Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En saa olla koskaan enkä missään yksin.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   13.2.25 13:54:15

Kuinka paljon sitä kaipaisi aikaa olla edes yhden päivän ihan yksin. Tai edes muutaman tunnin. Mieheni on sairaseläkkeellä ja on kotona 24/7 eikä lähde mihinkään. Ikinä. Itse olen päivän töissä ja joudun kohdata ihmisiä ja puhumaan, kotona joudun puhumaan, vaikkakin niitä näitä. Mä kaipaan nimenomaan kotona olemista yksin hiljaa. En yksin olemista esim hotellihuoneessa. Mies on mulle maailman rakkain ja ihanin ihminen, mun paras ystävä mutta silti sitä vaan kaipaa lomaa kaikesta ihan itselle.

Onko kohtalotovereita joille tulee helposti sosiaalinen ähky?

Re: En saa olla koskaan enkä missään yksin.

Lähettäjä: -*- 
Päivämäärä:   13.2.25 13:55:30

Käske se mies johonkin harrastukseen niin saat olla rauhassa.

Lähettäjä: etälä 
Päivämäärä:   13.2.25 13:55:41

Miksi et ole kotona yksin? ovi kiinni ja makkariin.

Lähettäjä: Anni 
Päivämäärä:   13.2.25 13:58:43

Kaverit on pyytänyt miestä ukkojen mökkireissulle ja ties mihin mutta ei tämä vain lähde. Tuo sulkeutuminen toiseen huoneeseen on tietysti vaihtoehto mutta se rajoittaa jotenkin kuitenkin sitä vapaasti kotona olemista.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.2.25 14:00:05

Täällä kyllä syyllistellään töissä käyvät ihmiset joilla koiria, mutta sitten on ok pitää kumppania, vaikka ei oikeasti haluaisi olla tämän seurassa. Mutta kun se kuitenkin on niin ihana.
Kaikkea ei voi saada. Et voi syödä ja säästää kakkua.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.2.25 14:02:28

Eikö se mies voisi edes käydä kaupassa sen jälkeen, kun aloittaja tulee töistä?

Takoisin kyllä tämän asian perille miehelle jotenkin, koska erohan tuosta lopulta tulee jos aloittaja ei koskaan saa sitä tarvitsemaansa omaa hetkeä.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   13.2.25 14:03:25

Miksi mies ei lähde mihinkään, vaikka pyydetään? Onko miehesi masentunut ja jäänyt vellomaan passiivisuuteen? Eikö hänelle ole muka koskaan kauppa-asioita tai muita asioita hoidettavana, kun 24/7 on kotona? Eikö edes mitään liikuntaa harrasta?

Jos se mies on ihan oikeasti koko ajan kotona, sinulla on kumppanina oikeus kyllä jo potkaista perseelle ja sanoa, että ihminen tarvitsee elämäänsä muutakin kuin telkkarin ja sohvan. Ei tarvitse olla ikuisesti vain kiva ja ymmärtäväinen.

Lähettäjä: Mun 
Päivämäärä:   13.2.25 14:06:09

joo, no höpötin löpötin. :D Jokainen tarvitsee edes joskus yksinoloa ja omaa aikaa, vaikka miten rakastaisi toista ihmistä.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   13.2.25 14:13:59

Mun, kun se kumppani on taas odottanut koko päivän, että toinen tulee töistä ja saa olla yhdessä ja jutella. Niin onko reilua? Kumpaakaan kohtaan.

Lähettäjä: piste 
Päivämäärä:   13.2.25 14:17:44

Ymmärrän täysin aloittajaa, tuo olisi minulle aivan painajainen. Tarvitsen yksinoloa viikoittain monta kertaa. Eikö mies tosiaan voi lähteä esim. kauppaan tai hoitamaan jotain asiaa? Eikö ole mitään millä saisit hänet poistumaan ulos, eikö hänellä ole mitään harrastusta, omia sukulaisia, kaveria... jotain?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   13.2.25 14:22:57

"Mun, kun se kumppani on taas odottanut koko päivän, että toinen tulee töistä ja saa olla yhdessä ja jutella. Niin onko reilua? Kumpaakaan kohtaan."

Ei kai aloittaja sanonut, ettei koskaan ikinä halua enää nähdä kumppaniaan?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.25 14:30:32

Oletko siis oikeasti puhunut kumppanisi kanssa siitä että tarvitset omaakin aikaa ihan yksin ja hänen kanssaan yhdessä miettinyt miten sen voisi toteuttaa?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.