Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Keittiön pakkaaminen muuttoa varten

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.2.25 21:27:13

Muutan 2,5 viikon päästä ja mietin josko pakkaisi keittiön tavarat nyt tulevalla viikolla. Voin hyvin syödä kertakäyttöastioiltacrai jättää sen yhden lautasen, lasin/mukin, yhdet aterimet tms ja pakata muut. Pääsisin siivoamaan nimittäin keittiön ja sitten muuttaessa ei tartteisin kuin pyyhkiä mahdollisesti pinnat ja inuroida/luututa. Tarkkaa päivää en vielä tiedä milloin pääsen muuttamaan, kun se riippuu minä päivänä saan avaimen hattua. Mutta kannattaako In aikaisin?

Re: Keittiön pakkaaminen muuttoa varten

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.25 21:32:38

Minä muutan kuun vaihteessa enkä halua elää keskellä laatikoita viikkokausia, joten pakkaan vasta paljon lähempänä. Mutta kukin tavallaan. Ei astiakaappien siivoamisessa niin hirveä homma ole.

Päivämäärä:   9.2.25 21:50:09

..., no ei mutta samalla voi puhdistaa uunin, mikron, liesituulettimen ja pestä keittiön ikkunat. Ja ne keittiön tavarat menee varmaan kahteen laatikkoon ja ne ei kauheasti haittaa keittiön (kiinteän) pöydän alla. Samalla voi heittää vanhat mausteet yms. kuiva-aineet roskiin.

Päivämäärä:   9.2.25 21:52:12

Mikron ja uunin saa kyllä pestyä vaikka kaapeissa olisi tavaraakin. Mutta jos kerran ongelmaa ei ole, niin saahan sen pakkaamisen aloittaa vaikka heti!

Päivämäärä:   9.2.25 22:03:51

..., totta, ja ne voi pestä vaikka kun tavarat on muutettu. Ehkä yritän vaan helpottaa omaa ahdistusta muutosta tällä mahdollisimman aikaisella pakkaamisella.. Tää on eka kerta kun muutan "asunnosta toiseen". Tähän asuntoon muutin nimittäin lapsuuden kodista mikä on aika helppo muutto (ainakin itselle oli). Ehkä aloitan vaatehuoneesta mikä on toiminut vaan varastona ja minne viskannu tavaran minkä haluan pois tieltä tms.

Lähettäjä: yksikkö 
Päivämäärä:   9.2.25 22:05:23

Tottakai voit pakata.

Aloita niin, että pistät eka pahvilaatikkoon tavarat jotka tarvitset nyt parin viikon aikana.

-lautanen, kulho, lasi, muki, haarukka, veitsi, lusikka
-pilkkomisveitsi, kuorintaveitsi (?), leikkuulauta
- yksi kattila, paistinpannu, lasta, lävikkö (jos teet ruokaa)
-suola ja pippuri

Sitten vaan pakkaat kaiken muun pinottaviin pahvilaatikoihin odottamaan muuttoa, samalla ehdit sitten kätevästi karsia tavarat joita et tarvitse.

Muutossa on joka tapauksessa sitä viime hetken tekemistä, niin sehän vana helpottaa jos pääset jotain kaappeja jo tyhjään ja siivaomaan.

Lähettäjä: Najadi 
Päivämäärä:   9.2.25 22:06:36

Ei siitä pakkaamisesta haittaakaa ole, onpahan vähemmän hommaa tehtävänä sitten kun tulee ajankohtaiseksi. Minä kyllä pakkaisin hyvissä ajoin etukäteen sellaiset tavarat mistä voin olla ainakin melko varma etten tarvitse ennen muuttoa. Itse ainakin olen hirveän hidas pakkaamaan astioita, kun yritän suojata niitä niin etteivät ne hajoa tai kolhiinnu/naarmuunnu toisiaan vasten niissä laatikoissa. Se voi viedä yllättävän paljon aikaa, joten mieluummin liian aikaisin kuin liian myöhään, ei sitten ainakaan tule kiire.

Päivämäärä:   9.2.25 22:16:56

Minäkin aloittaisin vaatehuoneen perkaamisesta.

Minä olen tyhjentänyt parvekkeen jo syksyllä, kun toive oli että muutan ennen lumien sulamista. Nyt viikonloppuna olen sortteerannut varastossa olevat vaatteet ja kerännyt rikkinäiset lakanat jne. kierrätysreissua varten.

Toisaalta tiedän aika tarkalleen montako laatikkoa keittiötavaraa tulee (suunnilleen viisi) ja paljonko kirjoja (edellisessä muutossa 8 laatikkoa) ja kuinka kauan pakkaamiseen menee, joten voin ihan rauhassa odottaa kalkkiviivoille asti.

Lähettäjä: viikonloppu on ohi 
Päivämäärä:   9.2.25 22:35:36

Itse pakkasin paljon etukäteen niin paljon kuin pystyin. Banaani laatikoihin ja sitten laatikot siisteihin pinoihin. Kirjoitin kaikkiin laatikoihin mihin huoneeseen ne piti uudessa talossa viedä.

Lähettäjä: s 
Päivämäärä:   10.2.25 06:58:00

Hyvin voit pakata ja jättää käyttöön vain välttämättömät. Pakkaat ne erikseen viimeisenä ja otat sitten uudessa asunnossa käyttöön ensimmäisenä, niin ei tarvitse olla heti penkomassa ja purkamassa muita laatikoita.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   10.2.25 08:46:18

Onko sulla häkkivarastoa? Jos on niin aloita sieltä, yllättävän paljon sinnekin tulee sullottua kaikenlaista tavaraa ja on paljon helpompi jos ne on kaikki pakattu valmiiksi.

Vaatehuone on toinen ja lisäksi muuton yhteydessä tehtävä raivaus on yleensä ihmisille tervetullutta eli pieneksi jääneet ja käyttämättömät vaatteet, kengät, laukut yms. kierrätykseen tai lumppuihin. Mun viime muutossa hävitin kolme jätesäkillistä vaatteita ja kenkiä.

Keittiön yleensä pakkaa melko nopeasti mutta toki senkin homman voi tehdä etukäteen, varsinkin lieden, mikron ja jääkaapin pesu, samalla raivaat vanhat ruokatarvikkeet.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   10.2.25 10:58:11

Kannattaisi tehdä niin että pakkaa yhteen laatikkoon.kaiken mitä tarvitsee seuraavien viikkojen aikana
Sitten pakkaa kaiken muun ja vie ne kirppikselle.

Lähettäjä: z 
Päivämäärä:   10.2.25 11:44:51

Kuule, sinä voit pakata ihan silloin kuin haluat. Jos joku hötönettiläinen haluaa pakata 5 minuuttia ennen muuttoa niin se ei vaikuta sinuun millään lailla. Teet ihan oman halusi mukaan. En ymmärrä miksi tälläistä pitää edes tulla täältä kysymään.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   10.2.25 11:46:51

Mä aloitin edellisessä muutossa pakkaamisen varmaan kolme viikkoa ennen muuttoa. Ja nimenomaan keittiön ja vaatekaapin kamoista, mitä en ennen muuttoa tarvinnut. Sai rauhassa pakkailla ja karsia, eikä tarvinnut paniikissa parina vikana iltana yrittää saada kamoja kasaan.

Tossa kalkkiviivoille tietoisesti odottamisessa on aina sekin riski, että saa vaikka just viikkoa ennen hirveen kuume- tai vatsataudin, mutta muutettava on, vaikka mitään ei oo aloitettukaan.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.