Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miksi seksikumppaneiden määrällä ei olisi...

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   12.2.25 06:42:06

...merkitystä?

En yhtään ymmärrä, miksi täytyy väittää, ettei seksikumppaneiden määrällä ole parinvalinnassa merkitystä. Totta kai on. Ihmisillä on lukemattomia kriteereitä, joihin he vertaavat kumppaniehdokkaitaan. Seksikumppanien määrä on yksi lukuisten muiden joukossa.

Minulle on ihan yhdentekevää, kuinka monen ihmisen kanssa joku nainen seksiä harrastaa. Se on hänen valintansa. Minä sen sijaan en tahdo naista, jonka seksikumppanien määrä on hyvin korkea, koska ei siinä ole kysymys pelkästään seksikumppaneista vaan persoonallisuuden piirteistä. Vaatii tietynlaisen luonteen, jotta pystyy menemään iho- ja limakalvokontaktiin ilman syvempää tunnetta, enkä minä halua tällaista naista.

Minä EN siis paheksu sitä, että nainen harrastaa hyvin paljon irtoseksiä, mutta en ymmärrä, miksi seksikumppanien määrä ei saisi olla minulle parinvalintakriteeri siinä kuin muutkin kriteerit.

Väestöliiton käppyrän mukaan vuosien 1982-1986 välillä syntyneiden naisten seksikumppanien määrä vuonna 2015 oli 10. Tuollaiset luvut vielä ymmärrän, koska ne voivat syntyä ihan tavallisen parinvalinnan piirissä.

Mutta jos seksikumppanien määrä on kymmeniä, niin en minä sellaista naista tahdo. Se ei tarkoita, että tuomitsisin naisen, mutta se vihjaa naisen persoonallisuudesta, enkä sellaista persoonallisuutta tahdo. Joku toinen ihan varmasti tahtoo.

Miksi ihmeessä parinvalinnassa hyväksytään valtava joukko kriteereitä, mutta sitten niinkin ratkaisevaan asiaan kuin seksikumppanien määrään ei saisi kiinnittää huomiota?

https://t.ly/xyO_E

Re: Miksi seksikumppaneiden määrällä ei olisi...

Lähettäjä: Höpönlöpön 
Päivämäärä:   12.2.25 06:52:27

Mitäs se sitten kertoo miehen luonteesta joilla on vastaavasti useampia kumppaneita? Useinhan mies on juuri se jolla niitä kumppaneita on paljon enemmän. Ilmeisesti vain hyvä tyyppi?
Haluaisin kyllä tietää mitä muka seksikumppanien määrä kertoo luonteesta?? Ihan höpönlöpöä.
Itse en lokeroi ihmisiä tämän mukaan, en itseasiassa tiedä edes puolisoni määrää, koska minua ei vaan yksinkertaisesti kiinnosta enkä tee sillä tiedolla mitään. En ole menneisyyden kanssa vaan nykyisyyden. Toki tämä voi jollekkin olla kauhistus.

Lähettäjä: *Remontti Riku * 
Päivämäärä:   12.2.25 06:55:05

Jos kolmekymppisellä on takanaan 10 seksikumppania, niin silloin hän on mennyt vakituiseen suhteeseen aika nuorena.

Lähettäjä: € 
Päivämäärä:   12.2.25 06:57:37

On hyvä, että aloittaja kertoo ajattelevansa noin. Silloin seksuaalisesti aktiiviset naiset tietävät välttää häntä. Win-win.

Lähettäjä: Poikamiss 
Päivämäärä:   12.2.25 07:02:12

"Mitäs se sitten kertoo miehen luonteesta joilla on vastaavasti useampia kumppaneita?"

Ihan samaa kuin naistenkin. Jos mies pystyy menemään kenen tahansa naisen iholle, se kertoo hänen persoonastaan.

