Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Koulukkaiden varainkeruu?

Lähettäjä: Maijj 
Päivämäärä:   14.2.25 11:22:55

Mikä on parhaaksi todettu?

Re: Koulukkaiden varainkeruu?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   14.2.25 11:33:02

Eikös se ole nykyään kielletty?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   14.2.25 15:26:21

Herkkuja menee aina. Mä odotan, että joku tuttu luokka ottaisi taas niitä sukkia myyntiin, joskus ostin, ja ne kesti vuosikausia hyvinä.

Ja ei, ei ole kiellettyä, edelleen lapset haluavat päästä luokkaretkille ja leirikouluun. Kiellettyä on pyytää perheiltä moiseen rahaa.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   14.2.25 15:29:14

Vessapaperi liikkuu aina.

Lähettäjä: .2 
Päivämäärä:   14.2.25 15:51:20

Kyselkää, mitä viime aikoina on myyty, ja myykää jotain eri juttua. Täällä päin ovat myös vaihtaneet renkaita vanhempien kanssa sekä haravoineet pihoja. Järjestäkää disko tai lastenjuhlat.

Moni myy niitä hirveitä toffeita vuosi vuoden perään eikä kukaan enää osta. Myisivät vaikka mausteita taikka paistinlastoja.

Lähettäjä: h 
Päivämäärä:   14.2.25 17:14:49

Ne hullunkalliiden markkinatoffeitten ja pahanmakuisten ylihintaisten keksien myynti lapsityövoimalla pitäisi lailla kieltää.

Sukkia aina menee, ja niissä on paljon valinnanvaraa. Aiemmin mainituista lastenjuhlien järjestäminen olisi hyvä idea.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   14.2.25 17:26:36

Meidän kunnassa myydään "sponsoriaamiaisia ja -brunsseja".
Eli diili paikallisen ravintolan kanssa viikonlopulle sponssiaamiaisesta ja brunssista.

Tyttäremme luokka myy sponssiaamiaisia 16,90€. Luokalle tilitetään 10 €/aamiainen. Hyvin tuottaa.
Ja bambusukat on toinen mikä kannattaa.

Päivämäärä:   14.2.25 18:42:16

Itse toivoisin ihmisten maksavan omat kulunsa itse ilman kiusallista kerjäämistä.

Päivämäärä:   14.2.25 21:46:29

Lähettäjä.

Päivämäärä14.2.25 18:42:16

Itse toivoisin ihmisten maksavan omat kulunsa itse ilman kiusallista kerjäämistä.

Meillä on lähipiiri sanonut, että heittää mielummin sen kympin, jos tarvitaan, näihin keräyksiin, sen dijaan, että ostavat todella kalliilla asioita, joita ei todella tarvitse. No, ei tarvita. Ärsyttää vaan, kun osa vanhemmista painostaa siihen, että kaikkien pitäisi myydä ja olls leipomassa ja järjestämässä. Ei haluata, että osa maksaa osansa rahalla.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   14.2.25 23:15:11

Mun työkaveri myy lapsiensa puolesta koko ajan jotain. Keksejä, karkkia, pitserian lahjakortteja, pyykkietikkaa, pesupulvereita, teatterilippuja, joulukalentereita, sukkia, mausteita jne.

Olen ostanut varainkeruumyymälöiden sukkia, ja myös lapsen isovanhemman kutomia villasukkia. Pyykkietikkaa pari pulloa. Teatterilippuja, jos esityspäivä on sopinut.

Keksit ja karkit on jotain, mitä en koskaan osta.

Nyt oli taukohuoneeseen tullut QR-koodi tukimyyntiin. Ei jatkoon. En jaksa nähdä vaivaa. Perinteinen myyntiesite tai tuotenäytteet on ne mitä kahvitauolla viitsii katsoa.

Sukulaislasten vuoksi voin nähdä enemmän vaivaa, ja ostaa jotain ihan vaan puhtaasti auttamisen vuoksi.

Päivämäärä:   14.2.25 23:20:18

Pii, noita on jatkuvasti, ja itse olen ottanut sen linjan, että lapsen täytyy itse myydä jotta mietin ostamista

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   15.2.25 09:21:19

Munat!

Lähettäjä: Minni 
Päivämäärä:   15.2.25 09:29:58

"Itse toivoisin ihmisten maksavan omat kulunsa itse ilman kiusallista kerjäämistä."

Meillä koulu tarjoaa raaka-aineet ja nuoret leipovat itse, vanhemmat ei osallistu siis millään tavoin luokkarahojen keräämiseen. :) Pidetään pop up-kahviloita koulupäivien aikana, vanhempainilloissa jne.

