Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Väljähtynyt suhde, miten muilla?

Lähettäjä: Kysymysmerkki 
Päivämäärä:   9.2.25 20:19:10

Viidentoista vuoden suhde, lapset 6 ja 9. Aika klassinen, parisuhteen väljähtyminen on käynyt. Joskus riitoja, mutta enimmäkseen kämppiksiä. Meillä on yhä hauskaa ja lasten kanssa hyvä meininki, eli en esim. usko et lapset ajattelee mitään erikoista. Rehellisesti sanottuna ei mua edes kiinnosta tehdä miehen kanssa mitään, kyllä mä silti tätä rakkaudeksi kutsun ja arvostus, kunnioitus, erinomainen läsnäoleva isä. Ollaan keskusteltu, molemmilla samat fiilikset, välinpitämätön meininki. Kumpikaan ei haikaile parempaa puolisoa, vaan molemmat meistä kuvaili, että olisi vaan ennemmin yksin lasten kanssa.

Miten muilla ratkottu? Jatkettu perheenä, erottu? Avoin suhde? Eroaa vähän myöhemmin?

Olen varma, ettei olla ainoita joilla tämä tilanne. Meillä on molemmilla paljon harrastuksia ja vuorotyöt, lapsilla vielä omat harrastukset, joten oikeasti molemmilla olisi todella vaikea mitenkään viikko-viikko hoitaa huoltajuutta. Mulla voi olla töitä yön yli ja miehellä lyhyitä reissuja useammin ja lapsi vielä normaalissa päiväkodissa viimeistä kevättä ennen syksyn eskaria.

Re: Väljähtynyt suhde, miten muilla?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.25 21:02:46

Niitähän on niitä kaikkia suhteen elvytyskursseja sun muita. Teillä on rutiini, kertyneitä kaunoja. Olisi virkistys jos tulisi uusi rutiini ja kaunoja saisi setvittyä. Monet käyttää esim näitä https://36questionsinlove.com/ ja tekee toisen kanssa kysymyssarjan josta herää uusia ajatuksia.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   9.2.25 21:26:18

Jos ette haikaile muuta ja arki toimii, niin miksi eroaisitte? Siksi että suhde ei ole jotain mitä sen "pitäisi" olla?

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.25 21:27:11

Erohalut kertovat tyytymättömyydestä, mutta mihin tarkalleen olette tyytymättömiä? Ei parisuhteen tarvitse näyttää kiiltokuvalta jos te ette sitä halua.

Lähettäjä: Kysymysmerkki 
Päivämäärä:   9.2.25 22:42:20

Todella hyviä kysymyksiä! Heti huomaan, että tässähän vertaan ”muihin”, eli ei ole sellaista rakkaudenpaloa mitä muilla ja toki meilläkin ennen. On toki myös sitä, että toisen tavat ärsyttää nykyään enemmän kuin ennen. Silti en koe, että haluisin erota ihan käytönnön takia. Seksikin on taivaallista silloin kuin sitä harvoin on, kerran-kaksi kuussa. Sitä vaan tekee mielummin asiat kavereiden ja lasten kanssa, kuin miehen. Tuntuu että hän ei anna mun elämään mitään lisää, vaikkakin lasten kanssa koen että yhteinen elämä on hyvää!

Oishan noita kursseja, mut on jotenkin kynnys mennä ja kun en oikein tiedä onko millainen motivaatio edes parantaa tätä, tuntuu ettei jaksa nähdä vaivaa.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.25 22:46:16

Jos kaipaat enemmän kosketusta ja huomiota arjessa, aloita sillä että teet sen toiselle. Sipaise niskaa ohimennessä, istu illalla ihan liki sohvalla jne.

Lähettäjä: Rem 
Päivämäärä:   10.2.25 01:14:37

Eikö tuo nyt ole ihan normaalia suhteessa, vai meinaatko että se edellinen sukupolvi jolla suhteet kestänyt vaikka jopa 50 vuotta on ollut hekumaa alusta loppuun?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   10.2.25 01:37:56

Niin miksi pitäisi erota ? Teillä hauskaa ja arki rullaa ja ilmeisesti ei kumpikaan haikaile toisten perään ?
Suhdetta pitää hoitaa myös. Helposti se jää itsestään selvyydeksi .