Tosin ilmoitettuihin miesten seksikumppanien määrään en usko. Niitä vääristää se, että miehille perinteisesti suuri seksikumppanien määrä on koettu ansioksi, minkä vuoksi miehet valehtelevat määrän.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   12.2.25 07:05:08

Se on hyvä jos mies (ja toki nainenkin) tiedostaa sen, että suuri seksikumppanien määrä on totaalinen turn off ja pysyy tässä kannassaan myös ihastumishetkellä eikä anna tunteidensa viedä.

Sillä on todella hirveää olla vuosia parisuhteessa ihmisen kanssa, joka haluaa olla sinun kanssa, sanoo rakastavansa sinua, mutta samalla on jatkuvasti mustasukkainen, olettaa sinun pettävän jokaisen vastaantulevan kanssa, jos ei ole haukkana vahtimassa, on hyvin epävarma itsestään ja seksuaalisesta osaamisestaan, ja kaikki tämä vain sen takia, että sinulla on enemmän seksikumppaneita sinkkuhistotiassa kuin miehellä.

Lähettäjä: Netta 
Päivämäärä:   12.2.25 07:07:15

Aloittaja puhuu asiaa ja totta kai sillä saa olla merkitystä ,miksei saisi olla?

En mäkään haluaisi miestä, jolla seksikumppaneita on ollut tyyliin 100.
En myöskään halua miestä joka on sitä tai tätä eli miksi seksikumppanien määrällä ei saisi olla väliä?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.2.25 07:08:42

Niin. Tuo määräasia on joillekin kriteeri siinä missä mikä muukin ja mitäpä siitä.

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   12.2.25 07:12:29

Kukaan aikuinen mies ei ole kysynyt kumppaneiden määrää, enkä minä heidän. Ekoissa seurusteluissa se vielä kiinnosti. Joten ei ole parinvalintakriteeri elämässäni ollut. Määrää enemmän kiinnostaa, onko pystynyt pitkiin parisuhteisiin. Jos ei ja on jo neljäkymppinen, niin se mietityttää.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   12.2.25 07:22:11

Ymmärrän pointtisi. Seksikumppanien määrää yhtenä kriteerinä paheksutaan varmaan siksi, että naisten seksuaalisuutta on kahlehdittu vielä aika lähihistoriassa niin paljon ja siksi se on herkkä aihe. Vähän kuin se yksi Maajussille morsian -mies sai kauhean viharyöpyn, kun meni sanomaan ketään naista osoittelematta, että nainen saisi olla normaalipainoinen. Naiset on niin kauan nähty ulkonäkönsä kautta, että vaikka kriteereitä oli muitakin ja hän toivoi normaalipainoa, ei alipainoa, se oli sohaisu muurahaispesään.

Väitän, että useimpia miehiä häiritsee oman naisensa isossa seksikumppanimäärässä se, mitä muut ajattelevat. Jos kymmenet tai sadat miehet ovat "saaneet naisen" ennen tätä miestä, monet miehet pelkäävät, että miehestä tulee naureskelun kohde. Ja useimmille miehille on tärkeää kokea olevansa kunnioitettu. Miehen vaimon nähdään kuitenkin jollain tavalla edustavan miestä niin kuin aviomiehenkin nähdään kertovan jotain naisesta: mitä se kertoo, jos oma kumppani lähtee joka kolmannen vastaantulijan mukaan tai riehuu kännissä juhlissa tai jotain muuta? Kyllä minullekin tulisi olo, että minua katsotaan vinoon, jos oma mieheni lirkuttelisi muille naisille juhlissa ("Eikö sinulla ole enempää itsekunnioitusta, kun tuollaisen otit?").

