Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Aspa loukkaantui, kun kehuin

Lähettäjä: ---- 
Päivämäärä:   12.2.25 09:10:16

Enpä olisi uskonut, että murteen kehumisestakin voi loukkaantua. Soitin kansalliseen puhelinpalveluun ja oli hauska murre vastaajalla, jota sitten puhelun loppuun kehuin hauskaksi ja päivän piristykseksi. Tämä selvästi siitä vähän loukkaantui, vaikka ihan rehellisesti oli minusta kiva juttu ja erotti hänet muista positiivisesti.

Mitähän sitä uskaltaa sanoa...

Re: Aspa loukkaantui, kun kehuin

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.2.25 09:15:55

"Hauska" ei varsinaisesti ole kehu tuossa. "Puhut hauskasti" eli huvittavasti. Olisit sanonut, että sinulla on ihana murre.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   12.2.25 09:15:58

Ei ole kohteliasta mennä henkilökohtaisuuksiin, kun kyseessä on sulle ihan vieras ihminen.

Päivämäärä:   12.2.25 09:21:55

Meillä oli töissä kerran sellainen tapahtuma, että jokaisen nimen kohdalle sai kirjoittaa jonkun ns. kehun. Tosi monen kohdalle oli kirjoitettu "rauhallinen". Mä taas en näe tuota ollenkaan jotenkin kehuna. Mun mielestä rauhallinen tarkoittaa tylsää. :D

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.25 09:25:44

Oisko susta seteliaisuus jos joku sanoisi että oot vaikka hauskan näköinen?

Päivämäärä:   12.2.25 09:42:10

Se aspa saattaa vaikka vihata omaa tapaansa puhua. Älkää ihan oikeasti kommentoiko toisten ominaisuuksia. Kiitä ennemmin hyvästä palvelusta jos sait asiaasi apua

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 09:45:36

"selvästi siitä vähän loukkaantui"

Millä tavalla selvästi? Ja jos tuosta on turha loukkaantua, niin vielä turhempaa on loukkaantua siitä, että joku ei naura sun vitseille.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   12.2.25 09:49:09

Juu, hauska ei varsinaisesti ole tuossa kohtaa kehu. Mä en itse ainakaan halua olla vieraan korvaan hauskan kuuloinen jos yritän puhua asiallisesti. Eri asia jos olen kavereilla viettämässä iltaa ja kerron vitsejä, niin silloin hauska on kehusana.

Lähettäjä: Pahki 
Päivämäärä:   12.2.25 09:55:56

En ihmettele, että loukkaantui. Mä saan päivittäin kuulla ihmettelyä murteesta, se on jo itsessään pidemmän päälle turhauttavaa vaikka ymmärrän että ihmisille ilmeisen ainutlaatuinen kokemus. Vähän kuin lapsille ennen opetettiin, että jos ihminen on erilainen, esim. lyhytkasvuinen niin ei sitä kuulu sormella osoittaa ja ihmetellä mikä tuo on vaan kohdata ihmimen ihmisenä. Aikuisille luulisi silti olevan ihan tiedossa että on erilaisia murteita.
No, osa on aidosti innoissaan, osalle se on tapa etenkin työelämässä ehkä vieraannuttaa tilanteessa (ulkopaikkakuntalaiseksi sanottu koska murre, olen asunut täällä 13 vuotta) ja vaikka tarkoitit hyvää, saattoi se olla että se oli 30. kerta sille päivää kun keskustelussa mainitaan hänen murteensa.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.2.25 10:22:03

Valitsemasi sanamuodon saattoi tulkita, että naureskelit hänelle.

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.2.25 10:31:55

"Tosi monen kohdalle oli kirjoitettu "rauhallinen". Mä taas en näe tuota ollenkaan jotenkin kehuna. Mun mielestä rauhallinen tarkoittaa tylsää. :D"

Tuo nyt vaan on sellainen neutraali asia jonka voi laittaa ihmiselle jota ei tunne tai josta ei ole mitään (hyvää) sanottavaa. Tosin itse kyllä näen rauhallisuuden lähinnä positiivisena asiana :)

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.