Lähettäjä: E.S 
Päivämäärä:   10.2.25 02:42:03

Teidän täytyy rakastua toisiinne uudelleen. Meillä auttoi että alettiin harrastaa seksiä joka päivä kk ajan. Nyt 5kk myöhemmin 4-5 pv välein. Alettiin taas puhua toisillemme kuten alussa, otetaan paljon aikaa toisillemme. Teemme Paljon asioita yhdessä. Takana 30v yhteistä aikaa.

Lähettäjä: E.S 
Päivämäärä:   10.2.25 02:44:25

Ps, tuossa tilanteessa 99% jommalla kummalla sutinaa ulkopuolella, niin meilläkin vaikken halunnut uskoa. Kun suhde muuttuu toveruudeksi eikä sitä korjata, on aivan takuuvarmaa tuo…

Lähettäjä: Ä 
Päivämäärä:   10.2.25 04:49:58

En lähtisi tuommoisesta suhteesta kun kaikki on kumminkin huvin. Suhteesi kuulostaa jopa kadehdittavalta.

Oman puolison kanssa ollaan sovittu, että ei mietitä eroa vaikka suhde onkin aivan lattea. Ollaan kumpikin todettu ettei se vaihtamalla siitä paremmaksi muutu ja kummallakin on myös takana tätä nykyistä suhdetta huonompiakin suhteita.

Lähettäjä: Merepik 
Päivämäärä:   10.2.25 04:58:46

Miksi avoin suhde, jos kumpikaan ei haikaile parempaa puolisoa ja seksi on hyvää?
Miten käytännössä menisi se ihana oleminen yksin lasten kanssa, jollei se oikeasti olisi edes mahdollista aikataulujen vuoksi?

Lähettäjä: Sad Lisa 
Päivämäärä:   10.2.25 07:12:39

Ei mitään syytä erota ja rikkoa lasten kotia. Sanon tämän mummona, pitkällä elämänkokemuksella.
Teillä on ihan hyvä perhe ja nyt on vain tuollainen tasainen vaihe. Miten se nyt jatkuvasti voisi olla jotain ihmeellistä?

Eroja otetaan liian helposti ja sitten myöhemmin kadutaan. Katsotaan vain tätä päivää ja tätä hetkeä, eikä nähdä tulevaisuuteen. Mieti esimerkiksi sitä päivää, kun lapsesi pääsee ylioppilaaksi: juhlitteko yhdessä, yhtenäisenä perheenä, vai onko paikalla ex ja nykyisiä puolisoita, puoli-isoäitejä ja -isiä ja sisar- ja velipuolia ja vaikka keitä? Tällaisina hetkinä osaa arvostaa sitä, jos on pysynyt yhdessä lastensa isän kanssa.

Lähettäjä: reppu 
Päivämäärä:   10.2.25 07:27:39

Sopikaa, että kokeilette kk ajan harrastaa seksiä useammin, kuin mikä on teille normaalia. Meillä ainakin enempi seksi aina tarkoittaa enemmän seksiä, rupeaa toinen kiinnostamaan ihan eri tavalla, kun oikeasti tietoisesti tekee siitä yhteisen harrastuksen.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   10.2.25 08:57:33

Moneen muuhun suhteeseen verrattuna teillä on aivan täydellinen suhde ja perhe elämä, koittasitte nyt vaan osata arvostaa sitä. Ei mikään suhde voi olla yhtä hekumaa vuosikaudet. Hankkikaa lapsille hoitaja ja käykää treffeillä ja lisätkää sitä seksin määrää. Suurimmassa osassa suhteita seksi ei toimi enää vuosien jälkeen ja halut on aivan erilaiset joten kerran teillä seksi on hyvää niin harrastakaa sitä sitten.Jos kumpikin kaipaa välillä enempi omaa aikaa niin toinen voi lähtä vaikka vkl hotelliin tms.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   10.2.25 09:08:20

Teillä on monia harrastuksia, mutta ette ilmeisesti harrasta mitään yhdessä? Miksi ette?