Aivan varmasti vaikuttaa myös se biologinen lähtäkohta, että miehille on luonnon tahdon mukaista pyrkiä saamaan monia seksikumppaneita ja naisille taas se, että nainen on hyvin valikoiva ja kelpuuttaa vain harvat ja valitut. Kun joku rikkookin tätä kaavaa, se tuntuu monen mielestä vieraalta. Nyt kun ajattelen, en edes haluaisi, että oma mieheni olisi säästellyt itseään avioliittoon tai suhtautuisi seksiin niin, että sitä tehdään vain hyvin harvojen ja valittujen naisten kanssa. Ehkä alkaisin miettiä, että sellainen mies ei ole riittävän viriili tai maskuliininen? Itse taas olen ollut valikoiva. Tämä tuntuu luontevalta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   12.2.25 07:26:23

Siis kysyykö joku ihan oikeasti toiselta, että monenko kanssa olet maannut..? Lähtisin lätkimään siinä vaiheessa. Aika puistattavaa.

Lähettäjä: Kelo 
Päivämäärä:   12.2.25 07:26:59

Aloittaja sanoo, että suuri määrä kumppaneita tarkoittaa tietynlaista persoonallisuutta. Miten tämä persoonallisuuden piirre sitte näkyy? Mistä tiedät, kuinka monta kumppania treffikaverillasi on ollut? Kysyessähän voi vastata mitä vain, mutta jos tämä on jokin olennainen piirre, sen varmaan näkee jostain samoin kuin siniset silmät tai omistushalun vivahteet käytöksessä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   12.2.25 07:30:45

Siksi, että seksikumppanien määrä ei kerro oikeastaan yhtään mistään. Vai eikö aloittaja muka kelpuuttaisi kumppania, joka "pystyy menemään iho- ja limakalvokontaktiin ilman syvempää tunnetta", mutta jolla ei ole ollut siihen mahdollisuutta ja siksi seksikumppaneita ei ole yhtään?

Korkea määrä kertoo lähinnä sen, että on saanut haluamansa ja sehän on joillekin valtava kateellisuuden aihe.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.2.25 07:34:12

Riippuu kyllä myös henkilön iästä. On ihan eri asia montako seksikumppania on ollut 20 vuotta juuri täyttäessä ja montako sitten 50v synttäreihin mennessä. Jos ei vakituista kumppania syystä tai toisesta ole sattunut löytämään, niin 10 seksikumppania ei ole kovin monta 30 vuoden aikana...

Ymmärrän satojen yhdenillan juttujen karsastamisen, mutta parisuhteen toimimisen kannalta pidän vielä ongelmallisempana, jos toista ei kiinnosta seksi lainkaan tai jos hän on valmis tyytymään välttäväänkin suhteeseen vain jotta seksi tapahtuu tutun ihmisen kanssa. Syyt seksikumppanien lukumäärän takana kertoo valtavan paljon enemmän ihmisestä ja hänen soveltuvuudesta kumppaniksi kuin lukumäärä itsessään.

Lähettäjä: M 
Päivämäärä:   12.2.25 07:38:28

No, vastaavanlaisen reaktion miehissä aiheuttaa se, jos naisena sanon että en halua parisuhteeseen miestä, jolla ei ole riittävästi rahaa tai joka käyttää alkoholia enemmän kuin pari kertaa vuoteen. Kuulemma täysin kohtuutonta.

Ihan samalla tavalla persaukisuus ja kaljanjuonti kertoo ihmisen persoonasta ja itsekurin puutteesta.

Päivämäärä:   12.2.25 07:46:36

olisu kivatietää vastaajien ikä.

Lähettäjä: JJ 
Päivämäärä:   12.2.25 08:21:53

"Korkea määrä kertoo lähinnä sen, että on saanut haluamansa ja sehän on joillekin valtava kateellisuuden aihe."

Siis mitä ihmettä. :D Kyllähän tällaisella ihan hyvännäköisellä naisella olisi mahdollisuus kerätä niitä seksikumppaneita vaikka tuhat, mutta nimenomaan en HALUA, miksi ihmeessä haluaisin kaikkia miehiä? Kyllä ne on harvat ja valitut kenen kanssa seksiä haluan.

