Lähettäjä: En tiedä
Päivämäärä: 9.2.25 21:34:18
Miten suhtautuisitte nykyajassa, jos menneisyydessä on ollut pahoja ongelmia? Jos esimerkiksi 5-10 vuotta sitten on ollut useita vuosia kestävä hankala ajanjakso lähisukulaisen, esim äitin tai siskon kanssa, sen tarkemmin erittelemättä tilannetta tai suhdetta.
Ajanjakso on vaikuttanut sinuun henkisesti, ei fyysisesti. Tämä henkilö on aiheuttanut sinulle pahaa mieltä, tilanteet ovat olleet henkistä satuttamista ja kiusaamista. Olet puolustautunut, mutta kokenut avuttomuutta.
Nyt tämä henkilö ei enää tee kiusaa ja on rauhoittunut. Ette tapaa usein, mutta säännöllisesti kuitenkin. Miten suhtautuisitte? Itse en tiedä kuinka suhtautua. Vieläkään. Olen hyvin varautunut joka kerta, kun tapaan tämän henkilön. Muistan joka kerta tavat, jolla tämä henkilö on minua satuttanut. Pelkään joka kerta, että hän aloittaa taas.
Pitääkö minun antaa menneisyys anteeksi ja ilomielin ottaa hänen uusi minänsä vastaan ja kestitä häntä? Vai voinko olla kylmän viileä, torjuva ja pitää hänet etäällä? Henkilö yrittää tapaamisilla luoda suhdetta, mutta en haluaisi häntä lähelleni.
Pitääkö antaa anteeksi?
|