Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Paljonko annatte 18-vuotiaille käyttörahaa

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 14:58:39

Tuntuu että kokoajan pitää olla tytölle rahaa antamassa ja laskin paljonko olen hänelle keskimäärin kuukaudessa antanut rahaa ja järkytyin eli joka kuukausi vähintään noin 1.000e! Bensaan, syömisiin menee isoin osa ja sitten lisäksi elokuviin, baariin, vaatteisiin, meikkeihin, kestoripsiiin jne.

Re: Paljonko annatte 18-vuotiaille käyttörahaa

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.2.25 14:59:04

0/5

Lähettäjä: Äiti myös 
Päivämäärä:   12.2.25 15:03:39

Minun nuorimmainen käy lukiota naapuri kaupungissa, käy harvakseltaan töissä koska ammattimainen harrastus vie ison osan ajasta, joten kyllähän sitä joutuu rahallisesti jeesaamaan. N.250eur annoin viime kuussa. Mielestäni vielä ihan asiallinen summa.

Lähettäjä: Maijj 
Päivämäärä:   12.2.25 15:08:09

En yhtään. Asuu kylläkin vielä kotona ja ruokaa saa syödä mitä talosta löytyy. Jotain vaate hankintoja saatan tehdä, mikä oikeasti tarpeelllista.
Omilla töillään itsensä muutoin elättää ja samalla opiskelee.

Lähettäjä: mutsi 
Päivämäärä:   12.2.25 15:09:41

18v lukiolainen saa ns. kuukausirahaa 200€, jonka pitää riittää bussilippuun, herkkuihin, kavereiden kanssa hamppareihin ja leffoihin yms. Me tankataan autoa ja lapsi saa sitä käyttää, jos tankki tyhjänä niin saa polttoainekortin sitä varten. Ei makseta ripsiä eikä baari-iltoja, jos sellaista haluaa niin sitten pitää itse tienata rahaa sitä varten. Lisäksi minä maksan vaatteet ja kengät mutta ne ovat yksittäisiä ostoja. Syksyllä maksoin uudet talvikengät n. 100€ ja nyt pitää ostaa kevääksi uusi takki, maksaa sitten mitä maksaa.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.2.25 15:11:04

Sain saman ikäisenä 50 e kuussa. Kotona sai ruoat, välttämättömät vaatteet yms, hupijutut maksoin töistä palkasta. Ulkoilutin koiria ja olin töissä pikaruokaravintolassa.

Lähettäjä: 26 
Päivämäärä:   12.2.25 15:30:47

Käytännössä ikinä en ole saanyt käyttörahaa ja kuulostaa jotenkin naurettavalta, että yli 16v annettaisiin viikko/kuukausirahaa :D Tuossa iässä itse olin jo lähes koko kesän töissä ja sai sieltä päälle pari tonnia sitä kuuluisaa käyttörahaa.

Toki vanhemmat maksoivat lukiokirjat, puhelinliittymät, harrastuskulut, ruuat ja asumisen (asuin kotona).
Jos itse ajelin, niin kyllä itse bensat maksoin, mutta menopelin hankintahintaa/huoltoja/vakuutuksia en maksanut :D

Vaatteita joskus vanhemmat ostivat tai antoivat rahaa näihin sekä toki lahjoina sai "käyttörahaa" hurvitteluun.

Toki kukin tyylillään. Itse tykkään miten minut on kasvatettu. Yksi joka saanut teininä aina kaiken kitisee työpöydässä, kun rahat ei riitä ja osamaksut juoksee... itse en kärsi näistä ongelmista, vaan olen jo saanut sijoitettua omaa rahaa lähemmäs 100t. Toki ei tuo aina päde... voihan 1000e/kk saava (törsäävä) teini oppia järkeväksi rahankäyttäjäksi ja taas "nuukaileva" törsääväksi.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.