ei ole tavatonta. Auton rekisterinumerokin kuuluu olla salainen osassa paikoista.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   14.2.25 18:42:59

No on erikoista. Ja asiatonta.

Päivämäärä:   14.2.25 18:46:01

"Siis onhan suurin osa ammateista ja töistä sellaisia että on firman nettisivulla kuva ja nimi."

Yhä vähemmän. Suorat henkilötiedot ja puhelinnumerot piilotetaan, ja yhteydenottokeinoksi jätetään vain asiakaspalvelun numero.

Päivämäärä:   14.2.25 18:47:32

Hoitajana kun itse olin niin kerroin vain etunimen jos sitäkään. Sen verran sekopäisiä potilaita ja omaisia oli ja yksi työkaveri tuollaisen sekopään kohteeksi joutui.
Minulla on edelleen kaikki tiedot salaisia, ei saa rekkarilla mitään tietoja eikä puhelinnumeroa ja osoitetietoja saa mistään.
Enkä hoitoalalle enää menisi, kun näyttää omakannassa lukevan hoitajien ja lääkärien koko nimet, siis myös toiset nimet. Ei näköjään mitään yksityisyyttä ole enää. Kas kun ei lue vielä vaikka syntymäpäivä ja kotiosoite siinä nimitietojen perässä.

Päivämäärä:   14.2.25 18:57:17

Jos pelkää häirintää ja kaikki tietonsa on piilottanut ei se nimen kertominen mitään haittaa, taas ladyt hysterisoi ja kertoilee vauvapalstan juoruja. Jostain syystä nämä nimensä panttaajat on muutenkin tavatessa aina viulunkielenä ja sekopäisiä.
Potilaalla on oikeus saada hoitajan nimi, sille ette mitään voi, sitä ei voi myöskään päättää joku osastonlääkäri että meillä ei nimeä anneta.

Päivämäärä:   14.2.25 19:00:49

Minusta on todella kylmää ja empatiakyvytöntä penätä jotain sukunimeä (jolla ei tee mitään) sen sijaan, että ymmärtäisi syyn miksi niitä ei kerrota. Itse en ainakaan halua, että kukaa sh joutuu työssään pelkäämään.

Jos ilman soittopyynnön jättämistä sairaalalta soitettaisi, en kertoisi tietojani.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   14.2.25 19:04:37

Täälläpäin ei hoitaja esittele itseään, kun soittaa terveyskeskuksesta. Koskee ainakin ajanvarauksen takaisinsoittoa, en tiedä miten muissa asioissa.
Kertoi vain, että ”Koivulan terveyskeskuksesta sairaanhoitaja hei”. Enpä mä hänen nimellään mitään tee ja sain ajan varattua.

Lähettäjä: Mari 
Päivämäärä:   14.2.25 19:05:57

"Mielestäni sairaanhoitajan nimellä ei pitäisi olla mitään merkitystä. Hyvin voisi soittaa, että sairaanhoitaja täältä tayssista hei. Mitä ihmettä sillä nimellä tekee?"

Jos kirjauksesta/hoidosta tulee potilaalle jotain sanottavaa (hoitovirhe) tai haluaa hoidosta tarkennuksia, silloin hoidosta tiedottanut/vastuussa olevan nimi ja yhteystiedot ovat oleellisia.

Päivämäärä:   14.2.25 19:08:51

"Jos kirjauksesta/hoidosta tulee potilaalle jotain sanottavaa (hoitovirhe) tai haluaa hoidosta tarkennuksia, silloin hoidosta tiedottanut/vastuussa olevan nimi ja yhteystiedot ovat oleellisia."

Höpöhöpö. Mitä sitten, jos ko hoitaja on vaikka jo lopettanut työt tai on ollut vain tuuraamassa? Kotiovelleko menet kyselemään? Niillä tiedoilla ei ole SINULLE mitään merkitystä ja ne löytyy kyllä järjestelmästä niille, jotka niitä sitten tarvitsevat, eli asiaa hoitaville viranomaisille.