En minäkään kelpuuta miestä joka panee/on pannut kaikkea mikä liikkuu. Kertoo se vähän miehen korvien välisestä toiminnasta myös.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   12.2.25 08:24:21

Minusta tuo on ihan ymmärrettävää, ja on vain hyvä, että ihminen tiedostaa oman arvopohjansa ja tietää mitä haluaa. Ongelmaksi asia tulee vasta, jos mukana on kaksinaismoralismia: mies etsii itselleen mahdollisimman paljon seksikumppaneita ja irtoseksiä muttei salli naiselleen samaa.

Päivämäärä:   12.2.25 08:26:24

Silloin kyse on arvoista liittyen seksiin. Eli ne eivät täsmää. Mutta jos miehellä olisi 60 seksikumppania ja naisella 70, niin eikö olisi aika tekopyhää seksikumppanien määrän vuoksi lopettaa tapailu? Toki nainen siinä voittaisi, mutta mies voisi ihan omaksi parhaakseen tarkastella kaksoisstandardejaan. Tai jos heidän seksiarvonsa ovat samanlaiset, mutta toinen on vain saanut enemmän. Sama juttu.

Ja sitten on vielä niitä, jotka ovat muuttuneet. Nuoruus on voinut olla hyvin erilaista ja arvot, käytös ja ajatukset ovat muuttuneet. Näin oman miehen kohdalla on käynyt. Esimerkiksi hoitamattomat mt-ongelmat voivat aiheuttaa riskialtista käytöstä, huumekokeiluja, irtoseksiä yms. vaikkei myöhemmin olisikaan yhtään sellainen.

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   12.2.25 08:30:23

Kyllä, saat valita puolison ihan omilla kriteereilläsi.

Päivämäärä:   12.2.25 08:51:40

"Siis mitä ihmettä. :D Kyllähän tällaisella ihan hyvännäköisellä naisella olisi mahdollisuus kerätä niitä seksikumppaneita vaikka tuhat, mutta nimenomaan en HALUA, miksi ihmeessä haluaisin kaikkia miehiä? Kyllä ne on harvat ja valitut kenen kanssa seksiä haluan."
Eihän yo. teksti liittynyt lainaamaasi yhtään mitenkään.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   12.2.25 08:54:13

Minä olen niitä jotka ovat muuttuneet ajan saatossa. Kolmekymppisenå minulla oli villejä vuosia, jolloin harrastin irtosuhteita. Nyt nelikymppisenä on ihan erilaista: seksi vaatii paljon enemmän pohjatyötä.

Lähettäjä: Cnote 
Päivämäärä:   12.2.25 08:58:05

No jaa, mulle ei kyllä rehellisesti ole juurikaan väliä, paljonko kumppanilla on seksikumppaneita. Ehkä jotain tuhatta kummastelisin, miten on kerennyt.

Ja ei, itselläni ei ole erityisen paljoa kumppaneita (40 v. ja noin 15 petikumppania ollut).

Lähettäjä: Netta 
Päivämäärä:   12.2.25 08:58:18

"Korkea määrä kertoo lähinnä sen, että on saanut haluamansa ja sehän on joillekin valtava kateellisuuden aihe."
Tai sitten se kertoo siitä, ettei laatu kiinnosta :D

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   12.2.25 09:02:22

Tutustuin yhteen mieheen ja toka treffeillä se tuli sitten mun luo. Kateltiin telkkaa ja juteltiin ja sitten suudeltiin ja lopulta mentiin sänkyynkin. Parin päivän päästä se laitto viestin että on kyllästyny naisiin jotka menee perse edellä puuhun. En sitte kehannu kirjottaa että olen erittäin seksuaalinen nainen ja saan useita orgasmeja yhdynnässä ja aidosti vaan halusin seksiä ja niitä orgasmeja. Ja että seksi oli surkeaa miehen ison vatsan takia ja lisäksi vehje oli erittäin lyhyt eikä koskenu sinne minne ois pitänyt kun ei se sinne yltänyt. Ja että mielestäni on turha tutustella pitempään ilman että testaa toimiiko seksi koska seksi on erittäin tärkeä asia parisuhteessa. Iän puolesta olla sitä sukupolvea jollon naisen piti pihtailla ja mies oli se joka sai. Liekkö sillä miehellä on ollu yhtään naista joka oikeasti nauttii seksistä ja haluaa seksiä.

