Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Asiakkaan epäasiallinen käytös

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 17:44:13

Missä tilanteissa kannattas tehdä valitus esimiehelle ja voiko näistä edes seurata mitään..? Asiakkaan henkilöllisyys tiedossa. Itse ihan vaan rivityöntekijä ja alkoi arvostelemaan ammattitaitoani ja sanoi loukkaavia asioita.

Re: Asiakkaan epäasiallinen käytös

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   12.2.25 17:50:12

Oletko uusi aspa?

Toisesta korvasta sisään, toisesta ulos. Pomolle voit toki kertoa kuormittuneesi tilanteesta. Tulet kuulemaan aspana ihan kaikkea mahdollista törkyä joka tapauksessa vuosien varrella, ettei kannata hirveästi painoarvoa niille laittaa. Aspana on käytännössä mahdoton työskennellä, eklei osaa kovettaa nahkaansa.

Asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella ja voi sanoa, että lopetetaanpa tämä tähän, jos et osaa käyttäytyä, mutta esim ammattitaitosi arvostelua tulet varmasti kuulemaan aina. Se on asiakkaan kokemus asiasta.

Usein noissa tilanteissa voi olla hyvä vaihtaa kolmegan kanssa paikkoja, jos kemiat eivät pelaa.

Minulle luvattiin järjestää hiljattain potkut, kun en suostunut selkeästi päihtyneelle tarjoilemaan alkoholia. Olin ammattitaidoton, typerä ja sokea. Kiitin mielipiteestä ja ohjasin henkilön ulos. Eipä ole potkuja näkynyt.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   12.2.25 17:50:22

Kai teillä jotkut ohjeet on siitä, miten toimitte kun asiakas käyttäytyy epäasiallisesti? En ihan tiedä miksi "tekisit valituksen" esimiehelle, mutta jos se on teillä tapana niin kai se sitten on niin. Meillä on kyllä ihan arkipäivää purkaa huonot asiakastilanteet tiimin tai esimiehen kanssa. Asiakkaille harvoin tulee seuraamuksia, mutta ääritilanteessa asiakkuuksia on kyllä lopetettukin.

Lähettäjä: elämän neuvo 
Päivämäärä:   12.2.25 17:59:30

Jep, aspana tulet olemaan yleinen likaämpäri, jolla ei ole oikeutta sanoa poikkipuolista sanaa pahimpaankaan häirintään tai haukkumiseen, koska "asiakas aina oikeassa" ja valittaminen on täysin hyödytöntä (=saa ainoastaan syyn kääntymään sinun suuntaasi) Asiassa on lähinnä kaksi valintaa: Joko opettelet kestämään ja hyväksymään sen, tai sitten lopetat aspana etkä enää kusekaan alalle päin.

Itse valitsin jälkimmäisen jo ysärillä, enkä ole taakseni katsonut.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 18:01:14

En ole aspa. Vaan yleensä asiakkaat eivät ole läsnä kun teen työtäni

Lähettäjä: Suomen Summit 
Päivämäärä:   12.2.25 18:02:29

Just mietin, pitäiskö puolustautua yhtä asiakasta vastaan kertomalla tallinomistajalle oma näkemys asiasta. Kyseessä aikuinen asiakas, joka tavatessa on ihan normaalisti ja palvelutilanne menee ihan tavallisesti ja sit valittaa perään. Siis ihan itkuisesti ja todella mielensäpahoittaneena selittää, että olen häntä arvostellut. Hevosella on kaikki normaalisti eikä ole ollut mitään mihin olisi pitänyt puuttua tai että asiakas olisi kysynyt neuvoa edes.
En tiedä, puhuuko joku jotain ihme valheita mun selän takana vai mitä tallilla tapahtuu, mutta uuden työntekijän aloitettua joitakin kuukausia sitten on tunnelma tallilla muuttunut. En tee hänen kanssa usein samoja työvuoroja enkä tunne häntä eikä meidän työtehtävät ole oikeastaan samoja niin en tajua, miten sekään vaikuttaisi?

Päivämäärä:   12.2.25 18:06:17

Elämän neuvo, tottahan tuo. Minä tykkään työstä ihmisten parissa ja saan viikoittain kiitosta, mutta vastaavasti joskus osuu jokaisen kohdalle kurjempia tilanteita. Jos näitä jää pohtimaan liikaa ja kuormittaa itseään, niin asiakaspalvelu ei tosiaan ole se oikea paikka työskennellä. Kaikille aspatyö ei sovi, etenkään herkälle persoonalle.

