Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Oletko "laiskistunut" suhteen vakiintuessa?

Lähettäjä: Aloittaja 
Päivämäärä:   11.2.25 07:55:28

Toisen topikin innoittamana.

Jos olet ollut suhteessa jo vähintään jonkun aikaa, sanotaan vaikka ainakin muutaman vuoden, käsi sydämelle: oletko alkanut olla välinpitämättömämpi, laiskempi, laittanut helpon ja rennon etusijalle tms. joissain asioissa kumppaniasi kohtaan niin että suhteen alussa teit eri tavalla?

Esimerkkejä (saa keksiä lisää):

- ulkonäkö ja pukeutuminen
- fyysiset huomionosoitukset
- sanalliset huomionosoitukset
- se, paljonko näet vaivaa toisen eteen
- yhteisen ajan viettäminen ja sen laatu

Voi myös kertoa, onko lapsia.

Re: Oletko "laiskistunut" suhteen vakiintuessa?

Päivämäärä:   11.2.25 07:59:27

Niin ja voi kertoa itsesi lisäksi, onko puolisosi :D

Lähettäjä: lily 
Päivämäärä:   11.2.25 08:19:00

Itse olen päin vastoin skarpannut noissa asioissa mitä enemmän yhteisiä vuosia tulee, koska olen koko ajan enemmän tajunnut miten älyttömän paljon tuota miestä rakastan ja haluan olla hänelle niin hyvä hyvä puoliso kuin pystyn.
Tai siis tietenkin yhdessä olo on rentoutunut alun jännityksen jälkeen ja voi olla täysin oma itsensä, mutta esim itsestäni huolen pitäminen/ ulkonäköön panostaminen (fyysisesti treenaamalla, vaattein, laittautumalla jne), kommunikointi ja kaikenlainen toisen huomiointi ja rakkauden osoitukset, laatuaika jne on sellaisia asioita joihin olen tavallaan vaan panostanut enemmän tässä koko ajan.

Lähettäjä: Uikku 
Päivämäärä:   11.2.25 09:06:37

11 vuotta suhdetta takana, 6 vuotta naimisissa. Pikkulapsiarkea eletään. Listan kohdista olen laiskistunut kohdassa ” - yhteisen ajan viettäminen ja sen laatu”. Saatan illalla rojahtaa sohvan nurkkaan somettamaan/ lukemaan kirjaa kun haluan vaan nollata raskasta päivää. Olen siinä nyt kunnostautunut taas enemmän ja keskittynyt myös mieheen enemmän. Ollaan keskusteltu aiheesta ja sovittu että illalla 30-60min keskitytään vähintään toisiimme jos molemmat ollaan kotona. Ilman puhelimia ja telkkuja. Mies on hieman laiskistunut sanallisissa kehuissa alkuaikoihin verraten ja myös ulkoisessa olemuksessa. Ei aja partaa niin usein kun ennen ja kotona saattaa kulkea reikäisissä paidoissa. On fyysisesti tosi tiukassa kunnossa edelleen. Itse meikkaan ja huolehdin ulkoisesti itsestäni yhtä paljon kun suhteen alussa

Lähettäjä: Tiina 
Päivämäärä:   11.2.25 09:07:10

2 pientä lasta, eipä tässä paljon parisuhdetta voi ylläpitää. Kaikki ylöämainitut asiat ihan minimissä....

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   11.2.25 09:08:49

En. Toki kotona näytän eriltä kuin ensitreffeillä. Mutta esim. teatteriin tai hienoon ravintolaan panostan yhtälailla kuin alussa. Kotona näytän samalta kuin aiemminkin kotona. Ihan alkusuhteessa sheivasin sääriäni (mitä en sinkkunakaan harrastanut). Tästä luovuin melko pian.

