Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lapset hakevat puolisoa vanhempien esimerkkiä

Lähettäjä: järkkyvä mieli 
Päivämäärä:   11.2.25 17:00:59

Toistaen, tyyliin poikalapsi etsii puolisoksi äidinsä kaltaista, ja tyttö isänsä kaltaista. Käykö näin myös väkivaltajuoppojen kohdalla?

Re: Lapset hakevat puolisoa vanhempien esimerkkiä

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.2.25 17:04:13

Voi käydä. Koska se on tuttua ja koetaan sitä kautta turvalliseksi.

Ellei ole saanut toisenlaista perhemallia minkään kautta, josta saanut uutta mallia.

Lähettäjä: Tinni 
Päivämäärä:   11.2.25 17:07:22

Voi käydä tai voi olla käymättä.
Itselle ei käynyt. Isäni oli mt-ongelmainen alkoholisti, mutta mieheni ei käytä alkoholia tai sairasta mt-ongelmia.

Lähettäjä: Patton 
Päivämäärä:   11.2.25 17:09:24

Mulla on rapajupppo isä ja nykyiselle kumppanille sanoin alussa, että jos alan nähdä tuttuja merkkejä ilmassa niin lähden välittömästi. 10 vuotta yhdessä, 5 naimisissa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.25 17:12:35

Enemmän ehkä haetaan samaa dynamiikkaa, koska se on internalisoitu normaalina.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.25 17:21:29

Jep, itse viihdyn usein insinööristyyppisten, vähän levottomien, leppoisten, mutta hauskojen ja fiksujen väittelijöiden seurassa ja sellainen on isänikin. Sellainen jurottava, änkyrä joka hermostuu pienistä eikä halua keskustella ei ole mun pala kakkua. Eikä mitkään uraohjukset, kovin akateemiset, salitreenaajat, tai moottoripyöräharrastajat. Tykkään myös että mies tietää tekniikasta, esim. Autoista tai rakentamisesta, mutta ei välttämättä ole näitä duunareita kuitenkaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.2.25 17:30:07

Juurikin tuo, mitä piste yllä totesi eli samaa dynamiikkaa usein haetaan. Ja jos ei sitä muuten löydy, niin omalla (tiedostamattomalla) käytöksellä saatetaan alkaa ajaa suhdetta samaan suuntaan kuin vanhemmilla oli.

Lähettäjä: juu 
Päivämäärä:   11.2.25 17:36:08

juu eipä pidä paikkansa, eksäni on äiti traumani manifestaatio. ihan samanlaista rajua henkistä väkivaltaa teki :D

Lähettäjä: mmmmmm 
Päivämäärä:   11.2.25 17:36:14

Tai sitten ei. Isäni oli superrauhallinen ja analyyttinen, analyyttinen ja kunnollinen. Mieheni on rauhaton, äkkipikainen, huippuälykäs, hauska - lähes vastakohta.

Päivämäärä:   11.2.25 17:52:39

Joo kaks juoppoa miestä jotka raivohulluja, niin kuin mun mutsi. Isä oli hiljainen ja alistuva.

Lähettäjä: Meri 
Päivämäärä:   11.2.25 17:52:53

No, mieheni on jonkin verran luonteeltaan isäni kaltainen ja saman oloinen muutenkin, mutta itse en voisi olla kauempana miehen äidistä.

Päivämäärä:   11.2.25 18:04:09

Jännästi myös samaa ulkonäköä haetaan eikä vain luonnetta.

Hyvä miespuolinen lapsuuskaveri esim; äitinsä on pieni, vaalea ja nalkuttava ja nyt vaimonaan nainen joka on pieni, vaalea ja nalkuttava.

Oma ex-mies moitti minua toisinaan siitä kun en ollut sporttinen enkä vaalea! Ei ollut hänkään. Mutta hänen äitinsä oli blondi himourheilija joka harrasti monia lajeja. Nykyään ex-miehellä on blondi nainen joka on himourheilija kuten miehen äitikin. Mies itse on yhä sohvaperuna :D

Itse myönnän viehättyväni miehistä jotka on samantyyppisiä kuin isäni eli itsenäinen, työteliäs ja raamikkaan näköinen. En jaksa perässävedettäviä lusmuja lainkaan eikä pienet miehet oikein innosta.

Lähettäjä: Mipsi 
Päivämäärä:   11.2.25 18:18:01

Olen lesbo ja kumppanini ei onneksi muistuta äitiäni (eikä isäänikään) pätkääkään :D

Päivämäärä:   11.2.25 18:42:03

Mä en halua kumpaakaan vanhempaani muistuttavaa puolisoa. Juoppoja kuspäitä olivat. Suuri osa miehistä näyttää olevan jonkun sortin juoppoja joten pysyn sinkkuna.

Päivämäärä:   12.2.25 00:13:23

Mitäs sitten jos isä ei ole ollut läsnä elämässä ja lapsi on kuullut isän aiemmasta väkivaltaisuudesta äitiä kohtaan ja aikuisena päätyy samanlaisiin suhteisiin, että mies käyttäytyy uhkaavasti? Tässähän ei ole itse todistanut väkivaltaisuutta tai muuta huonoa käytöstä, mutta onko se sitten jotain alitajuntaa vai mitä, että päätyy samanlaisiin suhteisiin?

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.