Ja tekstiisi korjaan vielä sen, että asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella. On täysin ok sanoa, että tämä asiakaspalvelutilanne loppuu nyt, ellet osaa käyttäytyä ja menet henkilökohtaisuuksiin. Kaikkia asiakkaan oikkuja ei välttämättä ole edes mahdollista täyttää ja mikäli meiltä saatu palvelu ei käy, niin voi jatkossa asioida toisaalla.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   12.2.25 18:14:21

"En ole aspa. Vaan yleensä asiakkaat eivät ole läsnä kun teen työtäni"

Okei, sitten varmaan kannattaa jutella asiasta esimiehen kanssa.

Lähettäjä: × 
Päivämäärä:   12.2.25 18:39:45

Joskus käy niinkin, että asiakas olettaa, että joku homma/taito kuuluu juuri sinun työhösi, ja kun sanot että ohjaat hänet oikean henkilön puheille, ihmetellään suuresti, mikset itse hoida, ammattitaidoton pöljä. No kun juuri tämän ohjelmiston/prosessin/mittakaavan asiantuntemus on toisella henkilöllä ja hänellä on siihen työaikaa, v...pöljä. mutta ajatuksen tasollehan se vastaisku tietty jää, ei vaan viitti alkaa vääntää.

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   12.2.25 19:38:37

Olen aspa asiantuntemusta ja tiukasti säännellyssä työssä (vaikka nimenomaan on aina ollut tarkoitus välttää aspaa..) ja silloin työ on tosi antoisaa ja mukavaa kun asiakas ymmärtää mitä hänelle sanotaan / miten neuvotaan toimimaan. Mutta annas olla näitä mielensäpahoittavia jankkaajia, jotka kyseenalaistavat kaiken ymmärtämättä asioista tuon taivaallista - ai että mutta kiehuu aivoissa. Yleensä siis toki pakoitan itseni hyväksi asiakaspalvelijaksi, koska kuitenkin toimin työnantajani edustajana mutta tänään meni totaalisesti käämit ja 10 min jankkaamisen (siis asiakas jankkasi asiassa joka hänen kanssaan on käyty kuukausien varrella useasti läpi ja ihan henk. koht. tapaamisessa väännetty rautalangasta) kylmästi löin luurin korvaan. Olin moneen kertaan sanonut, että asia on hänelle selvitetty ja emme enää varaa aikaa tapaamiseen ja asia ei etene tästä enää mihinkään ja kun ei mennyt jakeluun niin klik. Vtu.

Välillä on myös pakko korottaa vähän ääntä ja sanoa että "antaakaa nyt minun selittää, miten tässä voidaan toimia niin saadaan tämä asia hoidettua älkääkä keskeyttäkö puhettani". Vtu.

Vtu.
Vtu.

Lähettäjä: Putte 
Päivämäärä:   12.2.25 19:40:46

Tässä aivojen kiehuessa jäi alusta vähän lause vajaaksi. Siis asiantuntemusta vaativassa työssä.

Nimim. Loman tarpeessa

Lähettäjä: realisti 
Päivämäärä:   12.2.25 20:54:39

"Ja tekstiisi korjaan vielä sen, että asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella. On täysin ok sanoa, että tämä asiakaspalvelutilanne loppuu nyt, ellet osaa käyttäytyä ja menet henkilökohtaisuuksiin. Kaikkia asiakkaan oikkuja ei välttämättä ole edes mahdollista täyttää ja mikäli meiltä saatu palvelu ei käy, niin voi jatkossa asioida toisaalla."

Tämä on aivan erinomaista silloin jos olet itse paikan omistaja tai riittävän korkealla portaalla, että voit noin tehdä.

Päivämäärä:   12.2.25 21:06:46

Realisti, joka ikisessä paikassa on ollut täysin ok näin sanoa, asiattomuuksia ei tarvitse kuunnella. En kuunnellut 19-vuotiaana, en kuuntele nytkään. Minuun ei esim kosketa töitä tehdessä, minua ei huoritella tms. Tällaista ei kenenkään tarvitse kestää, oli asema mikä vain.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.