Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Alkoholia raskaana ollessa

Lähettäjä: Bdsm 
Päivämäärä:   9.2.25 10:45:14

Oletko juonut alkoholia raskauden alussa ennen kuin tiesit raskaudestasi?
Tätä ei saa kysyä eikä tästä saa puhua ääneen, siksi anonyymi palsta.
Onko lapsella neurologinen ominaisuus?

Re: Alkoholia raskaana ollessa

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   9.2.25 10:50:36

Otin maistiaisen oluesta ja plussasin päivän päästä. Ihan terve lapsi syntyi.

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   9.2.25 11:02:19

Eiköhän kaikilla lapsilla ole neurologisia ominaisuuksia :D

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   9.2.25 11:10:29

Join ja mitään pahaa ei tapahtunut. Toi on ihan yleistä, raskauden ajankohtaa kun ei voi päättää.

Olen myös raskaana ollessa maistellut satunnaisesti vähän. Lapsella kaikki hyvin.

Päivämäärä:   9.2.25 11:12:34

+ kiva kuulla, mutta ihan juomiseksi tuo ei laskuissani mene.
,., erottuuko jokin piirre erityisesti valtaväestöstä?

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.2.25 11:13:04

Olen, ei vaikuta mitenkään vielä niillä viikoilla.

Plussaamisen jälkeen en pisaraakaan.

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   9.2.25 11:17:21

Kummaltakin oon kännit juonu ennen ku menkat jäi pois. Toki sillon ollu raskaana ehkä viikon. Oireista tiesin jo ennen testiäkin että raskaana olen.

Lähettäjä: Kai 
Päivämäärä:   9.2.25 11:28:20

Ryyppäsin kolmena viikonloppuna toukokuussa ja vedin röökiä, osui parit juhlat siihen. Kesäkuussa sain tietää raskaudesta. Huhtikuussa siis sikiäminen tapahtunut. Normaali lapsi toistaiseksi. On nyt vuoden.

Lähettäjä: Tellu 
Päivämäärä:   9.2.25 11:28:38

Mä tiedän äidin, joka joi kaatokännit raskauden lopussa. Lasta on tutkittu vuosien aikana todella paljon, eikä syytä vaan löydy.

Lähettäjä: What 
Päivämäärä:   9.2.25 11:54:07

Ehdin 2 x vetää puoliperseet, kun odotin esikoista. Ei ole mitään erikoista ilmennyt. Koulussa on lahjakas, temperamenttia löytyy.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   9.2.25 12:02:11

Mulla ei tipu lainkaan ymmärrystä näille joiden on pakko juoda edes "maistiaisia" sen jälkeen kun saivat tietää olevansa raskaana. Joo niin pieni määrä ei ehkä vaikuta vielä sikiöön, mutta eikö tosiaan voi olla ottamatta? Onneksi nykyään joutuu syyniin helpommin.

Lähettäjä: Lettu 
Päivämäärä:   9.2.25 12:07:07

Kyllä join kun en tiennyt olevani raskaana, ei vaikuttanut onneksi lapseen. Join myös maistiaiset kahdesti raskaana ollessani, eli siemailin samppanjaa lasista kunnes sain annettua lasin miehelleni (en todellakaan halunnut ihmisten tietävän raskaudesta, ja oikeassa olinkin) ja toisella kerralla maistoin uutuussiideriä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   9.2.25 12:09:10

"Tätä ei saa kysyä eikä tästä saa puhua ääneen, siksi anonyymi palsta."

Mitä höpöhöpöä nyt taas, ainahan tästä on puhuttu. Neuvolassakin kerrotaan että hyvin yleistä on.

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   9.2.25 12:12:31

Mihinhän syyniin nykyään joutuu, jos kippistää tilkalla kuohuvaa tai maistaa huikan kaverin uutuusoluesta? Ei mihinkään eikä pidäkään joutua. Juominen humaltumistarkoituksessa asia erikseen.