Päivämäärä:   14.2.25 19:14:45

"Siis onhan suurin osa ammateista ja töistä sellaisia että on firman nettisivulla kuva ja nimi"

Kävinpä katsomassa oman työpaikan sivut ja ainoa mainittu nimi on toimitusjohtajan. Työntekijöitä parisensataa.

Päivämäärä:   14.2.25 19:14:47

Sydänsairaalan hoidossa olevana, tiedän hoitajan nimen. Ja molemmat vakihoitajani olen tavannut. Olen yhteydessä useasti viikottain, kun sähköisesti raportoin olotilastani.

SH-neuvoo ja tarvittaessa auskultoi kardiologia, työterveyttä tai terveyskeskuslääkäriä (verenpaine jne. lääkityksissä ja hoidoissa).

Jos joutuisin asioimaan newerhöödin kanssa, en olisi niin luottavainen hoitoni suhteen.

Jos itse annan potilastietoni, sotuni, osoitteeni ja kaiken mieltä painavan terveydestäni, miksi hoitava ihminen panttaa nimeään?

Päivämäärä:   14.2.25 19:15:02

Ja tarkennusta jos tarvii, se on ihan sama, keneltä hoitajalta sitä kysyt. Jokainen hoitaja näkee samat tiedot ja voi niiden perusteella antaa lisätietoja tai konsultoida lääkäriä.

Päivämäärä:   14.2.25 19:15:34

Niin kauan kun ei ole kokemusta siitä millaista häirintää ja asiatonta käytöstä osa tietyn hoitajaryhmän hoitajista saa, niin on turha huudella, että sukunimen ja yhteystietojen täytyy olla saatavilla. Maailma ei ole kiltti ja nätti ja kaikki potilaat ei ole mukavia. Hoitajatkin ovat ihmisiä, heillä on perheet, yksityisyys ja oikeus olla turvassa epäasialliselta käytökseltä ja uhkailusta.

Sukunimellä kukaan potilas ei tee mitään.

Päivämäärä:   14.2.25 19:17:06

"Jos itse annan potilastietoni, sotuni, osoitteeni ja kaiken mieltä painavan terveydestäni, miksi hoitava ihminen panttaa nimeään?"

Voin sanoa, että todennäköisesti sitä sinua hoitavaa henkilöä ei kiinnosta hevonshittiä sinun sotusi, osoitteesi ja terveystietosi muuta kuin siltä osalta, että tarvitsee sotusi ja nimesi päästäkseen tietoihisi, jotta voi toteuttaa työtään.

Päivämäärä:   14.2.25 19:18:08

Ja jos sulle Sari Sairaanhoitaja soittelee juuri sinun sairauteesi liittyen, niin mikä sinut saa epäilemään, että Sari Sairaanhoitaja ei ole oikealla asialla liikenteessä? Mistä se sairaanhoitajana esiintyvä osaisi juuri sinun hoitoon hakeutumissyyn arvata :D

Päivämäärä:   14.2.25 19:21:09

” Hoitajatkin ovat ihmisiä, heillä on perheet, yksityisyys ja oikeus olla turvassa epäasialliselta käytökseltä ja uhkailusta.”

Sepä se on, kun välttämättä se epäasiallinen käytös ei kohdistu vain minuun. Se voi kohdistua vaikka lapseeni, joka poistuu kotoa juuri väärällä hetkellä.

Minä olen alani valinnut, mutta lapseni ei ole valinnut olevansa sairaanhoitajan lapsi.

Päivämäärä:   14.2.25 19:23:40

"Ja jos sulle Sari Sairaanhoitaja soittelee juuri sinun sairauteesi liittyen, niin mikä sinut saa epäilemään, että Sari Sairaanhoitaja ei ole oikealla asialla liikenteessä? Mistä se sairaanhoitajana esiintyvä osaisi juuri sinun hoitoon hakeutumissyyn arvata :D"

Pyytämättä kukaan ei ole soitellut. Jokainen minulle soitellut on kertonut nimensä ja ihankokonimensä ja mistä soittaa. Miksi soittaa ja usein kerrannut yhteystietonsa ja kertonut, mihin voin soittaa/ottaa yhteyttä, jos haluan soittoon liittyvään palata.

