Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  10v hääpäivä ja tonnin budjetti. Ehdotuksia?

Lähettäjä: mä 
Päivämäärä:   11.2.25 07:39:32

Turussa asutaan, joten Etelä-Suomea kauemmas ei ehditä lähteä.

Pe-su välille hyvä hotelli ja erinomainen ravintola hakusessa Etelä-Suomesta. Jokin elämys olisi mahtava lisä: majakka tai muu vastaava yöpyminen.

Itse olen tylsä ja mietin Kämppia ja Palacea, mutta tuleeko muita ehdotuksia kun itsellä pää aivan tyhjä?

Tallinnassa on lemppariravintola Cru, tavallaan sekin voisi olla vaihtoehto, mutta sieltäkin sitten majoitus voisi olla jotain spesiaalia...

Kokemuksia?

Re: 10v hääpäivä ja tonnin budjetti. Ehdotuksia?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.25 07:42:26

Utö, jos on vielä käymättä

Päivämäärä:   11.2.25 07:50:36

Ei olla yövytty Utössa mut syömässä käyty, eikä se ravintola säväyttänyt. Toki tästä aikaa n. 10 vuotta, mahtaakohan olla ravintoloitsijakin vaihtunut jo?

Painotan vielä, että ruoka edellä mennään ja kiva lisä olisi se majoituksen "erikoisuus".

Lähettäjä: R 
Päivämäärä:   11.2.25 07:51:22

Tonnin budjetti palaa jo pelkästään Palaceen kahdelle. Käytiin viimeksi lokakuussa ja ihan jees jos olisi tahtonut japanilaishenkistä fine diningiä. Suurin osa raaka-aineista tuontitavaraa, itse menisin seuraavaksi Finjäveliin... Näin ravintola-alan ammattilaisena arvostan kotimaisia raaka-aineista.
Kämp edelleen remontissa ja jatkuu ainakin vapun yli, joten siellä osa hotellista suljettuna. Samaan ketjuun kuuluvia keskustassa mm. Klaus K, Hotel St. George's, Hotel Haven. Uutta Grande Hansaa on kehuttu, Hotel Maria jos budjetti riittää.

Päivämäärä:   11.2.25 07:58:53

Tonni on suuntaa antava joo, eli voi olla yksi yö= hotelliyöhön olen varannut 300€ ja ruokiin 700€. Kesällä on the päivä, joten siihen on aikaa mutta ravintola voi olla, et pitäsi varata jo.

Palace kiinnostaa vain ja ainoastaan siksi, etten ole ennen syönyt kahden tähden Michelin ravintolassa ja 10 vuoden avioliitto on itselle sellainen saavutus, että haluan todella juhlistaa sitä kunnolla! (eikä ole edes vitsi, olin ihan karmea hulivili kunnes tapasin mieheni.)

Päivämäärä:   11.2.25 08:00:26

Sanotaan näin, että hotelli on se helpompi päätös. Finnjävel ei kutkuta koska olen ollut useammassa Alenin ravintolassa pettymässä (joo sori) ja pelkään että sama jatkuu.

Päivämäärä:   11.2.25 08:01:46

Onhan Turussa tietty Kaskis, jossa ollaan käyty kauan ennen tähtiä. Mut yöpyminen turun hotellissa tuntuu vaan pöljältä ja ois kiva saada yks yö pois kotoa samaan syssyyn.

Lähettäjä: *** 
Päivämäärä:   11.2.25 08:03:27

Vanajanlinna. Ympäristö on ainutlaatuinen ja ravintola on hyvä. Pari tuntia Turusta.

Päivämäärä:   11.2.25 08:05:31

Vanajalinna menee harkintaan, monta kertaa katsonut muttei ole koskaan tullut käytyä!

Lähettäjä: Ööö 
Päivämäärä:   11.2.25 08:26:26

No onhan Turussa Smör jossa signature-menu on erinomainen ja se Michelin-tähtikisan löytyy. Tietysti voi olla vähän liian halpa, kun kahdelle tulee juomapaketteineen hinta alle 400€. Käytiin viime kesänä syömässä menu ja se vei kyllä taivaisiin.