Lähettäjä: Aidan 
Päivämäärä:   11.2.25 09:14:03

En ymmärrä niitä, jotka häärää ja väärää alussa ja muuttuu sitten pikkuhiljaa, kun ei jaksakaan miellyttää. Eihän siinä ole mitään järkeä, valehdella ja huijjata. Itse kiinnyn ajan kuluessa ja alan tekemään toiselle juttuja, kun opin mistä pitää (ei niin että nyt syöt kun teen tän ja sun pitää tykätä seuraavat 30 vuotta). Myös ulkonäköön voin panostaa, että huomaako edes eroa...noh yleensä se toinen ei enää välitä yhtään mistään, joten uutta putkeen joka 10 vuos.

Lähettäjä: pearl 
Päivämäärä:   11.2.25 09:42:59

Lähettäjä: lily
Päivämäärä: 11.2.25 08:19:00

Itse olen päin vastoin skarpannut noissa asioissa mitä enemmän yhteisiä vuosia tulee, koska olen koko ajan enemmän tajunnut miten älyttömän paljon tuota miestä rakastan ja haluan olla hänelle niin hyvä hyvä puoliso kuin pystyn.
Tai siis tietenkin yhdessä olo on rentoutunut alun jännityksen jälkeen ja voi olla täysin oma itsensä, mutta esim itsestäni huolen pitäminen/ ulkonäköön panostaminen (fyysisesti treenaamalla, vaattein, laittautumalla jne), kommunikointi ja kaikenlainen toisen huomiointi ja rakkauden osoitukset, laatuaika jne on sellaisia asioita joihin olen tavallaan vaan panostanut enemmän tässä koko ajan.

Samaistun tähän. Jotenkin tavallaan ”paine” ylläpitää ja parantaa itseään puolisona on jopa lisääntynyt yhteisten vuosien myötä (ei siis miehen taholta missä nimessä, vaan koen niin vain itse). Ei ole lapsia, 6 vuotta yhteiseloa takana.

Lähettäjä: Kansas 
Päivämäärä:   11.2.25 09:51:33

Naimisissa, ei lapsia.

Olen löytänyt suhteen aikana tyylini paremmin ja kiinnitän ihan eri tavalla nykyään huomiota vaatteen laatuun (materiaali, leikkaus) ja siihen, että vaatekaapissa ei juurikaan olisi vaatteita, joiden kanssa tuntuu, että vain jokin harva toinen vaate sopii sen kanssa yhteen. Pukeudun siis paremmin kuin ihan suhteen alussa. Miehelläni ei kylläkään ole kauheasti silmää tälle, joten hänelle se on varmaan aika yhdentekevää. :D Hänen toiveensa taitaa lähinnä olla, etten ala pukeutua muodottomiin säkkeihin ja mummomaisesti.

Ulkonäkö on muuten sama. Meikkaan samalla tavalla kuin ennenkin eli töihin ja menoihin kevyesti tai suht kevyesti. Kotona taivutan aina ripset, vaikken tekisi muuta. Hiustyyli edelleen sama eli pitkät. Paino on pysynyt koko ajan samana, hoikka.

Joka päivä useamman kerran halataan ja suudellaan edelleen, hipsutellaan (ja mies puristelee takapuolesta...). Siinä ei ole mielestäni eroa seurustelun alkuaikoihin. Seksiä aika lailla saman verran, joskus väsyttävinä kiireviikkoina vain pari kertaa, välillä 5 - 6 kertaa, useimmiten varmaan 3 - 4 krt/vko.

Sanallisia huomionosoituksia jos mietin, niin edelleen sanon miestä komeaksi ja annan huomiota ulkonäöstä, näytän että olen iloinen hänen kaikista huomionosoituksistaan jne. Ei mielestäni eroa alkuaikoihin. Alkuaikoina varmaan hieroin häntä oma-aloitteisesti vähän useammin kuin nykyään, mutta edelleen kyllä teen sitä.

