Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miehen yhteydenpitotyyli ihmetyttää

Lähettäjä: Emmi 
Päivämäärä:   11.2.25 14:50:34

Olen tutustunut ulkomaalaiseen mieheen kaverina. Soitellaan usein (ainakin mun mittapuulla) ja jutellaan tunti pari. Jutellaan kaikenlaisista asioista. Kumpikin kertoo oman maansa juttuja, sit puhutaan omista arkipäiväisistä asioista ja tulevaisuuden suunnitelmista. Välillä on juteltu tosi henkilökohtaisistakin asioista.

Yleensä mies soittaa kun hänelle sopii. Mulla joustavammat aikataulut, joten päädytty toimimaan noin. Välillä kun lopetellaan juttutuokiota niin mies saattaa sanoa, että soittaa taas huomenna. Sitten ei kuitenkaan soita silloin vaan joskus myöhemmin. Sitten kun soittaa usein sanoo, että oli ajatellut päivänä x, y, ja z, että soittaa. Mutta ei siis kuitenkaan soittanut.

Mua vähän ärsyttää tuo että ei soitakaan, vaikka sanoo, että soittaa. Ei sinänsä mitään väliä, mutta jonkin verran suplin menojani sen mukaan milloin ehkä soittaa, koska en esim tallilla halua jutella. Sit tuo että miksi pitää mainita, että oli ajatellut soittaa.

Mut mitä ihmettä tuo meinaa? Eikö vaan kiinnosta eli ei oikeasti haluaisi edes olla yhteyksissä. Senkin voisi sitten sanoa tai vaan lopettaisi yhteydenpidon. Eikö halua häiritä? Tämän joskus sanonut syyksi. Vai onko tuo vain heillä tapana? On kotoisin maasta, jossa asiat on vähän hällä väliä eikä niin justiinsa.

Re: Miehen yhteydenpitotyyli ihmetyttää

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   11.2.25 15:08:16

Ei ehkä kannattaisi laittaa noin paljoa painoa jollekin nettikaverille, että alkaa sumplimaan menoja sen mukaan. Suosittelen ihan oikeisiin ihmisiin tutustumista, ja niiden näkemistä kasvokkain.

Päivämäärä:   11.2.25 15:21:29

Mulla on ihan tarpeeksi kavereita, joita näen kasvokkain. Tuon kanssa treenaan enkkua.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   11.2.25 15:25:13

En kyllä jäis odottelemaan puheluita tai sumplimaan omia aikataulujani toisen mukaan joka ei ole valmis sopimaan kummallekkin sopivaa aikaa vaan soittelee silloin kun hänelle itselle käy. Yksinkertaisesti en vaan vastaisi silloin jos olisin itse tekemässä jotain.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.25 15:27:41

Onko se nyt suuri ongelma, että kaveri heittää "soitellaan huomenna" mutta soittaakin ylihuomenna? Ja mikä loukkaus se on, että hän oli ajatellut sinua ja sinulle soittamista, ja sanoo sen kun tulee soittaneeksi?

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   11.2.25 15:28:54

Suomalaiseen kulttuuriin kuuluu se, että ohimennen heitetyt kommentit ovat kiveen kirjoitettuja. Jos on luvattu soittaa, niin toki suomalainen odottaa puhelua. Monissa kulttuureissa tällaiset heitot "Mennään vaikka kahville ensi viikolla" tai "soitellaan myöhemmin" eivät merkitse samaa kuin Suomessa, vaan ovat enemmänkin small-talktyyppistä heittoa.

Älä aloittaja suotta muokkaa omia menojasi jonkun nettitutun sanomisten mukaan! Siinä menit metsään.

Lähettäjä: Nesra 
Päivämäärä:   11.2.25 15:31:21

Itsehän sen jo sanoit: on kotoisin maasta, jossa asiat on hällä väliä eikä niin justiinsa.

Lähettäjä: hmm 
Päivämäärä:   11.2.25 15:48:22

Minua ihmetyttää tässä se, että alat suunnitella menojasi sen mukaan, koska mies mahdollisesti voisi soittaa, vaikka tiedät ettei hän soita silloin kun on sanonut soittavansa. Onko tässä osaltasi oikeasti kyse vain kaverista, vai haluaisitkohan kuitenkin enemmän? Älä totuta miestä siihen, että hän voi pyörittää sinua miten haluaa ja sinä olet aina saatavilla kun hän haluaa.