Päivämäärä:   11.2.25 08:42:43

Smörissä ollaan käyty useasti, ei oikein ole nyt se erilainen kokemus jota haetaan.

Eikä se rahan meno tässä ole pointti vaan se, että sen verran olen valmis laittamaan jos pakko. Tuskin tuo Vanajan linnakaan tonnia maksaa.

Lähettäjä: nekko 
Päivämäärä:   11.2.25 08:49:19

Mä heittäisin ehdotuksena vielä Turusta lähteville Maarianhaminen tai Tukholman, tosin mitään ravintoloita en osaa sieltä suositella.

Etelä-suomessa myös Porvoo on kiva. Siellä olen syönyt Sicapellessä pari kertaa ja on ollut hyvä. Vårissa en ole käynyt mutta haluaisin kyllä.

Palace on minusta kyllä hyvä, vaikkakin tietty kallis kuin mikä. Hotelleista en valitsisi Kämpiä, vaan just esim. Hotel St. George's tai Havenin. Tai sitten jätkäsaaren Clarionin ja aloittaisin illan siellä maisemabaarissa.

Lähettäjä: Garden 
Päivämäärä:   11.2.25 08:49:23

Käytiin vähän aikaa sitten Tallinnassa NOAssa ja oli kyllä hyvä. Ehdotan siis sitä ja sit Tallinnasta vanhasta kaupungista joku kiva boutique hotelli?

Päivämäärä:   11.2.25 11:56:08

Porvoo ja Tallinna myös listalle!

Clarionissa ollaan oltu ja sen baarissa myös, sillloin Jätkäsaaressa oli sellainen Tapas-ravintola myös hetken, jossa olen syönyt elämäni parhaimmat kampasimpukat. Harmi kun sitä ei enää ole, olisi voitu mennä sinnekkin.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   11.2.25 12:10:40

Vanajanlinna ei missään tapauksessa, jos luksusta haluat! Saunallisessa huoneessa ei ollut kylpytakkeja eikä minibaaria, saunan ovenkahva jäi käteen, tarjoilijalta lensi kastikkeet päälleni eikä pahoitellut, viini tuli vasta kun olin jo syönyt ruokani ja tuotiin väärä jälkiruoka. Viereisessä salissa oli häät niin että sinne oli suora näkyvyys (ei seiniä välissä), mikä tuntui oudolta, mutta varmaan hääjuhlijoista oudommalta. Aamupuuro oli parasta puuroa mitä olen ikinä syönyt, mutta ei ihan paikannut puutteita. Perus Scandic on laadukkaampi.

Porvoossa hotelli Pariisin Ville, fine diningista ei kokemusta.

Päivämäärä:   11.2.25 12:56:49

Pariisin Ville ja Sicapelle tai sitten tuo Tallinnan Nooa houkuttelee. Taidan vertailla niitä!

Päivämäärä:   11.2.25 12:59:29

Tallinan hotelleista otan mielelläni ehdotuksia vastaan. Olen löytänyt sieltä aiemmin vain ihan perus hotelleja, vaikka kerran oli muka boutique, mut ei siinä kyllä mun mielestä ollut mitään wau-faktoria.

Lähettäjä: X 
Päivämäärä:   11.2.25 13:03:15

Hotelli Punkaharju. Historian siipien havinaa ja nykytilanteen tuomaa jännitystä uskomattoman kauniin luonnon ympäröimänä.

Ravintola on toki nyt kysymysmerkki, kun siellä aloittaa uusi yrittäjä. Mut matkan varrelta varmaan löytyy joku kuppila.

Lähettäjä: fart 
Päivämäärä:   11.2.25 13:45:23

Itse tekisin niin että ajaisin Hesaan, sieltä lautalla Tallinnaan ja siellä hotellissa vuorokausi ja siellä jossain syömässä. Tonnilla saa hyvän paketin tuollaiseen ja riittää jokunen kymppi vielä tuliaisiinkin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   11.2.25 16:40:10

”No onhan Turussa Smör jossa signature-menu on erinomainen ja se Michelin-tähtikisan löytyy”

Smörillä ei ole Michelin-tähteä. Michelin-maininta kylläkin.

