Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Älykello ja ihottuma

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   10.2.25 03:05:10

Garmin silikoniranneke aiheuttaa ihottumaa. Tiedän että tätä on muillakin ja on aika yleistä.
Päivittäin useamman kerran pesen rannetta, vaihtelen kelloa toiseen käteen ja puhdistan ranneketta, silti aiheuttaa kutinaa ja ranne punainen.

Ootteko keksinyt jotain tähän ongelmaan vai ootteko vain suosiolla luopunut kellon käytöstä?

Re: Älykello ja ihottuma

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   10.2.25 03:22:55

Frendillä sama ongelma garminin kansda ja kokeiltiin ties mitä kaikkea reissussa ollessa kosteusvoiteesta kortisoniin ja reseptilääkkeisiin. Kerro, jos löydät avun, niin vinkkaan hälle. Toki kyseessä voi olla ihan vana silikoniallergiakin - tällöin myös kondomit allergisoivat.

Omalla kohdalla ei ole ollut ongelmia.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.2.25 03:48:24

Mun ihottuma oli oikeasti palovamma siitä valosta joka on ihoa vasten.

Lähettäjä: El Chefe 
Päivämäärä:   10.2.25 04:14:08

Vaihda ranneke toiseen materiaaliin. Useimpiin merkkeihin ja malleihin löytyy valikoimaa. Nahkaa tai vaikka nylonia.

Ethän pidä kelloa liian tiukassa? Huomioi, että jatkuva peseminen rasittaa myös ihoa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.2.25 04:16:21

Mulla meni ohi kun vaan annoin olla

Lähettäjä: Joo 
Päivämäärä:   10.2.25 04:45:11

Laitoin kirkkaan teipin valon päälle, kun sain siitä punoitusta ihoon. Ihan kuin palovamman. Suunnon kello.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.2.25 06:51:35

Kaverille tuli ihottumaa silikonihihnan soljesta. Garmin lähetti ilmaiseksi nylonhihnan, jossa on tarrakiinnitys soljen sijaan.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.2.25 06:58:46

Valosta palovamma ja punoitusta ihoon? XD

Lähettäjä: N 
Päivämäärä:   10.2.25 07:20:11

Osta parempaa materiaalia oleva ranneke. Ne silikoniset on muutenkin ällöttävän tuntuisia.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   10.2.25 07:24:21

Ääk - itsellänikin Polarin kello aiheuttaa voimakasta punoitusta juurikin tuon metallin kohdallla. Eipä tullut mieleenkään, että voi olla tuo valo. Mitään nikkeli tms allergiaa ei ole ollut aikaisemmin. Toimiiko kello ok tuolla teipillä?

Lähettäjä: Ninni 
Päivämäärä:   10.2.25 07:33:28

Mulla Apple watchin metallinen kiinnike herkisti nikkelille niin vahvasti että vuosia sormessa ollut hopeasormus aiheutti myös ihottuman. Sterlingissä käytetään aavistuksen verran nikkeliä.

Vaihdoin nyloniseen rannekkeeseen ja ihottuma katosi viikossa.

Lähettäjä: Täti 
Päivämäärä:   10.2.25 08:23:23

Alkuun Polarista tuli punoitusta kellon alle, meni ohi, kun iho tottui.

Lähettäjä: — 
Päivämäärä:   10.2.25 08:55:54

Mulla garmin alkoi kutittaa, kun silikonirannekkeen pinta kului rikki. Tajusin olevani myös silikonille allerginen. Tilasin mun kelloon nahkarannekkeen, mikä olikin joku ”nahka”ranneke ja hajosi heti. Tein sitten uuden itse tilalle. Ei kutia enää.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   10.2.25 09:01:01

"Valosta palovamma ja punoitusta ihoon? XD"

Niin mieti, eri ihmisillä on ihan erilaisia ihotyyppejä XD
Ja se valo on tehokkuudeltaan aivan muuta kuin kattolamppu kun se pystyy saturaatiota mittaamaan.

Enivei punoituksen muodosta näkee kyllä onko se metallin vai valon kohdalla.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.2.25 09:05:55

Sama, silikoni ei hengitä niin iho hautuu siellä alla. Pitäisi hommata eri materiaalista ranneke mutta en ole saanut aikaiseksi.

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   10.2.25 10:16:15

Ihan sama ongelma täällä garminin kellon kanssa. Pesen tuota ranneketta fairylla ja välillä upotan sen käsidesiin, silti se haisee ja aiheuttaa ihottumaa. Todella ärsyttävää...

Nahka/kangasranneke on kuitenkin vähän huono salilla, olettaisin? Kun iho hikoaa.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   10.2.25 10:26:13

^ parempia ne nahka ja kangas hikoilevalla iholla on kuin hautova silikoni. Nahkarannekkewn peruspuhdistus on yhtä helppo kuin silikonin, kankaisen kuivuminen voi ottaa sen hetken enemmän.

Lähettäjä: .,. 
Päivämäärä:   10.2.25 10:36:44

Itsellä on kellossa joku silikoni tmv koska tarvitsen kelloa töissä ja sen pitää kestää useamman kerran päivässä tapahtuvaa pesua ja desinfiointia.

Vapaalla mulla on kellon sijaan nahkainen ranneke, joka on todella huoleton. Kastuu niin käsiä pestessä kuin suihkussa käydessä, kuivaan pyyhkeellä siinä missä muutenkin. Välillä saatan pyyhkäistä babywipesilla tai muulla vastaavalla. Tarvittaessa pesuaineella pesu ja taas mennään. Ainoa mitä vaatii on rasvaus joskus ja jouluna.

Materiaalista riippumatta tärkeintä on ettei kosteus jää muhimaan sinne väliin.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.2.25 10:54:00

Mulla auttoi merkin vaihto Garminista Polariin, mutta punoitus tuli kellotaulun alle, ei rannekkeen.

Lähettäjä: Inna 
Päivämäärä:   10.2.25 19:54:14

Mulla tosiaan ihottuma tulee selvästi rannekkeen alle. Joskus katsoin niitä kangasrannekkeita, mutta jos se pääsee kastumaan pysyy kauan märkänä...?
Kestääköhän nahka miten sitä jos kastuu käsien pesussa tai hikoileeko se miten?

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   10.2.25 20:52:28

Vaihda kangasranneke tilalle niin loppuu nuo ongelmat. Ne silikonirannekkeet on ihan hirveitä ja niistä hankkiudutaan aina ihan ensimmäisenä eroon!

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.2.25 23:30:16

Itse käytän teräsranneketta. Salilla, tallilla ja joka paikassa. Hirveä ihottuma tuli silikonista, mutta metallisilla menty nyt 3 vuotta ilman ongelmia.

Lähettäjä: Ella 
Päivämäärä:   11.2.25 08:37:08

Mä samaan ongelmaan tilasin nahkarannekkeen garminilta

Lähettäjä: Deas 
Päivämäärä:   11.2.25 08:56:52

Mun iho kärsii myös siitä itse kellosta, tulee kellotaulusta ympyrän muotoinen ihottuma, mutta rannekkeesta ei mitään. Veikkaan atooppista ihottumaa.

Lähettäjä: Garden 
Päivämäärä:   11.2.25 08:56:53

Mulle tuli tuota pahaa ihottumaa aikaisemmasta älyrannekkeesta (olisko ollut tyyliin Huawei) mutta nyt Garmista ei tule. Olin varautunut vaihtamaan rannekeen sillä ei ole eka kerta kun noista silikonisista tulee ihottumaan mutta ilmeisesti minulle Garmin taas puolestaan sopi

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.