Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kevyt yrittäjyys, maksut, verot ym

Lähettäjä: Neuvoja? 
Päivämäärä:   13.2.25 18:07:24

Onko tämä helppo ratkaisu jos tulot tuskin ovat suuria? Voiko tässä ennakoida jotain kuluja, veroja ym ettei tule mätkyjä naurettavista tuloista?

Miten vakuutukset? Riittääkö jos sivuilla maininta, että toiminnassa edellytetään asiakkaalla olevan oma tapaturmavakuutus? Jos esim hevostoimintaa.

Re: Kevyt yrittäjyys, maksut, verot ym

Lähettäjä: Hii 
Päivämäärä:   13.2.25 20:57:18

Kirjanpidon tekee joku tekoäly tai muu automaatti. Ei ymmärrä esim. hakea ennakkoveroja, joten mätkyt ovat hyvin mahdolliset, ellet itse seuraa verojen määrää.

Omasta (ja yrityksen) toiminnasta olet aina itse vastuussa, joten yrityksen vastuuvakuutus kannattaa olla. Samoin yrittäjän omat vakuutukset kuntoon, että saat jostain rahaa, jos sairastut/loukkaannut. Samoin jos tarvitset työssäsi esim. autoa, kannattaa hankkia sellainen vakuutus, joka korvaa sijaisauton, jos omalle autollesi jotain tapahtuu.

Re: Kevyt yrittäjyys, maksut, verot ym

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.25 21:17:45

Ei varmasti ole helppo ratkaisu, mutta jos olet tilanteessa, jossa haluat tehdä itse itsellesi työpaikan ja tehdä töitä, niin suosittelen.
Varsinkin, jos vaihtoehtona on elää tukien ja pätkätöiden varassa.
Itselläni ala, jossa laskutus ja kirjanpito veisi yrittäjänä liikaa aikaa.
Maksan mukisematta hinnan siitä, ettei tarvitse kytätä maksaako asiakas laskun ja alkaa lähettelemään muistutuksia jne.
Lähdin kevytyrittäjksi ihan sillä mainoslauseella, että "Keskity sinä tekemään sitä työtä minkä osaat ja me hoidetaan paperihommat".
Toiminut tähän asti ihan hyvin.
Toki siitä joutuu maksamaan, mutta tuntuu, että paukkuja jää siihen työn tekemiseen enemän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.