Olisi omituista jos olisi jotenkin toisin.

Päivämäärä:   14.2.25 19:25:58

"Miksi soittaa ja usein kerrannut yhteystietonsa ja kertonut, mihin voin soittaa/ottaa yhteyttä, jos haluan soittoon liittyvään palata."

Meinaatko, että ihan kotinumeronsa ovat antaneet eivätkä yleistä ajanvarausnumeroa?

Päivämäärä:   14.2.25 19:27:07

Tai sitten joillain sairaanhoitajilla voi olla suora numero, mutta siihenkin saattaa vastata kuka tahansa hoitaja, koska juuri se hoitaja voi olla vapaalla/sairaslomalla/lopettanut työt....

Päivämäärä:   14.2.25 19:29:53

""Miksi soittaa ja usein kerrannut yhteystietonsa ja kertonut, mihin voin soittaa/ottaa yhteyttä, jos haluan soittoon liittyvään palata."

Meinaatko, että ihan kotinumeronsa ovat antaneet eivätkä yleistä ajanvarausnumeroa?"

Tuskin työ-asioitaan hoitavat siviilistä, hupsu. Mutta esim. päivystysnumeron (eri kuin 112).

Päivämäärä:   14.2.25 19:31:31

"Tai sitten joillain sairaanhoitajilla voi olla suora numero, mutta siihenkin saattaa vastata kuka tahansa hoitaja, koska juuri se hoitaja voi olla vapaalla/sairaslomalla/lopettanut työt...."

Miksi siis ei kertoisi koko nimeään?
Jos jonkun nimen kuitenkin kertoo, eikä esim. 112 -tyylistä päivytysvastaanottonumero, johon potilas soittaa?

Päivämäärä:   14.2.25 19:33:48

Mitä hittoa sinä sillä koko nimellä teet??

Päivämäärä:   14.2.25 19:35:00

Ja se päivystysnumero on ihan sama, mikä löytyy netistäkin. Minkä todennäköisesti olet saanut.

Päivämäärä:   14.2.25 19:41:00

Eihän kenellekään hoitajalle voi olla suoraa päivystysnumeroa, koska jokainen hoitaja on joskus vapaalla. Suoria numeroja hoitajille kyllä on (esim. mt-puolen hoitajile), mutta niihinkin puhelimiin vastailevat ainoastaan työajalla ja sillonkin harvemmin soittoihin. Jos kyseisen puhelimen omistava hoitaja on sairaana/vapaalla, niin kukaan ei vastaa, ellei erikseen ole jotain soitonsiirtoa päällä. Mt-puolella harvemmin on, koska ihan turha Matti mt-ongelmaisen on soittaa Katri Kollegalle, koska Katri ei Matin asioista tiedä.

Lähettäjä: Opiskelija 
Päivämäärä:   14.2.25 19:42:29

Ensimmäisen vuoden sh-opiskelija täällä hei. Alan harkita jotain toista alaa..

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.25 19:48:26

Lähettäjä.

Päivämäärä14.2.25 19:14:45

"Siis onhan suurin osa ammateista ja töistä sellaisia että on firman nettisivulla kuva ja nimi"

Kävinpä katsomassa oman työpaikan sivut ja ainoa mainittu nimi on toimitusjohtajan. Työntekijöitä parisensataa.
---

Minäkin vilkaisin. Ainoat nimet jotka löytyivät yhteystiedoista olivat viestinnälle kuuluvia. Loput numerot olivat eri vaihteille korvamerkittyjä. Toisesta firmasta löytyi vain myynnin ja parin työnjohdon numerot nimineen. Ensimmäinen on yli tuhannen työntekijän firma, toisessa taitaa olla alle sata. Kolmas alle 50 hlö, nimet numeroineen esillä vain niillä, joille ulkopuolisilla saattaa jotain asiaa ollakin (myynti ja neuvonta).

