Lähettäjä: .
Päivämäärä: 13.2.25 14:29:23
Tuollainen kommentti kertoo siitä, että mitään ei ole "yhtäkkiä" tapahtunut vaan kaveri on ollut jo kypsä pitkän aikaa. Taitaa olla vähän peiliin katsomisen paikka, että kaadatko omia murheita kaverin niskaan, valitatko jatkuvasti tai elättekö kenties täysin erilaisia elämiä? On aika ymmärtää, että ystävyys ei ole mikään verisiteeseen perustuva velvollisuus vaikka se olisi jatkunut 50 vuotta vaan siitä voi irtisanoutua jos ei enää jaksa tai enää kiinnosta.
Minulle ei ole koskaan sanottu noin, mutta on kyllä joskus mieli tehnyt sanoa noin. Tämä on koskenut ihmisiä, jotka jatkuvasti valittaa vuodesta toiseen samoista asioista ja mikään ratkaisu ei koskaan kelpaa.
Esimerkiksi oma sukulainen oksensi kaikki ongelmansa vuosikausia aina minun niskaan, odotti apua lasten, häiden, muuton jne kanssa mutta ei koskaan auttanut minua missään. Lopulta kun olisin tarvinnut kipeästi apua totesi että hänellä on OIKEITAKIN ONGELMIA eli minun ongelmat ei ollut hänen ongelmiin verrattuna mitään ja minä lopetin ystävyyden tähän. Joskus ja jouluna on pakko nähdä ja hän toivoisi että pidettäisi yhteyttä mutta mulle riitti kyllä hänen tarjoama ystävyys.
Toinen kaveri on valittanut viimeiset 10v että elämä on p@skaa mutta hän ei tee mitään sen eteen että muuttaisi asioita. Ei voi opiskella, ei voi vaihtaa työpaikkaa, kaikki on täysin mahdotonta ja muut ihmiset on vaan niin onnekkaita ja koko maapallo on vaan häntä vastaan. Lisäksi itse roikkuu mahdottomissa ihmissuhteissa ja draama kierteessä vuodesta toiseen, mikä ei ole enää kivaa katseltavaa yli 30v ihmisen elämässä.
En tiedä mikä on aloittajan tilanne tai mikä on syy tälle välirikolle, mutta edellä mainitut asiat voi antaa jotain ideoita. Myös jos kaveri on kunnianhimoinen ja sinä et, tai kaveri elää pikku lapsi arkea ja sinä et, niin tälläisetkin erot voi rasittaa.
Joka tapauksessa kaveruus näyttää olevan ohi ja on parempi että etsit kaltaistasi seuraa.
|