Päivämäärä:   12.2.25 09:06:52

En mäkään haluaisi miestä, jolla seksikumppaneita on ollut tyyliin 100.

En minäkään koska se kertoo minusta ihmisestä joka ei arvosta toista tuntevana ihmisenä vaan hyppii hetken mielijohteesta sängystä toiseen.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   12.2.25 09:38:01

"Lähettäjä: Kansas
Päivämäärä: 12.2.25 07:22:11

Nyt kun ajattelen, en edes haluaisi, että oma mieheni olisi säästellyt itseään avioliittoon tai suhtautuisi seksiin niin, että sitä tehdään vain hyvin harvojen ja valittujen naisten kanssa. Ehkä alkaisin miettiä, että sellainen mies ei ole riittävän viriili tai maskuliininen? Itse taas olen ollut valikoiva. Tämä tuntuu luontevalta."

Tähän vielä lisäyksenä, että rajansa kuitenkin kaikella. Jos miehen seksihistoria olisi sellainen, että ikävuodet 18 - 40 on ollut uusi nainen joka perjantaille ja lauantaille, olisi ehkä vaikea uskoa, että myöhemminkään osaa "rauhoittua". Jos sen sijaan nuorena on ollut joitakin villejä vuosia ja sitten meno on vakavoitunut ja miehen tapaa vaikka 30+ -vuotiaana, ei historia haittaisi. Historia haittaisi siis lähinnä silloin, jos olisi syytä epäillä, että se ei ole historiaa vaan myös nykyisyyttä.

Tuli mieleen, että onhan naisillekin tai ylipäätään naaraille luonnollista haluta kumppaneikseen ne komeimmat, vahvimmat ja taitavimmat - eli ne, joita moni muukin katsoo. Luonnossakin urokset tekevät ties mitä näyttääkseen naaraiden silmissä parhailta vaihtoehdoilta (jotkut tappelevat keskenään ja voittaja eli vahvempi saa naaraan, jotkut tuovat naaraalle lahjoja tai pitävät esityksen, jotkut esittelevät komeita höyhenpukuja jne.). Entä jos eläin (tai mies) onkin vetäytyvä, ei saa naaraita eikä edes halua yrittää, ei esittele ominaisuuksiaan mitenkään? Onko sellainen sitten naaraiden mielestä haluttava? Tulee ehkä ennemmin mieleen, että se uros ei omastakaan mielestään ole kovin kilpailukykyinen eikä viriili. Minusta tämä pätee ihmisiinkin. Siksi en itse haluaisi neitsytmiestä, en suhteeseen enkä yhden illan juttuun, enkä mielellään sellaistakaan, jolla on ollut seksiä vain yhden tai kahden kanssa ennen minua.

Miehille taas on keskimäärin luontaisempaa, että seksikumppaneita pyritään saamaan useita eikä heidän tarvitse välttämättä edes olla mitään tyttöystävämateriaalia. Sitten taas kun valitaan vakavasti tyttöystävää tai vaimoa, kriteereitä tulee lisää. Itse taas en naisena voisi kuvitellakaan, että pyrkisin saamaan paljon miehiä ja että voisin haluta seksiä sellaisen miehen kanssa, joka on "ihan ok eikä kauhean rumakaan, kai sitä voi kerran tai pari panna".

Päivämäärä:   12.2.25 09:41:27

"Tai sitten se kertoo siitä, ettei laatu kiinnosta :D"
Millä logiikalla?

Lähettäjä: Jonna 
Päivämäärä:   12.2.25 09:44:50

"No, vastaavanlaisen reaktion miehissä aiheuttaa se, jos naisena sanon että en halua parisuhteeseen miestä, jolla ei ole riittävästi rahaa tai joka käyttää alkoholia enemmän kuin pari kertaa vuoteen. Kuulemma täysin kohtuutonta.