Lähettäjä: sk 
Päivämäärä:   15.2.25 10:10:09

Minä olen ostanut sponsoriaamiaisia, kaksi sangollista hiekoitussepeliä kotiin tuotuna, auton renkaiden vaihdon omassa pihassa, auton pesun omassa pihassa, kaksi kertaa nurmikon leikkuun, sukkia, näkkileipää, ison kanisterin käsisaippuaa, heijastinliivit...

Ihan parhaita ovat nuo hiekoitussepelit, nurmikon leikkuut, aamiaiset, renkaiden vaihdot.

Lähettäjä: asdfg 
Päivämäärä:   15.2.25 10:50:53

Pii, on paljon työpaikkoja, joissa tuo on tapana. Olen sitä mieltä, että Leijonien voittopyttyä pitäisi kierrättää niiden pelaajien vanhempien työpaikoilla, jotka ovat sponsoroineet pelaajia vuosikausia, vuosikymmeniäkin.
Harvoin noin vimmattua keräämistä on koululuokilla, mutta tavallista urheilujoukkueilla.

Arvaatte varmaan, että minun lausumani vanhempainillassa ei saanut suurta kannatusta, kun ilmoitin suoraan, että meille niitä karkkeja ei oteta myyntiin. Oli silloin kolme lasta samassa koulussa. Siinä sitten muuan vanhempi ehdotti, että kyllähän te mummoille ja naapureille niitä saatte myytyä. No ei saatu, kun yksi mummo oli haudassa ja toinen laitoksessa, ja saman kylän väelle kauppasi samoja karkkeja yhteensä 7 lasta. Ostajia oli yksi vähemmän.

Lähettäjä: .... 
Päivämäärä:   15.2.25 10:50:55

Opettajien ei tarvitse virkansa puolesta osallistua millään tavalla tuollaisten retkien järjestämiseen. Huoltajien pitäisi aina ottaa tilanteesta koppi ja järjestää asia. Valitettavan harvoin näin käy. Opettajat eivät myöskään huolehdi varainkeruun rahoista, vaan tili on aina jollain huoltajalla.

Lähettäjä: Mikä pakko 
Päivämäärä:   15.2.25 11:40:13

Ei ole mikään pakko myydä yhtään mitään ja pitää kahviota yms. Vaan myös ihan joku vuosimaksu yms. On vaihtoehto. Siihen ei tietenkään voi pakottaa ketään, mutta ei ole todellakaan mikään pakko myydä yhtään mitään. Opettajien tehtävä ei tosiaan ole osallistua varainkeruuseen ja tili tulee olla jollain vanhemmista.

Lähettäjä: vbc 
Päivämäärä:   15.2.25 19:15:18

Toivoisin, että vähitellen kaikki opettajat yksi kerrallaan kieltäytyisivät leirikouluista. Loppuisi vanhempia rassaava varainkeruu ja opettajien palkaton työ. Tiesittekö, että se opettajaraasu ei saa senttiäkään lisäkorvausta siitä, että on vastuussa pilteistä 24/7 koko leirikoulun ajan.

Lähettäjä: Bink 
Päivämäärä:   15.2.25 19:30:57

En itsekään haluaisi myydä mitään, mutta toisaalta näillä myymisillä mahdollistetaan myös niiden lasten mukaan pääsy, joiden vanhemmilla ei ole varaa osallistua mitenkään tai kyvykkyyttä myydä mitään. Jos kaikki vanhemmat sanoisi, että maksan sen oman lapsen osuuden suoraan tilille, niin sitten ne joilla ei ole varaa, ei pääsisi mukaan. Näillä myyjäisillä mahdollistetaan myös heikompiosaisille mahdollisuus.

Lähettäjä: ö 
Päivämäärä:   15.2.25 21:19:00

mun lasten leirikouluihin sai onneksi antaa rahana sen summan mitä tarvitsivat. paljon yksinkertaisempaa, eikä vienyt vähäistä vapaa-aikaa. no pari mätsäriä järjestivät, niissä olin toimitsijana.
siinä olisi yksi idea varainkeruuseen, jos sattuu koiraporukkaa olemaan vanhemmissa. lapset osallistuivat hyvin myös töihin noissa.

Lähettäjä: inhokit 
Päivämäärä:   16.2.25 09:43:44

'Koulukas', huh hitto mikä sana, kylmät väreet menee. Tulee ihan mieleen jonkinlainen loinen.

Lähettäjä: Mikä pakko 
Päivämäärä:   16.2.25 09:51:31

Bink//Kaikki saavat osallistua leirikouluun eli ei se heikompi osainen ei ole jäämässä ulkopuolelle, vaikka ei osallistuisi mitenkään koko keräykseen. Leirikoulu päätetään kassaan kertyneiden rahojen mukaan eikä sen mukaan, mitä kukin on valmis maksamaan oman lapsen kuluja.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.