Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi tunnen vihaa uhreja kohtaan?

Lähettäjä: kanaviilokki 
Päivämäärä:   12.2.25 14:20:46

Onko tälle tunteelle nimeä tai selitystä? Aina kun vaikka luen onnettomuudesta, väkivaltarikoksesta tms niin minulle tulee semmoinen selittämätön vihan tai inhon tuntu sekä tekijää että myös UHRIA kohtaan. Ei siis semmoinen "mitäs läksi" vaan enemmänkin "nyt tuo varmaan kerjää huomiota ja sääliä muilta". En osaa selittää sitä enkä koskaan ikinä milloinkaan sanoisi näitä ajatuksia muille mutta onhan tämä inhottavaa että edes tulee tämmöisiä tunteita :/

Ja olen siis ihan elämässä pärjäävä, töissäkäyvä, ulkoisesti normaali ja sosiaalinen nainen.

Re: Miksi tunnen vihaa uhreja kohtaan?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 14:24:16

Koetko itse, että sinun on aina pärjättävä yksin ja että et ansaitse lohdutusta tai apua?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.2.25 15:01:10

Onneksi olkoon! Sinulla on kyky itsereflektioon ja kanttia myös kyseenalaistaa omaa kokemusmaailmaasi.

Monella päällisin puolin fiksulla ja mukavalla ihmisellä on ihan todella brutaaleja asenteita kaikkea mahdollista heikkoudeksi tulkittavaa kohtaan. Osaavat vain peittää sitä yhteiskuntakelpoisesti. Väitän, että on ainakin osittain projisointia, eli kun ei kykene sietämään heikkoitta itsessään, näkee ja halveksii sitä muissa.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   12.2.25 15:05:51

Varmaan juurikin tuo, että projisoit heihin omia heikkouksiasi. Ehkä et anna itsellesi lupaa olla heikko ja haavoittuva, vaan olet luonut itsellesi kuoren, jossa sinulle ei muka voi koskaan sattua mitään pahaa. Ja oletat sitten muilta tätä samaa.

Päivämäärä:   12.2.25 15:09:29

Onko sun lähipiirissä ihmisiä jotka on just tollasia miten itse ajattelet tuntemattomista uhreista? Varsinkin jos jompi kumpi vanhemmista on käyttänyt heidän tilanteitaan hyväksi sinua kohtaan saamalla sääliä tai huomiota tai vaatinut että käyttäydyt eri tavalla koska heille kävi jotain (esim vaatii palveluksia vaikka talon siivoamisessa tai pitää palvella kuten vaihtamalla vanhempien sängyt lakanat koska he "eivät voi"). Sieltä voi tulla ensireaktio nykymaailmaankin vaikka uhri olisikin täysin tuntematon.

Lähettäjä: ........ 
Päivämäärä:   12.2.25 16:38:34

Olet persoonallisuushäiriöinen, ehkä joku trauma tai sitten ihan syntymävika.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   12.2.25 17:21:10

koet, että sinun kärsimystäsi ei ole nähty ja validoitu, joten et halua, että muutkaan saa sen kokemuksen. miksei tää oo itsestään selvää?

Päivämäärä:   12.2.25 17:34:45

Miten sinuun suhtauduttiin lapsena kun sinulle kävi jotain?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.