Ihan samalla tavalla persaukisuus ja kaljanjuonti kertoo ihmisen persoonasta ja itsekurin puutteesta."

Tämä! Jokaisella on oikeus vaatia ihan mitä tahansa kumppaniltaan, mutta sitten on turha valittaa siitä, että kumppania on vaikea löytää ja syyttää tästä sitten vastakkaista sukupuolta jotenkin kollektiivisesti.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.25 09:47:30

"Tutustuin yhteen mieheen ja toka treffeillä se tuli sitten mun luo. Kateltiin telkkaa ja juteltiin ja sitten suudeltiin ja lopulta mentiin sänkyynkin. Parin päivän päästä se laitto viestin että on kyllästyny naisiin jotka menee perse edellä puuhun"

Ai kamala, en tule koskaan ymmärtämään tätä :D Mies _itse_ haluaa harrastaa seksiä toisilla treffeillä, mutta nainen ei saisi kuitenkaan harrastaa seksiä hänen kanssaan? Eikö se mies ymmärrä, että seksiin tarvitaan kaksi? Nämä kaksoisstandardit saisi jo kuolla...

Päivämäärä:   12.2.25 09:51:44

"Tai sitten se kertoo siitä, ettei laatu kiinnosta :D"

Ja miten selvität laadun kokeilematta? Kyseletkö ympäri kyliä, mitä kokemuksia muilla on?

Kukaan ei ole vielä osannut vastata, mistä tunnistaa, että ihmisellä on ollut paljon seksikumppaneita? Koska eikö kriteerin pointti ole se, että se on selvitettävissä oleva asia, jota ei voi piilottaa palturia puhumalla.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   12.2.25 10:03:40

"Aloittaja sanoo, että suuri määrä kumppaneita tarkoittaa tietynlaista persoonallisuutta. Miten tämä persoonallisuuden piirre sitte näkyy?"

Jos nyt oletetaan että ihmisellä on vaikkapa 5-10 seksikumppania vuodessa vaikka 10 vuoden aikana. (eli 50-100 kumppania). Henkilö voi olla mitä sukupuolta vain.

Totta kai se kertoo ihmisen persoonallisuudesta. Ihmisen täytyy ensinnäkin olla melko menevä, ekstrovertti ja sosiaalinen tyyppi, että ylipäätänsä jatkuvasti tapaa uusia ihmisiä joiden kanssa päätyy sänkyyn asti. Itse en ujona introverttina edes juttele noin monen (viiden) uuden ihmisen kanssa vuodessa, että voisin päätyä sänkyyn asti, en käy baarissa noin montaa kertaa vuodessa enkä oikein muutenkaan tapaa ihmisiä muuten kuin harrastuksissa/töissä/kavereiden kautta enkä voisi kuvitellakaan että lähtisin näissä piireissä etsimään seksikumppania.

Jos kyse on irtosuhteista, jotka alkaa baarista/nettichatista tms, täytyy ihmisen olla aika rohkea, että uskaltaa ehdottaa seksiä vieraille ihmisille ja uskaltaa heidän kanssaan lähteä sellaista harrastamaan.
Jos kyse on lyhyistä tapailusuhteista, täytyy taas olla aika ekstrovertti ja nopealiikkeinen että jaksaa noin montaa tapailusuhdetta vuodessa.
Jos kyse on jostain fwb-kuvioista missä voi kenties olla montakin kumppania samaan aikaan, silloin taas vaaditaan tietynlaista luonnetta että sellainen tulee kysymykseen. Itse en voisi kuvitellakaan pitäväni fwb-suhdetta.

Itse en haluaisi miestä, jolla on paljno seksikumppaneita. Ihan vaan siksi, että en usko, että sellainen mies olisi yhtään minun tyyppiäni. En jaksaisi sellaista menevää sosiaalista ekstroverttia, vaan kaipaan itseni kaltaisen hiljaisen ja kiltin kotihiiren. Onneksi olen sellaisen löytänytkin.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   12.2.25 10:22:28

Vastaavatkohan kaikki tällaisiin kyselyihin rehellisesti. Miehillä ja naisilla on kuitenkin sama määrä seksikumppaneita, jos lasketaan ei-maksulliset heteropanot.

