Lähettäjä: Zxc
Päivämäärä: 9.2.25 12:24:26
Myönnettäköön heti alkuun että olen hieman rasisti venäläisiä kohtaan. Saatan viljellä ryssä-sanaa venäläisistä puhuttaessa, yleistän heitä stereotypisesti, videopeleissä haukun itsekseni ääneen venäläisiä ja heidän toimintaa jne. Nyt olen tavannut puoliksi suomalaisen puoliksi venäläisen miehen, josta pidän kovasti ja olen jopa ihastunut ja hän on tehnyt selväksi, että tuntee samoin. Hän on ihan Suomen kansalainen ja asunut suurimman osan elämästään Suomessa, eikä edes puhu venäjää sujuvasti. Pelkään kuitenkin, että lipsautan ryssä-sanan kun esim. Pelataan yhdessä tai yleistän heitä esim. kuinka he tekevät aina peleissä jotain älyttömän tyhmää tai matkin heidän huonoa englantia. Tiedän, olen kamala, joskin teen näitä 99% vitsillä. En tiedä miten mies suhtautuisi tuollaiseen ja kovasti joudun miettimään mitä sanon, koska en missään nimessä halua pahoittaa hänen mieltään. Tosin, itse en loukkaantuisi jos vitsailtaisiin samalla tavalla suomalaisista, mutta kuten sanottu, en tiedä miten hän reagoisi jos yhtäkkiä kajauttaisin kesken pelin "saat*nan ryssät".
Olen ihan pulassa, yritän tottakai muuttaa suhtautumistani venäläisiin ja siistiä suuni, mutta en tiedä voisiko suhde hänen kanssaan ikinä toimia kun joudun pelkäämään mitä sanon ja perheeni suhtautuu venäläisiin samalla tavalla joten ennen pitkään joku varmasti lipsauttaisi hänen kuullen jotain. Pitäisikö mies vain unohtaa vai ottaa riski? Ja pitäisikö minun kertoa suhtautumisestani venäläisiin?
|