Edelleen käydään treffeillä syömässä, elokuvissa, keikoilla ja illanvietoissa ja on pysynyt se tapa, että lähestulkoon joka ilta katsotaan vähintään yksi jakso jotain sarjaa. Koko yhdessäoloaika on seurattu 1 - 2 sarjaa yhtäaikaa ja se tapa on siis pidetty.

Miehelle olen huomauttanut joskus viime vuosina pari kertaa, että treffeillä en halua, että hän kaivaa puhelimen esiin turhaan ja alkaa selata jotain Whatsapp-viestejä. Haluan itsekin silloin keskittyä vain häneen ja meihin enkä johonkin muuhun. Ei hän olisi sitä silloin deittaillessa tehnyt, joten miksi pitäisi nytkään. :) Nyt puhelin pysyy laukussa.

Mies huomioi edelleen saman verran eli paljon. Vaikea oikeastaan keksiä mitään mikä olisi muuttunut kummankaan puolelta.

Lähettäjä: pluo 
Päivämäärä:   11.2.25 10:23:30

Suhdetta takana pian 20 vuotta ja joissain asioissa "laiskistunut", joissain en.

Ulkonäkö ja pukeutuminen: Jotenkin tuntuu aika pahalta ajatukselta, että ulkonäköä ylläpidettäisiin puolisoa varten. Joo, pidän itsestäni ja terveydestäni huolta, mutta en enää näytä samalta parikymppiseltä kuin silloin alussa. Silloin myös oltiin trendikkäitä kaupunkilaisia, nykyään kotona on useimmiten päällä jotkut työvaatteet, joissa voi tehdä remppaa ja pihaommia - tämä koskee kyllä puolisoa myös. Jos mennään yhdessä ulos, niin panostan enemmän.

Fyysiset ja sanalliset huomionosoitukset: Tuntuu, että koko ajan arvosta puolisoa enemmn ja tajua myös sen, ettei tämä elämä ole ikuinen, joten olen kiitollinen jokaisesta päivästä jonka hänen kanssaan saan. Kerron päivittäin rakastavani ja arvostavani, haleja ja pusuja on päivittäin.

Se, paljonko näet vaivaa toisen eteen: Näen varmana yhtä paljon vaivaa kuin ennenkin, "vaiva" vaan muuttaa muotoaan elämäntilanteiden mukaan.

Yhteisen ajan viettäminen ja sen laatu: Eipä oikeastaan ole muuttunut. Vietetään paljon aikaa yhdessä, uusia yhteisiä juttuja keksitään koko ajan.

Päivämäärä:   11.2.25 11:51:02

"Lähettäjä: pluo
Päivämäärä: 11.2.25 10:23:30

Suhdetta takana pian 20 vuotta ja joissain asioissa "laiskistunut", joissain en.

Ulkonäkö ja pukeutuminen: Jotenkin tuntuu aika pahalta ajatukselta, että ulkonäköä ylläpidettäisiin puolisoa varten. Joo, pidän itsestäni ja terveydestäni huolta, mutta en enää näytä samalta parikymppiseltä kuin silloin alussa. Silloin myös oltiin trendikkäitä kaupunkilaisia, nykyään kotona on useimmiten päällä jotkut työvaatteet, joissa voi tehdä remppaa ja pihaommia - tämä koskee kyllä puolisoa myös. Jos mennään yhdessä ulos, niin panostan enemmän."

Miksi tuntuu pahalta ajatukselta, että ulkonäöstä huolehdittaisiin myös puolisoa varten? Eihän se tarkoita, että koko suhde perustuu ulkonäköön. Miksi sitten laittautuu, kun menee puolison kanssa ihmisten ilmoille? Muita ihmisiä vartenko on ihan ok laittautua, mutta ei missään nimessä silloin, jos "vain" puoliso on näkemässä?

Itse ajattelen niin, että tärkeintä on, mitä itse ajattelen ulkonäöstäni ja minkänäköisenä itse viihdyn, mutta heti seuraavaksi tärkein on puolisoni mielipide. Kenen mielipide voisi olla tärkeämpi? Miksi työkavereiden, ystävien tai leffateatterin tuntemattomien olisi "tärkeämpi" nähdä minut kivannäköisenä kuin sen ainoan ihmisen, jonka kanssa minulla on romanttinen suhde ja seksiä?