Varmaan on miehiä, jotka ovat niin kivoja ja komeita, että saavat seksiä kun vain viitsivät pyytää, ja haluavat sitä koko ajan uuden naisen kanssa, muttei tällaisia casanovia tosielämässä paljoa ole.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   12.2.25 10:23:51

Aloittaja, oletko itse myös sellainen, että vaadit pidemmän tutustumisen ennen seksiä vai onko sinulle helppoa mennä sänkyyn ekatreffeillä?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.25 10:26:04

"Kukaan ei ole vielä osannut vastata, mistä tunnistaa, että ihmisellä on ollut paljon seksikumppaneita?"
Ei mistään, senhän takia sitä pitää joidenkin erikseen kysyä. Mikä vaan osoittaa, että oleellista on nimenomaan kumppanien määrä eikä esim. seksiin suhtautuminen.

Päivämäärä:   12.2.25 10:27:20

"Vastaavatkohan kaikki tällaisiin kyselyihin rehellisesti."

Sitä ei voida tietää ikinä tieteellisissä tutkimuksissa. Silti tieteelliset tutkimukset ovat luotettavin tiedonlähde mitä on saatavilla.

Lähettäjä: Ainokainen 
Päivämäärä:   12.2.25 10:31:40

Poikamiss: Vastasin sulle jo aiempaan ketjuun, mutta jostain syystä en löydä sitä enää. Olet oikeassa siinä, että kumppanien määrä on monesti jonkinlainen kriteeri. Sä et halua naista, jolla on ollut paljon kumppaneita. Mä en taas missään tapauksessa halua sellaista miestä kuin sinä, joka ahdistuu muiden seksikumppaneiden määrästä ja luulee sen kertovan mistään muusta kuin suhtautumisesta seksiin.

Mun mielestä tuollainen ajattelu on asioiden yksinkertaistamista. Tämähän on se yleisin selitys, jonka sinäkin annoit, eli että seksikumppaneiden kertoo persoonasta ja ihmisen parisuhdetaidoista. Kysyin siinä toisessa ketjussa sulta, että mistä se siis tarkalleen ottaen kertoo?

Itse sekosin laskuissa jo teininä. Seksikumppaneita on ollut paljon, mutta vain kun en ole ollut parisuhteessa. Muutama fakta musta: Olen ollut vuosia pyhäkoulunopettajana. Olen ollut vain kahdessa pitkässä suhteessa. Olen erityisherkkä. Olen parisuhteessa hyvin lojaali, huomioiva ja osoitan rakkauttani monella tapaa joka päivä. Tiedän että miehelleni ollaan kateellisia siitä, että hänellä on tällainen vaimo kuin minä. Oliko nämä sellaisia määreitä, jotka sulle tuli musta mieleen kun luit, että seksikumppaneita on enemmän kuin muistan?

Mä en taas osaa sanoa susta ihmisenä yhtään mitään. Mitä taas tulee suhtautumisesta seksuaalisuuteen, niin itse ajattelen että useimmiten se todellinen syy alhaiseen kumppaneiden määrään on se, ettei niitä ole ollut enempää saatavilla. Tällöin siitä omasta suoriutumisesta ollaan huolissaan ja halutaan mieluummin kumppani, jolla ei myöskään ole kovin paljoa kokemusta. Eli rumasti sanottuna, se on vain selitys sille ettei oma markkina-arvo ole kovin kummoinen. Tämä pätee erityisesti miehiin. Naiset taas pitävät monesti rimaa niin korkealla, ettei aktiivisellakaan ulkona käymisellä vain yksinkertaisesti tapaa tarpeeksi kiinnostavaa miestä kovin usein.

