Lähettäjä: Peku
Päivämäärä: 15.2.25 09:36:28
Minä teen töitä hyvin samalla tavalla kuin aloittaja. Käytännössä mulla on aina työpuhelin auki, virallisesti en päivystä mutta epävirallisesti kyllä. Jos virka-ajan ulkopuolella tulee isompi hämminki, niin minun se pitää ratkaista. Näitä tulee yleensä muutama vuodessa. Lomille on toki sijainen, ja silloin ei tarvitse puhelimeen vastata. Kalenteri on välillä hyvin täynnä, ja on palaveria toisensa perään, mutta välillä on sitten ihan aikatauluttamattomia päiviä, jolloin voin tehdä hommia omaan tahtiin ja silloin kun haluan. Päiväaikaan keskeytyksiä tulee niin paljon, että usein kirjoitan ihan omasta halustani haastavammat kirjalliset työt iltaisin ja viikonloppuisin, jolloin saa keskittyä. Otan sitten ihan sujuvasti pois arkena tunteja aina kun ehdin.
Teen jonkin verran myös läsnätyötä, siinä saa mukavasti kontaktia muihin ja pääsee kahville ja lounaallekin. Ehkä päivän tai kaksi viikossa käyn kentällä, muut usein etänä. Työmatka on yli 100km, niin turhaan ei viitsi ajella. Pitää olla joku läsnäoloa vaativa juttu että lähden.
Minulla on myös ADHD ja en pysty keskittymään kovin pitkään kerrallaan. Mutta silloin kun keskityn, painan hirmuisen määrän hommaa lyhyessä hetkessä. Toiin myös hyvin paineen alla, eli osaan ratkaista niitä paniikkitilanteita, missä tarvitaan nopeaa päätöksentekoa. Kun se joku työn alla ollut homma on valmis, ja jos ei ole mitään akuuttia siinä hetkessä odottamassa, niin ihan varmasti lähden ulos hoitamaan hevosia, ratsastamaan tai lenkittämään koiran. Ennen kun palaan taas tekemään sitä mitä kulloinkin tarvitsee. En aina edes vastaa vaikka puhelin soisi, koska jos olen juuri saanut jonkun tärkeän homman tehtyä, niin tarvitsen sen hetken ajatusten nollauksen ihan muun homman parissa. Voi se olla siivoustakin, tai pyykkikoneen täyttöä. Vastaan sitten kun energiatasot mahdollistaa taas työnteon. Sähköpostit ja viestit saa hetken kertyä ja puhelimessakin on vastaaja, joka kertoo etten juuri nyt voi vastata, soitan takaisin kun olen vapaa.
Ei ole tullut koskaan moitteita, ja suoritustasoni on erittäin hyvä. Joustan aina tilanteiden mukaan, ja odotan että myös minun suuntaan joustetaan. Tunnit pitää kirjata, mutta ei se minun kirjaus kyllä todellisuutta vastaa. Se vastaa sitä mihin työnantajani sen kirjanpidon tarvitsee. Olen töissä julkisella puolella, kunnassa. Palkkataso 5500 € ja esimiestehtävä.
|