Ei meistä kukaan varmasti iän tuomien muutosten takia näytä samalta 50-vuotiaana kuin 20-vuotiaana, vaikka kuinka panostaisi, mutta jos nyt jätetään se huomiotta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   11.2.25 12:03:21

Olen laiskistunut ulkonäön suhteen. Arvostan ja huomioin kumppania edelleen muutoin.

Lähettäjä: Ei omalla 
Päivämäärä:   11.2.25 12:10:30

En ole, koska olin alusta lähtien oma itseni. Se meikkaamaton huivi päässä ja kumpparit jalassa tallusteleva hörhö. Siinä pitää kyllä skarpata, että kehuisin miestäni enemmän, hän ilahtuu kehuista niin suuresti.

On lapsia.

Päivämäärä:   11.2.25 12:50:58

Minäkään en ymmärrä, miksi tuntuu pahalta ajatella, että ulkonäköä ylläpidetään puiolisoa varten? Kyllä itse teen niin, enkä näe mitä pahaa siinä olisi. Ketä varten sitten ulkonäöstä pitäisi huolehtia?

Mulla liittoa takana 25 vuotta ja olen minäkin ihan skarpannut noissa asioissa. Huolehdin siitä, että kosketusta ja seksiä olisi riittävästi, puhumme toisillemme kauniisti ja kunnioittavasti ja vietämme aikaa yhdessä ja ylläpidämme emotionaalista yhteyttä. On kiva laittautua nätiksi, kun lähdemme ulos ja nautin siitä, että voin näyttää hyvältä puolison silmissä. Ja että hän näyttää minulle hyvältä, pukeutuu siististi, huolehtii hygieniastaan ja kuuntelee myös mielipiteitäni.

Lähettäjä: männynkäpy 
Päivämäärä:   11.2.25 12:52:58

Minä taas ulkonäköön panostan enemmän jopa kuin alussa. Koen sen tavallaan velvollisuudekseni, vaikka mies ei millään tavalla siihen siis painosta. Sinkkuna tai kevyissä jutuissa oli tavallaan helpompaa, kuin ei tarvinnut niin paljon välittää miltä näyttää (vaikka aina olen ihan itseänikin varten kyllä ulkonäköäni pitänyt yllä), esim onko vaikka sääret sheivattu tai jääkö treeni joskus väliin. Mutta myönnän kyllä nimenomaan mieheni takia pitäväni itsestäni ja ulkonäöstäni erityistä huolta, koen että hän ansaitsee sen panostuksen minulta. Ja se tekee myös itselleni itsevarmman olon toki. Ei lapsia. Ollaan oltu yhdessä ehkä 8 (?) vuotta.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   11.2.25 14:44:32

Yhdessä 20 vuotta ja samalla tavalla meikkaan ja laittaudun ulos lähtiessä, kuin aiemminkin. Kotona en, mutta en muistaakseni tehnyt sitä suhteen alkuvaiheessakaan. Sanallisia ja fyysisiä huomionosoituksia on paljon vähemmän kuin aiemmin, mutta kohtelemme toisiamme yhtä kunnioittavasti kuin alkuaikoinakin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.25 15:12:33

"Miksi tuntuu pahalta ajatukselta, että ulkonäöstä huolehdittaisiin myös puolisoa varten? Eihän se tarkoita, että koko suhde perustuu ulkonäköön. Miksi sitten laittautuu, kun menee puolison kanssa ihmisten ilmoille? Muita ihmisiä vartenko on ihan ok laittautua, mutta ei missään nimessä silloin, jos "vain" puoliso on näkemässä?"

