Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten olet päätynyt ulkomaille töihin?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.2.25 07:44:57

Sinä joka olet/olet ollut ulkomailla töissä niin miten päädyit sinne ja mikä koulutuksesi on? Mikä maa? Jos tiedät hyviä blogeja jne aiheeseen liittyen niin arvostan :)

Re: Miten olet päätynyt ulkomaille töihin?

Lähettäjä: Tinni 
Päivämäärä:   10.2.25 07:50:38

Haluttiin etelän lämpöön pois kaikesta synkkyydestä ja loskapa*kasta :D
Pakattiin auto ja ajettiin Portugaliin. Portugali valikoitui sijainnin ja tuttuuden vuoksi, ollaan lomailtu usein täällä, opittu jo kieltä ja löytyi paikallisia ystäviä auttamaan alkuun virastoasioissa ym.

Mies on jatkanut yritystään täältä käsin ja laajentaa nyt toimintaa paikallisellakin tasolla. Itsellä on erikoisammattitutkinto, joten töitä omalla alalla riittää. :) Alkuun elettiin pari kk pitkälti säästöillä, kun asetuttiin tänne.

Lähettäjä: maikku 
Päivämäärä:   10.2.25 08:59:50

Mä otin lennon Espanjaan, viikon sisällä mulla oli koti ja työpaikka. Tutustuin muihin kansainvälisiin tyyppeihin niin oli tosi helppo löytää työtä.

Olen merkonomi.

Lähettäjä: pippa 
Päivämäärä:   10.2.25 09:36:09

Olen töissä suomalaisessa firmassa, jolla on toimintaa myös muissa maissa. Ilmoitin kiinnostuksesta lähteä jenkkeihin töihin vähäksi aikaa (toki minulla oli tälle ihan myös bisnes-perusteet, miksi minut sinne kannattaa lähettää). Oli kiva kokemus, mutta en haluaisi pysyvästi muutta sinne. Koulutus DI.

Lähettäjä: UN 
Päivämäärä:   10.2.25 09:42:35

Vtutti kun en saanut mielestäni riittävästi palkkaa enkä kielilisiä. Kävin organisaatioon sisäisen koulutuksen, hommasin vaadittavat kielitodistukset ja kun muutkin asiat täytti vaatimukset niin lähdin vuoden komennukselle sotatoimialueelle, virkanimitys erityisasinatuntija ja diplomaattistatuksella,

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   10.2.25 09:46:00

Islantiin ja treenaan hevosia sekä vedän maastoja turisteille. Hyvä palkka.

Lähettäjä: Mieie 
Päivämäärä:   10.2.25 10:23:34

En ole enää, mutta muutin aiemmin hollantiin miehen perässä. Töitä kyselin ihan vaan eri paikoista ja aluksi tein osa-aikaa siivoojana ja varastolla. Sitten löysin suomenkielisen aspapaikan ja jäin sinne.

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   10.2.25 21:10:57

Menin aluksi Saksaan hevoshommiin hetken mielijohteesta. Seuraavana vuonna naapurimaahan opiskelemani alan työharjoitteluun. Sieltä olisivat halunneet lähettää mut vielä Espanjaan heidän asiakkaalle töihin. Tästä on vuosia aikaa. Opiskelin tekniikan alalla. Nykyään olen töissä ruotsalaisessa firmassa, mutta pääsiassa Suomesta käsin teen hommia. Jonkun verran joutuu matkustamaan. Ala jolla työskentelen on sellainen, että helppo lähteä mihin vaan ulkomaille töihin kun englanti on työkielenä kuitenkin.

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   10.2.25 21:24:36

Olin varmaan 15 v. kun päätin, että kunhan on joku tutkinto, niin lähden ulkomaille. Sitten 24-vuotiaana olin tuore tradenomi ja hain töihin suomenkieliseen call centeriin Irlantiin. Muistan, että laitoin CV:n ja hakemuksen sunnuntai-iltana, maanantaina sain soiton, että hyvältä näyttää ja sovittaisko haastattelu ja kolmen viikon päästä olin koneessa matkalla Irlantiin.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.