Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Eri vuorokausirytmit

Lähettäjä: parisuhteesa 
Päivämäärä:   9.2.25 11:44:17

Nukun yleensä 01-08. Aiemmin olin enemmänkin yökukkuja. Mies tykkää nukkua klo 19-04; vaikkei olisi herätystä, uni kuulemma katoaa.

Mies on eri paikkakunnalla töissä, ja kun ollaan yhdessä, meillä on eri sängyt. Toisen valvominen häiritsee silti vähän, vaikka yritetään olla hiljaa kun toinen nukkuu. Mies tekee aamulla kahvia, ja siitä tulee ääntä. Itse katson illalla televisiota, ja jos tulee kotimaista ohjelmaa, ääntä ei kokonaan voi poiskaan laittaa (saisiko jostakin suomitekstit?). Televisiosta tulee myös sulkiessa bling-ääni, mihin mies välillä herää.

Onko muilla vastaavia eroja, ja miten pärjäilette asian kanssa?

Re: Eri vuorokausirytmit

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.25 11:47:18

Mä nukun aikalailla 22-07, mies kömpii joskus aamuyöstä nukkumaan nyt kun opiskelijan aikataulut antaa myöten. Ei olla kumpikaan herkkäunisia, joten toisen telkkarin katsominen/pelaaminen/puhelimeen puhuminen ei haittaa.

Eniten tympäsee se, että yhteistä aikaa on vähänlaisesti ja itse tykkään touhuta eniten aamupäivästä ja illasta rauhoittua jo sohvalle.

Lähettäjä: P 
Päivämäärä:   9.2.25 11:59:40

20 vuotta elin tuollaisessa kuviossa. Korvatulpat nukkujalle. Ja joskus saattaisi olla iso asunto aika kuva. Meillä se ratkaisi meluongelman.

Päivämäärä:   9.2.25 12:15:43

Telkkaria katsova voi käyttää kuulokkeita. Telkkarin asetuksissa voi olla kohta josta tuon sulkemisäänen pois

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   9.2.25 12:34:28

Meillä mies iltavirkku ja minä enemmän aamuihminen. Telkkaria katsoessa kannattaa tosiaan ottaa kuulokkeet käyttöön. On todettu pienessä kaksiossa toimiviksi muutoinkin, esim. jos toisella etäpalaveri tai opiskelut kesken.

Päivämäärä:   9.2.25 12:52:31

Ei ongelmaa. Televisioon asetuksista yövalaistus (tai mikä se ruudun kirkkauden säätö onkaan nimeltään) ja katsojalle kuulokkeet. Nukkujalle korvatulpat.

Hyvä puoli eri rytmeissä on, että saa luontaisesti hieman omaa aikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.