Muut ihmiset eivät rakasta sinua, siksi "pelissä" pitää pärjätä myös ulkonäöllä. En laita töihin kollareita, koska uskon, että siisti pukeutuminen vaikuttaa töihini. En siis pukeudu pomon mieliksi ja silmän iloksi vaan sosiaalisten normien pakosta. Kotona vaihdan heti kollareihin.

Toinen asia on, että puolison kanssa vietetään helposti koko vapaa-aika. Se on aika paljon. Verrattuna sitten siihen, että laittautuu vaikka kerran viikossa tai kerran kuussa.

Tuntuisi vähän hassulta pukea mekko päälle ja meikata, jos aijotaan lojua sohvalla ja katsoa sarjaa.

Helposti myös se naisen ulkonäköön panostaminen vie aikaa ja rahaa. Meikit ovat kalliita, sheivata saisi jatkuvasti ja iho voi tulehtua ja sitten kärsitään.

Lähettäjä: pluo 
Päivämäärä:   11.2.25 15:26:17

No ehkä iän myötä ja muutenkin on tullut sellainen fiilis, ettei se ulkonäkö nyt tärkeintä ole elämässä, ja jos olen "ahkera", niin mieluummin suuntaan sen ahkeruuden muihin juttuihin kuin ulkonäöstä huolehtimiseen. Toivon, ettei puolisollekaan meikäläisen ulkonäkö nyt enää tässä vaiheessa se maailman tärkein juttu ole, vaikka silloin joskus nuorempana ulkonäkö ehkä saikin enemmän painoarvoa.

Itseäkin nykyään kiinnostaa enemmän se, että kumppani pitää terveydestään ja itsestään huolta, jotta pysyisi mahdollisimman toimintakykyisenä ja hyvissä voimissa mahdollisimman pitkään. Ulkonäkö on siihen nähden aika toissijaista.

Päivämäärä:   11.2.25 15:34:31

Minustakin tuntuu, ettei se ulkonäkö vain enää merkitse mitään. Mulle on sama, vaikka mieheni kaljuuntuisi tai vaikka rupeaisi käyttämään sellaista vanhojen miesten liiviä, kunhan on sisimmissään se sama mies. Juhliin toki pitää laittaa sinne sopivat vaatteet ja katsoa että on karvat siistitty, mutta kotona saa olla... no, kuin kotonaan. Itse en ole koskaan ollut kova meikkaamaan tai värjäämään hiuksia, rinnatkin roikkuivat jo teininä, että sinänsä ihan hirveitä muutoksia ei ole tullut. Farkut ja collegepaita ovat vakioasuni arjessa. Ryppyjä rupeaa tulemaan molemmille ja vanhemmiten yhteinen aika rupeaa lisääntymään, nuorena meillä oli paljon harrastuksia, nykyään kokkaillaan ja hoidetaan pihaa. Joskus käydään maastossa yhdessä koneilla. Minä siis elävällä konilla, mies mönkkärillä.

Päivämäärä:   11.2.25 16:22:11

"Lähettäjä: .
Päivämäärä: 11.2.25 15:12:33

Muut ihmiset eivät rakasta sinua, siksi "pelissä" pitää pärjätä myös ulkonäöllä. En laita töihin kollareita, koska uskon, että siisti pukeutuminen vaikuttaa töihini. En siis pukeudu pomon mieliksi ja silmän iloksi vaan sosiaalisten normien pakosta. Kotona vaihdan heti kollareihin."

Tarkoittaako se, että joku rakastaa sinua, siis sitä, että heidän kanssaan voi alkaa hyvällä omallatunnolla vaatia itseltään vähemmän? Monihan on esimerkiksi kavereilleen ja vieraille kauhean mukava ja supliikki tyyppi mutta omalle puolisolleen jurottaja. Minusta se on merkki siitä, että on alkanut pitää puolisoaan itsestäänselvyytenä, kun alentaa sitä rimaa, jonka itse asettaa itselleen. Ja en siis puhu pelkästään ulkonäköasioista vaan tosiaan muustakin. Eli kun joku rakastaa sinua, ei ole enää syytä näyttää hyvännäköiseltä hänen silmissään? Eikö tämä ole juuri sitä "laiskistumista"?