Lähettäjä: mmmmmm 
Päivämäärä:   11.2.25 17:47:41

Porvoon hotelli Runo ja illallinen Vår´ssa. Vahva suositus. + Romanttinen kävely vanhassa Porvoossa.

Lähettäjä: k 
Päivämäärä:   11.2.25 19:17:55

Porvoo ja Runo-hotelli + Vår on aika kiva yhdistelmä.

Lähettäjä: Vehnä 
Päivämäärä:   11.2.25 19:20:43

Milloin, nyt vai esim kesällä? Joka tapauksessa entisenä porvoolaisena voin suositella Porvoota. Haikon kartano on klassikko, Hotelli Runo keskustan ja vanhan kaupungin rajalla laadukas uutuus. Hyviä ravintoloita löytyy. Vanhassa kaupungissa mukava kävellä.

Lähettäjä: mama 
Päivämäärä:   11.2.25 20:12:51

Katso ne elämyslahjakortit. Shitty dinner; et varota. Tarjoilijat on kauheita, ollaan Manalassa kuitenkin. Ihan hervottoman hauskaa.
Dinner pimeässä, siis ihan pimeässä, sitä en ole kyllä kokeillut.
No, shitty dinnerin voi kyllä järkätä omatoimilomana, menette johonkin Imatralle, kebab, Imatrankoski on kuiva… asutte Valtionhotellin kauheassa lisärakennuksessa, ei ilmastointia…homeen hajua. Unohdatte kaikki juomat, ja niin sitä lämpsitään Imatran keskustaan hakemaan siideriä ja ÄssäMixiä. Ai, ei se olikin meidän reissu…
Ja siitä sitten Järvisydämeen rauhoittumaan.

Lähettäjä: Mä 
Päivämäärä:   11.2.25 21:23:14

Kesällä. Porvoo kiinnostelee ehkä nyt eniten.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   11.2.25 21:27:52

Kokki kotiin, loma-asunnolle tai vuokramökille. Lisäksi hankitte paljun tms. Laatuaikaa kahden kesken.

Lähettäjä: Pökö 
Päivämäärä:   11.2.25 21:58:46

Ehdottomasti Vår Porvoossa. Lämpimästi suosittelen. Yö ehkä Runossa tai Haikkoossa. Haikkoossa vaan kannattaa olla tarkkana, ettei ota niitä perushuoneita. Halikossa en kyllä söisi, kun aamiaisen.

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   12.2.25 00:35:35

Vår on kyllä tätä nykyä yks Suomen parhaista ravintoloista. Ja Porvoon torin laidalla on yks Suomen kivoimmista kahviloista, cafe Cabriolet. Vanhan kaupungin puolella kahvila Helmi, myös ihana.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   12.2.25 01:39:57

Tallinnaan

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   12.2.25 07:10:48

Säästä rahat. Kohta olette kuitenkin työttömänä molemmat.

Lähettäjä: M. 
Päivämäärä:   12.2.25 07:20:55

Menkää Tukholmaan ja siellä Yasuragi-kylpylään! Mahtava paikka ja sopii hyvin vuosipäivää tms viettäville pareille koska siellä ei ole lapsiperheitä, ikäraja muistaakseni 16 v. Varatkaa vähän "parempi" huone. Älyttömän hyvää ruokaa myös.

Lähettäjä: O 
Päivämäärä:   12.2.25 07:23:21

Porvoosta suosittelisin tuohon tarkoitukseen hotelli Onnin sviittiä ja Sicapelleä (jos sataa, niin on samassa pihassa). Ajoissa kun menee, niin ehtii käydä jossain kivoista kahviloista ja kävelyllä niin hautausmaan nyppylällä kuin linnamäellä.

Runo on ihana, mutta paljon tavanomaisempi hotelli. Se on meille se ns. arkihotelli, johon on lyhyt matka raahata laukut linja-autolta. Vårilta taas odotin enemmän, ruoka oli hyvää, mutta ei tehnyt ihmeempää vaikutusta ja rakennuksen remonttiratkaisut oli todella pettymys, en käsitä miten Porvoon rakennusvalvonta on sallinut moiset ikkunan kuvatukset.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.