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   11.2.25 15:56:22

Ällö on asian ytimessä, esimerkiksi monissa kulttuureissa kysytään mitä kuuluu vaikka kaupan kassalla mutta se ei tarkoita sitä että alat avaamaan oikeasti koko viikon tapahtumia vaan se on kohteliasta small talkia. Hän pitää sinua kaverina niin kuin itse ilmoitit, asia voi muuttua jos kerrot tunteistasi.

Päivämäärä:   11.2.25 16:08:15

Ei tässä mitään ongelmaa ole, eikä mitään loukkauksia. :D Ihmetyttää vaan. Eikä ole sellainen heitto vaan jotenkin painottaa asiaa.

Omia menoja suplin pari kertaa kuukaudessa ja siirrän tallille menoa tunnilla parilla. Ei ole kyse siis mistään jokapäiväisestä asiasta tai isoista muutoksista.

Tykkään jutella kaverin kanssa ja saan tosiaan hyvää treeniä enkun käyttöön. Siksi haluan jutella. Toki itsekin lopettaisin yhteydenpidon jos haittaisi elämää enkä saisi tästä mitään.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   11.2.25 16:16:59

Ehkä mies sanoo noin vähän samaan tyyliin, kuin brittiläiset ”talk to you later”, mikä ei siis todellakaan tarkota, että puhuttaisiin myöhemmin uudestaan, vaan on vain tapa sanoa, että jutellaan taas joskus.

Lähettäjä: hakkeri 
Päivämäärä:   11.2.25 16:27:57

Onpa tuota nähty ihan suomalaisillakin miehillä.
Kohdalle sattuneet ne pölvästit, jotka sanoo ajankohdan ja sitten mitään ei kuitenkaan kuulu.

Päivämäärä:   11.2.25 18:33:00

Ei kuitenkaan sano joka kerta jotain seuraavasta soittelukerrasta vaan vain silloin tällöin. Joskus tainnut pitääkin lupauksensa. Ehkä siksi olen olettanut että tarkoittaa sitä. Jos tyyliin aina sanoisi niin olisi small talkia, miten kuulumisten kysyminen meillä on.

Vähän sillain että miksi pitää sanoa mitään, etenkin jos ei ole varma. Se olisi ihan ok. Ja miksi kertoo milloin on ajattelut, että soittaa. Mitä mä sillä tiedolla teen? Kiva kun on ajatellut mua. :D

Lähettäjä: se 
Päivämäärä:   11.2.25 22:00:37

Mies käyttää sinua hyväksi.

Lähettäjä: …. 
Päivämäärä:   11.2.25 23:00:24

Tuo on täysin tyypillistä englanninkielessä kuten moni muu on jo sanonut. Ei todellakaan tarvitse olla mikään joka kerta toistuva fraasi vaan tuollainen yleinen suurpiirteisyys liittyy vahvasti moniin ebglanninkielisiin kulttuureihin. Sitä pidetään tavallisena kohteliaisuutena eikä sitä pidä ottaa tosissaan. Ja kyllä, myös just tuon tuominen ilmi että oli aikeissa ottaa yhteyttä on täysin normaalia small talkkia. On ihan tyypillistä että vaikka et ole nähnyt tyyppiä vuoteen niin vahingossa törmätessä puhelu on tyyliä ”Just eilen mietin että mitäs sulle kuuluu” ”mennäänpä kahville ens viikolla” ”nähdään taas pian”. Ja sitten kuluu taas vuosi ilman mitään kontaktia ja seuraavalla kerralla ihan samat liirum laarumit

Lähettäjä: lol 
Päivämäärä:   11.2.25 23:17:26

Olisit voinut sanoa ihan suoraan, että hän on espanjalainen :D aikamoista muiden älykkyyden aliarviointia sinulta, lol.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   12.2.25 05:59:06

Useamman vuosikymmenen kokemuksella voin sanoa, että todella monissa maissa puhutaan, mitä sylki suuhun tuo, Suomessa lupaukset pitävät paikkansa paremmin miekkosilla.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   12.2.25 06:18:30

"On ihan tyypillistä että vaikka et ole nähnyt tyyppiä vuoteen niin vahingossa törmätessä puhelu on tyyliä ”Just eilen mietin että mitäs sulle kuuluu”"

Heh, mulle toi saattaa olla ihan tottakin. :D Tai siis jos ei ole, niin en tietenkään edes sano noin. Mutta hyvinkin saatan noin sanoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.