Se on ihan selvä juttu, että töissä, juhlissa ym. voi olla pukukoodit ja se usein sanelee, mitä pitää pukea, mutta useimmat eivät sitten kuitenkaan laita niitä kollareita jalkaan, kun lähtevät tyttöjen kanssa viihteelle tai kaverin kanssa kahville, vaan sitten laitetaan kivat vaatteet, hiukset siististi ja ehkä sitä meikkiäkin ja katsotaan peiliin. Vaikka eihän kahvilassa ja viihteellä ole pukukoodia, jota olisi pakko noudattaa. Jostain se minusta kuitenkin ehkä kertoo, että muiden silmissä haluaa näyttää hyvältä mutta puolison mielipide on yhdentekevä.

"Tuntuisi vähän hassulta pukea mekko päälle ja meikata, jos aijotaan lojua sohvalla ja katsoa sarjaa."

Miksi kotona mekko päällä oleminen olisi hassua? Kysyn minä, joka olen nytkin koko päivän kotona ja mekko päällä... :D Siis mekkohan on VÄHINTÄÄN yhtä mukava kuin kollarit (ja aivan varmasti paremman näköinen), kesällä mukavampikin, koska mikään ei ole niin hengittävä ja viileä kuin pellavamekko. Talvella sitten joku pitkähihainen ihanaa kangasta oleva mekko, esim. kashmir-mekko.

Lähettäjä: Mandi 
Päivämäärä:   11.2.25 16:29:34

En kyllä voi sanoa olevani laiskistunut tuollaisissa asioissa. Osoitetaan rakkautta sanoin sekä teoin ja kommunikaatio on oikeastaan jopa parantunut, kun tuntee toisen niin hyvin jo. Esim tietää eleistä milloin toinen vaikka hyötyy pienestä ekstra kehusta ja kannustuksesta.
Ja kyllä enemmän minäkin sanoisin, että pitkä suhde on saanut minut panostamaan vain enemmän omaan ulkonäkööni, koska toki haluan näyttää hyvältä miehelleni. Ja ei ole lapsia, aika monta vuotta yhteiseloa ja avioliittoakin jo takana.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   11.2.25 16:33:04

Kansas: eli sinäkö siis meikkaat televisiota varten? Kun pointtihan tuossa selvästi oli lökövaatteet, vaikka sinä tykkäätkin mukavista mekoista.

Päivämäärä:   11.2.25 16:33:37

Ehkä vähän yllättävääkin, että osa on sanonut panostavansa ajan myötä vain enemmän ja moni yhtä paljon kuin ennen. Ajattelin, että paljon isompi osa kertoisi, että on vähentynyt. Tai kyllähän nyt osa jo kertookin.

En sitten tiedä, tuleeko topikkiin kovin moni mielellään sanomaan, että kyllä olen laiskistunut. :-D Ehkä tämä houkuttelee enemmän niitä, jotka tykkäävät panostaa.

Päivämäärä:   11.2.25 16:35:51

"Lähettäjä: Huoh
Päivämäärä: 11.2.25 16:33:04

Kansas: eli sinäkö siis meikkaat televisiota varten? Kun pointtihan tuossa selvästi oli lökövaatteet, vaikka sinä tykkäätkin mukavista mekoista."

Sanoin jo aikaisemmin, että en meikkaa kotona, vaan taivutan vain ripset. Kulmissa on kestoväri ja iho on hyvä ja näytän freesiltä ilman meikkiäkin. Ja tuossa edellisessä viestissäni en ottanut meikkaamiseen mitään kantaa vaan tartuin vain siihen mekkoasiaan, että miksi muka mekkoon pukeutuminen kotona olisi outoa, kun mekkoja on se miljoona erilaista erilaisiin tarkoituksiin ja ne voivat olla huippumukavia ja hyvännäköisiä samaan aikaan.