Yhdestäkään ei ollut kuvaa. Ehkä jostain firman sivuilta löytyisi kuva, mutta yhteystietojen yhteydessä niitä ei ollut.

Lähettäjä: jms 
Päivämäärä:   14.2.25 19:51:52

Jos se soittaja esittäytyisi sairaanhoitaja Maija Virtaseksi, niin mistä sinä tietäisit, että se on Maija Virtanen eikä joku muu?

Päivämäärä:   14.2.25 19:54:42

"Lähettäjä.

Päivämäärä14.2.25 19:14:45

Ihan vapaasti katsomaan vaikka s-ryhmän nettisivut, löytyykö jokaisen myyjän, hyllyttäjän ja muun työntekijän kuvat ja nimet. Tai siivousfirman. Tai talohuollon. Tai jätehuollon. Tai sairaanhoitopiirin. Tai ravintolan. Onko joka tarjoilijasta kuvat ja nimet netissä?

Päivämäärä:   14.2.25 19:58:55

Toistaiseksi olen tarvinnut, kun olen valittanut todella typeristä/virheellisistä annetuista ohjeista.

"Tksh
Päivämäärä: 14.2.25 19:33:48

Mitä hittoa sinä sillä koko nimellä teet??"

Soitin 14.2.2025 päivytysnumeroon. SH: Sari Sairaanhoitajaksi esittäytynyt ohjeisti näin (xxxx xxxx yyyy yyyy) klo xx.xx - xx.xx.
Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen.

Toki minulle käy joku SH: numero/nimikoodi jos se nimi on ylitsepääsemätön asia.

Päivämäärä:   14.2.25 20:00:14

"Opiskelija
Päivämäärä: 14.2.25 19:42:29

Ensimmäisen vuoden sh-opiskelija täällä hei. Alan harkita jotain toista alaa.."

Nettikeskustelun perusteella?
Joo ehkä alanvaihto on tarpeellinen mm. stressinhallinnan vuoksi.

Päivämäärä:   14.2.25 20:01:43

” Soitin 14.2.2025 päivytysnumeroon. SH: Sari Sairaanhoitajaksi esittäytynyt ohjeisti näin (xxxx xxxx yyyy yyyy) klo xx.xx - xx.xx.
Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen.”

Siis kyllähän tällaisen puhelun voi käydä ilman hoitajan nimeäkin. ”Hei, soitin päivystysnumeroon eilen kellonaikaan 13:25. Sain tällaiset ohjeet, jotka olivat väärät, saisinko paremmat ohjeet, kiitos?” Tai ”hei, soitin eilen päivystysnumeroon kello 13:25. Kiitos saamistani ohjeista!”

Päivämäärä:   14.2.25 20:04:36

Itselläni on ns. ei kiireellisiin aikoihin annettu numero sydänsairaalalle.
Tiedän kolem hoitajaa nimeltä ja osaan yhdistää nimeen kasvot. Hoitajat tuskin muistavat kasvojani kun soitan.

Aina olen saanut apua lääkityksen säätämiseen ns. ei niin kiireellisissä sydänasioissa. Tekstiviestejä lähetetään viikottain ja appiterveyskyselyyn vastaan joka päivä. Olisi outoa, jos nimeään hoitaja ei voisi kertoa.
Ehkä silloin joku tunnuskoodi on tarpeen. Potilasturvallisuuden vuoksi.

Päivämäärä:   14.2.25 20:05:46

"Soitin 14.2.2025 päivytysnumeroon. SH: Sari Sairaanhoitajaksi esittäytynyt ohjeisti näin (xxxx xxxx yyyy yyyy) klo xx.xx - xx.xx.
Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen.
"

Olisit voinut esittää asian näin: "Soitin 14.2.2025 päivystysnumeroon. Sairaanhoitaja ohjeisti näin. Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen."

