Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lääkäritaskussa ym etälääkärit, kokemuksia?

Lähettäjä: Villiviini 
Päivämäärä:   11.2.25 09:57:29

Haluaisin kuulla oletteko saaneet hyvin asioita hoidettua etälääkäripalvelun kautta?
Meidän perheessä on kokemukset aika ääripäistä, reseptin uusinta on onnistunut hyvin, mutta nyt kokeilin tuota lääkäri taskussa- nimistä palvelua ja se oli kyllä pettymys.
Konseptihan on että videolääkäri maksaa tietyn summan ja chat-lääkäri vähemmän. Halusin ensisijaisesti videoyhteyden, mutta kävi ilmi ettei se ollut mahdollista. Tarvitsin sairauslomatodistuksen johtuen äkillisesti melko rajuoireisesta flunssasta ja matkan peruuntumisesta. Sain kyllä todistuksen, mutta lääkäri ei kysynyt mitään voinnista tai antanut ohjeita, missä tilanteessa olla uudelleen yhteydessä lääkäriin. Hän myös lähetti minulle vääriä ohjeita, jotka olivat toiselle potilaalle, huomasi asian ja korjasi ettei kuulunut minulle. Sain sitten sen todistuksen kolmesta päivästä, joka on mielestäni vähän kun kyse on kunnon kuumeisesta infektiosta. Ainakin meilläpäin voi sairaanhoitajat kirjoittaa viisi päivää tai viikon, hullua että lääkäri näin lyhyen. Ei olisi tullut mieleenkään että todistus onnistuu vain lyhytaikaisesti. Toisen potilaan minulle tulleesta viestistä kävi ilmi että keuhkokuumeessa sai viisi päivää sairauslomaa sentään...
Itselle tämä oli eka ja viimeinen kerta kyseisen lafkan palvelua, muistaakseni Terveystalon vastaava palvelu oli toimiva.
Jos vielä tarvetta tällaiselle tulisi, millaisia kokemuksia muilla? Oletko saanut asiasi hoidettua?

Re: Lääkäritaskussa ym etälääkärit, kokemuksia?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.2.25 10:19:31

Ei varmaan näkemättä pysty antamaan enempää. Kun eihän kuume jne tiedot ole täysin luotettavia kun potilasta ei näe.

Reseptiasioissa olen käyttänyt ja tyytyväinen.

Mutta sairasloma tarpeessa niin terveyskeskukseen.

Lähettäjä: Toinen ... 
Päivämäärä:   11.2.25 11:46:39

Ei nykyään saa pitkiä sairauslomia näkemälläkään.
Sit vaan uusiks lääkäriin, on ohje.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.2.25 11:50:52

Kolme päivää on tavallisin salkku flunssassa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.2.25 15:03:46

Flunssaan ei tarvi videoyhteyttä. 3 pvä on tavallinen saikun kesto, tarvittaessa saa lisää. Ohjeita toki kuuluisi antaa, mutta tämä on lääkäristä kiinni. Ja kaikki tekee virheitä, myös lääkärit.

Palautetta kannattaa antaa sinne lafkaan, ht.net on väärä osoite.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.