Lähettäjä: Kanikissa
Päivämäärä: 8.2.25 15:18:28
Minulla on 3-vuotias kääpiökani, joka viettää valtaosan ajasta vapaana asunnossa. Sillä on häkki, missä on wc-astia, heinäputki sekä mökki, mutta ovi on aina auki. Aiemmin minulla oli koira, mutta vuosi sitten se jouduttiin vanhuuden vaivojen vuoksi lopettamaan. Koira ja kani tulivat toimeen hyvin, mutta koira oli todella rauhallinen jo osittain ikänsäkin puolesta.
Olen itse todella eläinrakas, mutta minulla on alkanut olla erinäisiä selkä- ja lonkkavaivoja, joten valitettavasti olen joutunut myöntämään itselleni, etten voi koiraa enää ottaa. En pystyisi sen kanssa ulkoilemaan ja kävelemään tarpeeksi.
Olenkin miettinyt, että olisiko kissa minulle hyvä vaihtoehto. Kissaa minulla ei ole koskaan ollut, vuosia sitten exäni vanhemmilla oli kissa jonka eloa seurasin joitakin vuosia, mutta siinä se.
Haluaisin mieluiten ottaa kotia vailla olevan olevan jo aikuisen kissan esim. eläinsuojeluyhdistyksen kautta. Onko ihan tuhoon tuomittu idea, että samassa asunnossa on sekä kani että kissa? Tietysti riippuu myös yksilöistä, mutta noin yleisesti ottaen? Eläinten pitäisi pystyä elämään vapaasti asunnossa yhdessä eikä niin, että ovat esimerkiksi eri huoneissa tms.
Asun kerrostalossa ja minulla on lasitettu parveke, jonne kani pääsee kesäisin melko vapaasti kulkemaan ja myös kissa saisi oleilla siellä kesällä.
|