Sairaanhoitaja linjan toisessa päässä avaa tietosi, katsoo, mitä edellinen hoitaja on kirjannut ja kertoo sinulle, olitko ymmärtänyt asian väärin vai oliko ohjeet loistavat, jolloin voit sanoa, että välitäthän kiitokset aiemmalle hoitajalle (jonka nimen se hoitaja linjan päässä näkee). Tarvittaessa hoitaja linjan päässä kontultoi lääkäriä, joka on sen alkuperäisen ohjeen, jonka se hoitaja yksi, on antanut. Tai tarvittaessa kysyy siltä hoitajalta, mitä tämä on tarkoittanut, mutta todennäköisesti konsultoi suoraan lääkäriä.

Edelleenkään et tee sillä nimellä yhtään mitään.

Päivämäärä:   14.2.25 20:07:51

"” Soitin 14.2.2025 päivytysnumeroon. SH: Sari Sairaanhoitajaksi esittäytynyt ohjeisti näin (xxxx xxxx yyyy yyyy) klo xx.xx - xx.xx.
Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen.”

Siis kyllähän tällaisen puhelun voi käydä ilman hoitajan nimeäkin. ”Hei, soitin päivystysnumeroon eilen kellonaikaan 13:25. Sain tällaiset ohjeet, jotka olivat väärät, saisinko paremmat ohjeet, kiitos?” Tai ”hei, soitin eilen päivystysnumeroon kello 13:25. Kiitos saamistani ohjeista!”"

Hoitajat soittavat välillä tarkennuksia, appiin annettuihin tietoihin.
En kertoisi niitä, jos yhtään epäilisin - mistä soitetaan. Esittäytyminen, nimi/mistä soittaa/miksi soittaa ovat oleellisia.
Jos olen vihannes, asia ei liikuttaisi. Mutta toistaiseksi on liikuttanut.

Päivämäärä:   14.2.25 20:08:11

” Olisi outoa, jos nimeään hoitaja ei voisi kertoa.”

Niin, tarvitseeko sunkaan tietää etu- JA sukunimeä. Tuskin kumminkaan sukunimellä heitä kutsut.

Päivämäärä:   14.2.25 20:08:32

"Olisi outoa, jos nimeään hoitaja ei voisi kertoa.
Ehkä silloin joku tunnuskoodi on tarpeen. Potilasturvallisuuden vuoksi"

Ne hoitavan hoitajan tiedot löytyy järjestelmästä, josta ne saadaan tarvittaessa. Jokaisesta, aivan jokaisesta, potilaskontaktista tehdään kirjaus, josta näkee, kuka hoitaja asiaa on käsitellyt. Edelleenkään SINÄ et tee sillä nimellä mitään.

Päivämäärä:   14.2.25 20:10:49

"Lähettäjä: Pehmeä Jänis
Päivämäärä: 14.2.25 20:05:46

"Soitin 14.2.2025 päivytysnumeroon. SH: Sari Sairaanhoitajaksi esittäytynyt ohjeisti näin (xxxx xxxx yyyy yyyy) klo xx.xx - xx.xx.
"

Olisit voinut esittää asian näin: "Soitin 14.2.2025 päivystysnumeroon. Sairaanhoitaja ohjeisti näin. Ymmärsinkö itse ohjeet oikein vaionko tässä joku tietokatkos, koska saamani ohjeet ovat ihan päin perseeatä tai vaihtoehtoisesti olivat loistvat javälittäisin kiitoksen."

Sairaanhoitaja linjan toisessa päässä avaa tietosi, katsoo, mitä edellinen hoitaja on kirjannut ja kertoo sinulle, olitko ymmärtänyt asian väärin vai oliko ohjeet loistavat, jolloin voit sanoa, että välitäthän kiitokset aiemmalle hoitajalle (jonka nimen se hoitaja linjan päässä näkee). Tarvittaessa hoitaja linjan päässä kontultoi lääkäriä, joka on sen alkuperäisen ohjeen, jonka se hoitaja yksi, on antanut. Tai tarvittaessa kysyy siltä hoitajalta, mitä tämä on tarkoittanut, mutta todennäköisesti konsultoi suoraan lääkäriä.