Kansas: Tuo on juuri sitä, mitä poikamisskin tekee. Eli asettaa muita ominaisuuksia iseksuaalisesti aktiiviseen ihmiseen. Jos mä olisin ajatellut yhtä ahdasmielisesti, niin olisin ennakkoluulojeni vuoksi kävellyt suurimman onneni ohi. Kyllä mäkin noita asioita mietin kun tavattiin, mutta sit ajattelin et ehkä onkin niin kuin mä. Ettei se kumppaneiden lukumäärä todella kerro mistään muusta kuin suhtautumisesta seksiin parisuhteen ulkopuolella.

Netta: Toi on ihan höpöä. Kuka siis haluaisi ne pahnanpohjimmaiset? Mistä luulet löytyvän enemmän seksuaalisesti hyvin aktiivisia ihmisiä? Hyvännäköisistä, menestyvistä ihmisistä vai tavallisen näköisistä perusjampoista tai -jaanoista?
Mistä nämä jälkimmäisenä mainitut saavat valtavat määrät seksikumppaneita vaikka laatu ei niin kiinnostaisi?

Sitten on meitä, joille ei kukaan ole sanonut ikinä ei. Tällöin seksiä voi harrastaa kun on sinkku ja tapaa omiin kriteereihin sopivan miehen. Itselläni ne kriteerit on liittyneet puhtaasti ulkonäköön ja erittäin hyvään itsetuntoon sekä asenteeseen naisia kohtaan. Nää kun on ollut kunnossa niin nimi ja ammatti ei ole kiinnostanut yhtään. Niillä ei seksissä tehdä yhtään mitään. Noilla mun kriteereillä kyllä.

Päivämäärä:   12.2.25 10:33:47

x, ihania yleistyksiä, mutta eivät valitettavasti pidä paikkansa. 5-10 uutta kumppania vuodessa on vähemmän kuin 1 kuukaudessa. Jos käyt vaikka joka toinen kuukausi baarissa 10 vuoden ajan ja joka kerta natsaa, on siinä jo 60 kumppania. Seksiä siis noin joka toinen kuukausi, ei ole loppujen lopuksi paljon. Irtosuhteita saa myös muualta kuin baarista. On olemassa isoja työpaikkoja ja vaihtuvia työkavereita, kouluissa on paljon ihmisiä,harrastusryhmiä ja tutun tuttuja ja nykyään netti. Ei kaikki irtosuhteet muodostu räkäkännissä oleilusta. Harvalla menojalka kuitenkaan vipattaa samalla tavalla vuodesta toiseen. 3-5 vuodessa sinkkuopiskelija kerkeää helposti tavata uuden kerran kuussa, jolloin voi tulla jo 60 kumppania. 30-vuotiaana voi olla jo vakiintunut kumppani tai muuttuneet kiinnostuksenkohteet ja kumppaneita onkin vain yksi tai kaksi kymmenessä vuodessa.

Verttiydeillä taas ei ole mitään merkitystä, introverttiys ei ole synonyymi puutteellisille sosiaalisille taidoille. Toisaalta, eihän tässä olla mitään vuosisadan keskustelua käymässä, vaan ihan muuta seuraa, jossa ei välttämättä tarvitse puhua. Voisit myös yllättyä , kuinka paljon on vientiä nätillä nuorella naisella, vaikka olisi ujokin. Ei siinä tarvitsisi kuin nyökätä.

Täysin oudon seuraan harva lähtee ekana iltana, kyllä seksikumppani yleensä jostain tiedetään tai tunnetaan. Jopa ujo introvertti tietää/tuntee jopa satoja ihmisiä jollakin tasolla.

Ei siis ole mitään vakiintunutta piirrettä, josta voisit päätellä asian suhteen yhtään mitään. Luonteenpiirteet myös harvoin muuttuvat, mutta ihminen itse luultavasti muuttuu vuosien myötä. Irtosuhteita harrastava menevä ihminen voi kahden vuosikymmenen jälkeen olla irtosuhteita harrastamaton menevä ihminen.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.