Lähettäjä: Tomaatti 
Päivämäärä:   11.2.25 17:11:40

Kyllä laiskistuin, mutta sairauden ja masennuksen takia. Lihoin 50kg, ja tietenkään samat hienot vaatteet ei mahdu ja sairauden takia meikkiä en voinut käyttää. Lihavana en kehdannut lähteä minnekkään. Seurusteltu 4v, kun tavattiin olin hoikka. Käytän kumminkin ulkona paljon mekkoja ja siistiä vaatteita, mutta perus hienommat kotivaatteet ei mahdu ja en viitti ostaa uusia ennenkuin paino on vähän vielä laskenut.

Onneksi nyt terveys taas kunnossa ja masennus huomaamaton. Olen laihtunut ja itsevarmuus nousee. Tottakai haluan näyttää hyvältä ja panostaa ulkonäköön mieheni puolesta. Onneksi on täydellinen mies joka jaksoi masennuksen ja sairauden aikana tukea, ja nyt tukee laihdutuksessa. Olen onnekas, moni olisi jättänyt näin suuren painonousun myötä.

Nyt haluan panostaa täysillä että olen hyvännäköinen miestäni ja itseäni varten, ja treenaan kovemmin kuin koskaan ennen :)

Lähettäjä: Ääh 
Päivämäärä:   11.2.25 20:40:59

Kyllä, johtunee neljästä lapsesta, joista nuorin on ihan mahdoton ja jatkuvasti vahdittava. Yhdessä oltu parikymmentä vuotta.

Päivämäärä:   11.2.25 21:11:26

Ihan parasta viihdettä kun heterot kertoo miten mieskin "huolehtii hygieniasta" edelleen. Siis wau. :D

Päivämäärä:   11.2.25 21:44:42

Kyllä tähän vastaavat ne harvinaisemmat tapaukset :)

Järjestään näen ja kuulen ihan eri tarinaa. Viimeistään sitten, kun mies on rengastettu ja lapsia tulossa / saatu.

Tämä on fakta.
Siksi älä pahoita mieltäsi tästä topasta, mutta mieti, voisitko ehkä sinäkin tehdä jotain muuta...?

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.2.25 21:55:54

Huomaatko, piste, mitään itse? Mies on saatu rengastettua, joten nainen lakkaa huolehtimasta itsestään...?

Päivämäärä:   11.2.25 22:17:51

Niin mitä huomaanko?
Tätä olen huomannut läpi elämäni.

Itse olen eri tarina, en ole kertaakaan ollut "rengastettu".

Lähettäjä: Hmm 
Päivämäärä:   11.2.25 22:20:14

Niin sitä, että mies on se uhri, joka rengastetaan ja tuosta paistaa aivan selvästi se, että nainen lakkaa huolehtimasta itsestään. Kannattaa tarkkailla, onko se aina näin.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   12.2.25 00:40:21

- ulkonäkö ja pukeutuminen
koko yhdessäolon aikana olen aina panostanut ulkonäköön, olen siisty, tyylikäs ja huoliteltu.
- fyysiset huomionosoitukset
meillä halataan monta kertaa päivässä, hierotaan niskaa, päätä...
- sanalliset huomionosoitukset
kehun miestä ja hän kehuu minua
- se, paljonko näet vaivaa toisen eteen
mies näkee enemmän vaivaa kuin minä, ehdottomasti, mutta yritän itsekin välillä
- yhteisen ajan viettäminen ja sen laatu
nyt kun lapset on aikuisia niin yhteistä aikaa on paljon. Kahdestaan ollaan mökillä, käydään syömässä, kävelyllä jne

avioliittoa takana 29 vuotta

Lähettäjä: Moifö 
Päivämäärä:   12.2.25 06:41:22

Ikävä kyllä olen. Ja on.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.