Edelleenkään et tee sillä nimellä yhtään mitään."

-------------------

Et ilmeisesti ole koskaan sanaut vastausta:
- kirjauksissa ei ole tuollaista puhelua
- lasku/aiheeton, ei löydy tuollaista puhelua
- emme tiedä mitä asia koskee: miksi et kysynyt soittajan nimeä?

Sitten kuukausien jälkeen kirjaus löytyy. Auttamattomasti liian myöhään, minkäänlaisen järkevän hoidon kannalta (verenpaine/sydänkohtaus asioissa).

Päivämäärä:   14.2.25 20:11:43

"Ne hoitavan hoitajan tiedot löytyy järjestelmästä, josta ne saadaan tarvittaessa. Jokaisesta, aivan jokaisesta, potilaskontaktista tehdään kirjaus, josta näkee, kuka hoitaja asiaa on käsitellyt. Edelleenkään SINÄ et tee sillä nimellä mitään."

Joo en jos saan jonkun käsittelykoodin.

Päivämäärä:   14.2.25 20:12:29

"Hoitajat soittavat välillä tarkennuksia, appiin annettuihin tietoihin.
En kertoisi niitä, jos yhtään epäilisin - mistä soitetaan. Esittäytyminen, nimi/mistä soittaa/miksi soittaa ovat oleellisia."

Miksi kuvittelet, että A) joku huijari tietäisi, mitä olet terveysappiin kirjoittanut niin, että osaisi kysellä sinulta lisätietoja ja B) miksi jotakuta huijaria kiinnostaisi sinun terveystietosi

Päivämäärä:   14.2.25 20:13:24

” Hoitajat soittavat välillä tarkennuksia, appiin annettuihin tietoihin.
En kertoisi niitä, jos yhtään epäilisin - mistä soitetaan. Esittäytyminen, nimi/mistä soittaa/miksi soittaa ovat oleellisia.
Jos olen vihannes, asia ei liikuttaisi. Mutta toistaiseksi on liikuttanut.”

Jos se hoitaja soittaa sulle: ”Hei Sairaanhoitaja Mervi täältä sydänsairaalasta moi. Lähdin kuule soittelemaan sillä asialla, että annan tarkennuksia tietoihin, joita käytiin äpissä jo läpi..” niin epäiletkö, että Mervi olisi kalastelemassa sun tietoja? Miten tilanne eroaa, jos Mervi esittäytyy sairaanhoitaja Virtasena tai sairaanhoitaja Mervi Virtasena? Ei mitenkään. Esittelyssä tulee jo selkeät tunnistetiedot ilman sitä sukunimeäkin.

Toki jos sieltä soiteltaisiin: ”No sairaanhoitaja Mervi tässä terve. Kerroppa kuule tosta sinun sairaudesta” niin tilanne olisi eri ja ihan luonnollista potilaalla kysellä, että mistäpä sinä nyt soititikaan ja millä asialla. Sukunimi tuskin tässäkään on se ratkaisu, jos siellä puhelimessa esittäytyykin sairaanhoitaja Mervi Virtanen, muuten samanlaisella aloituslauseella.

Päivämäärä:   14.2.25 20:14:01

"Joo en jos saan jonkun käsittelykoodin."

Mitä teet jollain koodilla? Jos sinulla on jotain selvitettävää, voit ihan vaan soittaa ja kertoa asiasi. Kaikki tiedot löytyy sieltä järjestelmästä ilman nimiä tai koodeja.

Päivämäärä:   14.2.25 20:16:31

"Tksh
Päivämäärä: 14.2.25 20:14:01

"Joo en jos saan jonkun käsittelykoodin."

