Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Omalle laihtumiselle sokeutuminen

Lähettäjä: lion queen 
Päivämäärä:   13.2.25 07:53:36

Voiko omalle painolleen sokeutua niin, ettei havaitse muutosta kehossa, vaikka muut huomaavat? Mistä johtuu?
Olen vähän muuttanut oheistreenin muotoaan sekä ns siistinyt ruokavaliotani tässä nyt tovin aikaa. En painonpudotusmielessä, koska painoni on keikkunut koko elämäni lähtökohtaisesti alipainon rajalla ja lihakset esim vatsassa ja käsissä erotettavissa, vaan enemmän ratsastaakseni paremmin ja ollakseni hevosen selässä reilumpi taakka. Vaikka salaa sivuvaikutuksena mahdollinen rasvan vähentäminen toki ajatuksena miellytti, selkeämmin erottuva pyykkilauta ja teräksiset reidet ilman pehmitettä jne.
Peilistä en ole havainnut kiinteytymistä tai laihtumista, enkä ole oikein uskonut silti vaikka jotkut housut on jäänyt väljemmäksi (jotenkin tyhmänä olen ajatellut että ne on pyykistä venynyt). Mutta lähipiiri on alkanut huomautella ja huolta esittäen kysellä, että onko kaikki hyvin koska olen kuulemma kutistunut. Olen pitänyt noita ihan höpöpuheina ja kieltänyt kaiken, koska omissa silmissäni en näytä pienentyneeltä ja näen ne ihan samat rasvat kuin aina ennenkin.. Viimeisimpänä kuitenkin valmentaja otti salitreenini puheeksi tavalla joka pysäytti sen verran, että menin eilen ensimmäistä kertaa vaa’alle. Ja meinasi tippua silmät päästä kun tajusin, että onkin oikeasti tippunut sellaiset 6kg lähtöpainosta. Jotenkin olen hyvin hämmentynyt enkä tiedä mitä ajatella.
Onko jollekin muulle käynyt vastaavaa?

Re: Omalle laihtumiselle sokeutuminen

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   13.2.25 07:57:25

Ihan normaalia. Jos katsot jotain asiaa joka päivä, et huomaa muutoksia helposti. Kun taasen jos näet jonkin asian harvemmin niin huomaat muutokset herkemmin

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   13.2.25 08:02:17

Asenteestasi kuultaa läpi normaali syömishäiriö. Senhän halusit kuulla?

Lähettäjä: Omalla 
Päivämäärä:   13.2.25 08:02:52

Myös vääristynyt omakuva on tietyissä sairauksissa normaalia.

Lähettäjä: Vk 
Päivämäärä:   13.2.25 08:05:00

Jepjep, läskit ja rasvat ja vaikka mitä. Kunnon pro-ana-bait.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   13.2.25 08:08:08

Lähettäjä: Vk
Päivämäärä: 13.2.25 08:05:00

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.2.25 08:18:20

Ei sen iso vika tarvitse olla, kun se on päässä.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   13.2.25 10:58:15

Lähettäjä: ***
Päivämäärä: 13.2.25 08:08:08

Lähettäjä: Vk
Päivämäärä: 13.2.25 08:05:00

Lähettäjä: Öly 
Päivämäärä:   13.2.25 11:03:17

Läskinä olin omasta mielestäni ihana queen ja täydellinen. Olin 160/80 kg ja huomattavan pönäkkä. Joskus kun näin muiden musta ottamia kuvia niin olin sitä mieltä että huono kuvakulma tms että enhän minä noin iso ole.

Nyt paino heittelee 55-60 kg välillä ja omasta mielestäni olen lihava ja maha liian iso :D vaikka olen ihan sopusuhtainen nyt ja sopivassa painossa

Lähettäjä: Erakkorapu 
Päivämäärä:   13.2.25 11:17:40

Joo. Omasta mielestäni näytän nykyään ihan samalta kuin 6kg painavampana. Taustalla nuoruudessa "kaikki mahdolliset" syömishäiriöt.

Näytän aina omaan silmääni pullukalta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   13.2.25 11:21:11

Syömishäiriöt on sellaisia. Näin peilissä vaihtelevasti joko erittäin lihavan ihmisen, ja joskus täyden luurangon. Molemmat kauhistutti. Sille on syynsä miksi syömishäiriöiset tarkastelee kehoaan obsessiivisesti jokaisesta peilistä ja ottavat kameralla kuvia eri asennoissa. Ei ole mitään oikeaa käsitystä miltä oma keho näyttää.

Nyt laihdutus täysin seis, aloittaja, ja peilit ja bodycheckit pannaan.

Lähettäjä: minnihiiri 
Päivämäärä:   13.2.25 11:32:02

Tuota kuulee usein laihduttavilta! Esim yksi kaverini laihdutti (ihan siis terveydellisistä syistä) yli kymmenen kiloa, mutta ei itse nähnyt eroa tai meinannut uskoa vaakaa, vaikka kaikki ympärillä näkivät kuinka valtavasti hänen koko ulkoinen olemuksensa muuttui.
Kuuntele tuttujasi, kuuntele ystäviäsi. Aina peili EI näytä totuutta ja mieli tekee temppuja. Siksi olet onnekas, että lähelläsi on ystäviä jotka selvästi välittävät sinusta. Ja nyt kun huomaat tilanteen, niin muutoksia elämään äkkiä, enemmän ruokaa ja vähemmän treeniä (tai jopa tauolle kokonaan), eli stoppi touhulle joka tekee sinusta epäterveen!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.