Lähettäjä: Blää 
Päivämäärä:   10.2.25 09:27:46

Tuohan kuulostaa hyvältä ja sekin vielä, että seksi hyvää. Minulla muuten samanlainen pitkä suhde ja tyytyväinen olen. Ainut iso miinus on että seksi käynyt tökkimäänn valtavasti. Mies yrittää naismaisesti hipsutella olemattomilla käsillään ja itse kaipaisin varmenpia mies mäisi otteita. Tästä on puhuttu, mutta ei toinen vaan voi muuttaa tyyliään itsensä vastaiseksi...muuten tyytyväinen tällaiseen tasaisien paksuun perhearkeen.

Tuossa tilanteessa en edes miettisikkään eroa jos kerta seksikin hyvää. Jos haluaisi vähän panostaa niin joku itsenäinen harrastus pois ja miehen kanssa alkaisi jotain harrastamaan.

Lähettäjä: Tumppi 
Päivämäärä:   10.2.25 12:36:05

Mulle toi kanssa kuulostaa vallan normaalilta ja tadapainoiselta. Ei kai mikään suhde aina ja aina vaan ole sitä hekumaa vaan tärkeysjärjestykset ja tavat muuttuu siinä samalla kuin perheen elämä kehittyy. Mitä jos jompi kumpi sairastuu vakavemmin? Sittenkin täytyy vaan elää sen mukaan, ei siinä toisen seksihalujen perän ehdi kysellä. Kyllä minusta paras suhde on sellainen turvallinen ja luotettava kumppanuus, ollaan tiimi ja koti on yhdessä rakennettu ja kestää vastoinkäymisiä. Siinä on sitten tosi paljon eroavaisuuksia ihan ihnisten kesken, että kuinka paljon ns. omaa aikaa ja menoja kelläkin on. Mun mielesyätä on kyllä ihan normaalia ettei ole välttämättä yhteisiä harrastuksia tms, en mä ainakaan jaksaisi toisen kanssa koko ajan nyhvätä. Yhteiseen kotiin on silti kiva tulla.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   10.2.25 13:10:09

Järjestäkää treffi-iltoja, pieniä reissuja tms. yhdessä. Nyt on se hetki, kun suhteen eteen pitää alkaa tehdä töitä.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   10.2.25 13:16:01

Miksi nykyihmiselle ei riitä hyvä olo, turvallisuus ja kumppanuus? Pitäis olla leiskuvaa rakkautta niinkuin telkkarissa?

Lähettäjä: Realiteetit 
Päivämäärä:   10.2.25 13:47:07

Avoin suhde.

Jos nyt eroat, ei ole ollenkaan sanottua että löytäisit miehen johon kävisit kuumana ja joka vielä jaksaisi joustaa sinun työvuoro-harrastus-lapsenkuskaus rumbaa. Tai jaksaisitko itse monimutkaisempaa elämää uuden miehen lapsen, eksän ja kuskausten takia.

Ei muuttuisi erolla paremmaksi myöskään miehen isähommat, todennäköisesti joutuisit itse enemmän lapsista vastuuseen.

Lähettäjä: lion 
Päivämäärä:   10.2.25 15:31:00

Jos molemmat on sitä mieltä että haluaa erota niin sitten kai on parempi erota. Jos toinen haluaa kovasti olla yhdessä ja toinen on epävarma niin ihan kumppanin kunnioituksen takia kannataisi ensin käännellä kaikki kivet ja yrittää ensin ennenkun tekee yksipuolisen eron.

Mitään avointa suhdetta en todellakaan suosittele, siitä ei muutenkaan hyödy kuin nainen ja mies muuttuu katkeraksi ja vihaiseksi hyvin nopeasti koska käytännössä mies en sen jälkeen aisankannattaja koska sitä seuraa vaan ei miehelle varsinkaan "varatulle" sellaiselle helposti lyödy, nainen sensijaan saa sitä milloin vaan ikinä haluaa.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   10.2.25 15:58:59

Mieti mitä todella haluat? Kaipaatko sitä, että viikon kaipaat lapsiasi ja viikon saat huhkia niska limassa? Kaipaatko sitä että asut yksin. Mieti se yksin asuminen alkuhuuman jälkeenkin.

Jos elämäsi ei nyt olekaan hohdokasta, niin ei se hyvin todennäköisesti yhtään paremmaksi muutu erotessa. Sitten on vain erilaiset ärsytykset. Varsinkin kun kuulostaa että pohjimmainen syy on ihan vain omassa asenteessa ja olemisessa, ei siinä että suhteessa olisi jotain huonosti.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.