Mitä teet jollain koodilla? Jos sinulla on jotain selvitettävää, voit ihan vaan soittaa ja kertoa asiasi. Kaikki tiedot löytyy sieltä järjestelmästä ilman nimiä tai koodeja."
------------------

Koska terveydenhuolto julkisella on niin sekaisin, etten voi luottaa asioideni hoituvan.
Järjestelmästä löytyvät tiedot ovat herran hallussa.

Päivämäärä:   14.2.25 20:17:41

” Koska terveydenhuolto julkisella on niin sekaisin, etten voi luottaa asioideni hoituvan.
Järjestelmästä löytyvät tiedot ovat herran hallussa.”

Ei ne tiedot löydy yhtään sen paremmin, vaikka tietäisit kyseisen hoitajan henkilöturvatunnuksen. :D

Päivämäärä:   14.2.25 20:17:41

Tuollaisella turhalla paskan inttämisellä ihmiset kuormittaa muutenkin ruuhkaista terveysalaa...

Sinä et tarvitse sitä hoitajan nimeä mihinkään. Reklamaatiotapauksissa riittää, että ne näkee nimen, kenen tarvitsee se nimi nähdä. Jos tuntuu liian vaikealta, niin kaivaa sieltä omasta taskusta rahaa ja maksaa sen henkilön palveluista, kenen tahtoo.

Päivämäärä:   14.2.25 20:18:32

No, mitä se koodi auttaisi sinua siinä tilanteessa, jos kerran kaikki kirjaukset puuttuu? Ja hoitajan nimellä et tee edelleenkään mitään, koska hoitovirhetilanteessa viranomainen voi alkaa selvittää, kuka hoitaja on töissä ollut. Mutta sinun ei tarvitse sitä tietää.

Päivämäärä:   14.2.25 20:19:12

"” Koska terveydenhuolto julkisella on niin sekaisin, etten voi luottaa asioideni hoituvan.
Järjestelmästä löytyvät tiedot ovat herran hallussa.”

Ei ne tiedot löydy yhtään sen paremmin, vaikka tietäisit kyseisen hoitajan henkilöturvatunnuksen. :D"

väky väky, mitään SH hetua kukaan ei ole pyytänyt.

Päivämäärä:   14.2.25 20:22:26

” väky väky, mitään SH hetua kukaan ei ole pyytänyt.”

Et siis oikeasti ymmärrä?

Ne tiedot eivät löydy yhtään sen paremmin riippumatta siitä, kuinka paljon sinä tiedät hoitajasta. Jos tiedot ovat löytyäkseen, niin riittää ihan, että ”Soitin teille eilen 11.2. klo 15:28.” Jos tietoja ei löydy tuolla, niin siinä ei auta vaikka tiedät hoitajan koko nimen.

Päivämäärä:   14.2.25 20:23:02

"Tksh
Päivämäärä: 14.2.25 20:18:32

No, mitä se koodi auttaisi sinua siinä tilanteessa, jos kerran kaikki kirjaukset puuttuu? Ja hoitajan nimellä et tee edelleenkään mitään, koska hoitovirhetilanteessa viranomainen voi alkaa selvittää, kuka hoitaja on töissä ollut. Mutta sinun ei tarvitse sitä tietää."

Ne puhelut tai väitettyjen puheluiden puutteet löytyy kirjaamosta.
Kokemusta paskiaishoitajan muka antamista neuvoista/olemattomista puheluista löytyivät ja nimi oli selvityksissä oleellinen. Jos nimeään ei hoitaja uskalla antaa, suht normaalille potilaalle, kun itse soittaa potilaalle, niin jotain hämärää on hoitajan touhuissa.

On aika normaalia tarkistaa soittajasta, kenenkäs kanssa nyt oikeenkaan keskustelen. Jos soittaja alkaa jäkyttämään jostain, en kyllä kerro nimeäni, jotain hämärää on siinä fucking soittajassa.

Jatkakaa toki...

Ylös ⇑   

Ketju on saavuttanut 100 viestin määrän tai se on suljettu. Ketjuun ei pysty kirjoittamaan.
Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.