Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Veljeni, sittenkin narsisti?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.25 11:47:34

Joku saattaa ehkä muistaa joulun tienoilta avautumiseni siitä kuinka veljeni toistuvasti hyökkää yhtäkkiä minua vastaan syyttäen milloin mistäkin, voi olla samaa mieltä ja yhtäkkiä jokin tilanne onkin ollut täysin päinvastoin hänen mukaansa ja jonka lapsellisuutta ja huonoa käytöstä ihmettelee lapsetkin.

Jotkut silloin ehdotteli narsistia ja vastasin että no ei sentään vaikka piirteitä onkin. En ole pätevä diagnosoimaan enkä pidä yleisesti näistä nykypäivän diagnoosiarvonnoista mutta voi pojat, saatoitte olla oikeassa.

En ole ollut tuon jälkeen millään tavoin tekemisissä hänen kanssaan. Asia käsiteltiin ja sovittiin hänen aloitteestaan ja luulin ettei siitä sen enempää, joten en tajunnut laittaa estoon. Virhe, olisi pitänyt ottaa ketjun vinkit enemmän tosissaan. Täysin ilman minkäänlaista yhteyttä tai provosointia sain ryöpyn viestejä, joissa hän kuvailee kuinka olen aina syyttänyt väärin perustein häntä kaikesta, vaikka olen itse se joka toimii niin kuin syytän, olen pimittänyt hänen omaisuuttaan, annan lasteni perseillä ja laitan senkin hänen syykseen, saan luvan jatkossa gaslightaa ihan muita, tämä loppu nyt ja hänellä on nollatoleranssi mun vittuilulle.

Ajattelin että onko sillä joku psykoosi päällä, mutta tosiaan, tämähän on toistuva malli. Samaan aikaan hän on viestitellyt äidille miten on mukava päivä ja kaikki sujuu hyvin, olen tulossa käymään.
Kiitos niistä edellisistä narsistikommenteista ja kaikista muistakin ketjuun tulleista vastauksista. Vaikka osaan oli silloin vaikea suhtautua, niin ne herättivät kuitenkin ajatuksia.

Olo on kuin useammalla puulla päähän lyöty. Miksi en halunnut nähdä, miten en tajunnut, miksi olen puolustanut ja kaunistellut? Tai tiedän, mutta en silti ymmärrä. Tosi monelle asialle on nyt selitys ja silti päälimäinen fiilis on se että mistä tiedän mikä kaikki on totta ja mikä harhaa ja huijausta. Ja miten asioihin pitäisi nyt suhtautua.

Hölmistys, suru ja vitutus. En tiiä.
Halusin nyt jäsennellä omaa ajattelua ja kertoa että aiemmista kommenteista oli apua.

Re: Veljeni, sittenkin narsisti?

Päivämäärä:   11.2.25 11:59:08

??????

Lähettäjä: Tietoa 
Päivämäärä:   11.2.25 12:09:50

Hyvä, että olet tehnyt oivalluksia. Olethan etsinyt tietoa narsismista. Sitä tietoa kannattaa etsiä ja lukea ja kuunnella. Netistä löytyy vaikka kuinka paljon sekä suomeksi että enkuksi, jos englanti sujuu. On nimittäin niin sairas kuvio, ettei "normaalijärkinen" meinaa tajuta ollenkaan. Mutta sitten kun omalle kohdalle sattuu kyseisen tyyppinen ihminen, niin... Tsemppiä aloittajalle!

Päivämäärä:   11.2.25 12:11:39

Niin se monesti menee. Kun ottaa hetkeksi etäisyyttä ja sitten näkee saman tilanteen toistuvan, kuvion näkee helpommin.

Päivämäärä:   11.2.25 12:13:28

Narsistista tulee mieleen Helena Koivu

Päivämäärä:   11.2.25 13:14:45

Olen useammasta eri lähteestä lueskellut ja vaikka luulin jo aiheesta jotain tietäväni, niin hyvin pintapuolista se tieto on ollut. Kuvittelin myös, että aiemman kokemuksen perusteella tunnistan narsistin jos sellaisen kanssa joutuisi enemmän asioimaan. Kaikenlaista sitä luulee.

Olen selannut myös erilaisia "näistä tunnistat" listoja, piirteitä ja kriteerejä ja kyllähän ne täsmää ja kuvausta vastaavia tekoja löytyy vaikka kuinka nyt kun eri suunnasta katsoo.
Narsismin uhrien tuki ry:n sivuilla olleesta kuvauksesta 7/9 täyttyy ja kaksi on sellaisia että en osaa niistä sanoa. Samoilla sivuilla oli myös lapsuusajan ja kasvatuksen vaikutuksesta narsismin syntyyn ja vaikka me on ihan samassa perheessä kasvettu, meillä on aina ollut jonkin verran eri säännöt ja hänen omat (itse kertomansa) kokemukset osuu hyvin yksiin tuolla mainittujen kanssa. Ja vaikka vanhemmat ei ole ääripään esimerkkejä mistään niin minäkin tunnistan ja olen niiden kanssa kipuillut lasten saannin jälkeen paljonkin.

Päivämäärä:   11.2.25 13:17:17

Tuntuu jotenkin ällöttävältä. Yritin lukea muiden kokemuksia mutta ei pysty nyt kun tulee niin totaalisen huono olo.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.25 13:18:14

On ihan terveellistä pitää taukoa välillä. Anna itsellesi aikaa käsitellä asiaa ja muista välillä tehdä jotain muutakin, että pää tuulettuu vähän.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.