Ennen testiä join molempien raskauksien aikana. En humalaan, mutta useamman annoksen kuitenkin. Raskauden aikana join myös pari kertaa lasin pohjallisen kuohuvaa juhlissa. En joutunut mihinkään syyniin eikä lapsissa ole toistaiseksi todettu mitään poikkeavaa. Ovat jo aika isoja.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   9.2.25 12:12:59

Kaveri teki raskaustestin ennen toisen kaverin polttareita (menkat oli myöhässä), mutta testi oli nega. Veti kunnon perseet polttareissa. Teki uuden testin polttareiden jälkeen ja se olikin positiivinen.

Lähettäjä: Kk 
Päivämäärä:   9.2.25 12:28:40

Olin saanut lapsettomuusdiagnoosin jo nuorena pahan endometrioosin takia. Kolmevitosena sitten tulin yllättäen raskaaksi, ja juuri ennen plussaa olin ollut viikonloppureissulla, johon kuului paljon hyvää ruokaa ja viiniä. Eipä vaikuttanut mihinkään, lapsukainen on nyt jo aikuinen, ja opiskelee yliopistossa.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   9.2.25 12:30:13

"Mä tiedän äidin, joka joi kaatokännit raskauden lopussa. Lasta on tutkittu vuosien aikana todella paljon, eikä syytä vaan löydy."

Syytä mihin?

Lähettäjä: Hah 
Päivämäärä:   9.2.25 12:31:04

Olen juonut,ihan kännit. Mitäs kun ei tosiaan ollut suunnitelmissa ja oli kivat kesäjuhlat! Ihan normaali lapsi syntyi. On vähän eri juttu vetää koko raskauden ajan välittämättä vaurioista kuin se että yhden kerran juo enempi tai siideritölkin lauantaisin ennenkuin plussaa.
Me syödään ja juodaan muutenkin juttuja, joiden terveydellisyydestä voi olla monta mieltä. Toki on hyvä kiinnittää asiaan huomiota, mutta eiköhän itse kunkin elimistössä ole kaikenlaista siinä vaiheessa kun tiinehdytään..

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   9.2.25 12:39:52

Luuletteko, että jossain viinimaissa (Ranska, Italia jne) äidit eivät juo pisaraakaan? Ihan normaaleja lapsia syntyy. Entä joskus 60-70-luvulla, kun elettiin villiä aikaa ja jotain raskaustestejä ei välttämättä ollut saatavilla tai olivat alkeellisia. Suomessa vaan hysterisoidaan, siksi että tosi alkkikset eivät joisi raskaana

Lähettäjä: Lettu 
Päivämäärä:   9.2.25 12:46:01

Juu: ihan saavat juoda vaikka silmät mullillaan, se ei tarkoita, että toisten pitäisi. Onneksi ranskanssa onkin jo herätty alkoholin aiheuttamiin ongelmiin, italian juntit tuskin tulevat koskaan ymmärtämään...

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   9.2.25 12:47:09

Ovatko ranskikset tai edes italiaanot ihan normaaleita... ?

Mutta kyllä, ihan varmasti viinimaissa viini ruoan kanssa jää monelle äidille ohjelmaan.

Lähettäjä: … 
Päivämäärä:   9.2.25 12:50:08

Kaveri lähti ryyppyreissulle Espanjaan ja siellä alkoi ihmetellä miksei viina pysy sisällä, olikin sitten raskaana. Ei juonut sen jälkeen yhtään odotusaikana.

Lapsella kehityshäiriö, paha autismi tms.

Eihän sitä tiedä johtuiko tuosta, kun oli kuitenkin raskaus niin alussa. On varmaan itse miettinyt asiaa monta kertaa. Minkäs teet, kun ei lapsi ollut suunniteltu niin ei voinut tietää.

Päivämäärä:   9.2.25 20:10:53

Olen itsekseni miettinyt, kun 2 kaverilla on neurokirjolla lapsi ja kumpainenkin vedelly kunnon perseitä ekalla kolmanneksella. Myös muutamat ikäiseni miehet, jotka ovat esikoisia, ovat hyvin autostisia. Heillä perheessä vahvaa alkoholismia.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.