Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keventämisestä

Lähettäjä: Luhti 
Päivämäärä:   12.2.25 20:19:22

Uusi opetushevonen alla ja uusi opettaja.

Mielestäni hevonen on laiska ja nippanappa pysyy ravissa ja sitä pitää jatkuvasti patistaa eteenpäin pohkeella. Opettaja sanoo että se johtuu minun keventämisestä. Että takapuolen pitäisi vain hipaista satulaa nopeasti alas istuessa kun minä taas ilmeisesti jotenkin rojahdan tai painan takapuolta liikaa satulaan ja näin ollen hidastan hevosen vauhtia.

Tämä oli minulle ihan uutta. Ei olla päästy keventämisestä pidemmälle vielä, siis ei ollut mitään istu-alas-harjoitusraviin -harjoituksia tai laukkaa joten en osaa sanoa millainen hevonen on muulloin. Mielipiteitä?

Re: Keventämisestä

Lähettäjä: Duu 
Päivämäärä:   12.2.25 20:21:23

Harjoittelu tekee mestarin, treeniä treeniä vaan niin istunta paranee ja homma helpottuu :) Ja muista että aina voit kysyä opelta tarkentavia kysymyksiä, jos ei hänen ohjeet heti aukea.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.2.25 20:21:46

Hankala sanoa, kun ei näe ratsastusta. Kuuntele opettajaasi.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   12.2.25 20:22:56

Voi hyvin olla. Jos ratsastaja menettää tasapainonsa keventäessä, etenkin herkkään hevoseen se voi vaikuttaa hyvinkin voimakkaasti

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.2.25 20:23:24

Kysy opelta voisitteko harjoitella keventämistä voimakevennyksillä (esim. kaksi ylös - yksi alas).

Lähettäjä: rahi 
Päivämäärä:   12.2.25 20:30:56

Auttaisiko sellainen että seisot jalustimilla? Seisot vaan jalustimilla ja koetat kuvitella itsesi pitkäksi ja rennoksi kuin suinkin voit. Sitten vaan peppu kevyesti penkkiin ja taas seisomaan jalustimilla ja taas pepun kosketus satulaan. Tätä voi toistaa kunnes kevennys on hallussa. (kosketuksen ei tarvitse välttämättä olla alussa joka askeleella)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.