Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Millä pysyä hoikkana

Lähettäjä: Bri 
Päivämäärä:   8.2.25 13:53:44

Olen jälleen, ainakin 16 kertaa laihduttanut liiat pois. Olen syönyt ohjeiden mukaan. Olen taas saanut pidettyä painoni puoli vuotta sopivana mutta päivä päivältä on yhä vaikeampi vastustaa sitä yhtä juustoleipää, sinä yhtenä pizzalauantaina myös iltapalaa, sitä paria lonkeroa... Näin käy joka ikinen kerta. Millä ihmeellä jaksatte pitää motivaation vuodesta toiseen että ette syö enempää?

P.s otsikon hoikka ei ole varsin kuvaava. Viimeiset kuusi kertaa olen laihduttanut normaalipainon ylärajalle..

Re: Millä pysyä hoikkana

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.2.25 13:57:22

Yksi juustoleipä ei kyllä ketään lihota. Jos sen juustoleivän syö aamuin illoin päivittäin, niin toki.

Tää on vähän sama juttu, kuin se, että ei ole mitään väliä mitä syö joulusta uuteenvuoteen. Väliä on sillä, mitä syö uudestavuodesta jouluun.

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   8.2.25 13:58:50

Mikään noista ei tuhoa painonhallintaa, ellei jotain vastaavaa tapahdu ihan jokaisena iltana.

Kuulostaa siltä että laihdutat ohjeen mukaan kuurina ja sitten unohdat täysin miten syödään niin että painoa saa myös ylläpidettyä. Onnistuisiko seuraavan kuurin aikana niin että pari viikkoa laihdutat ja sitten pari viikkoa ylläpidät sitä painoa laihduttamatta? Oppisit vähän miten homma toimii etkä jatkaisi tuota lihomis-laihdutus-lihomis -kierrettä, joka on muuten terveydellesi PALJON haitallisempaa kuin se jos vaan pysyisit ylipainoisena.

Lähettäjä: Hipsu 
Päivämäärä:   8.2.25 14:00:26

Tutustupa Patrik Borgin kirjoituksiin nälkävelasta.

Lähettäjä: e 
Päivämäärä:   8.2.25 14:10:16

Mä mahdutan jokaiseen päivään n. 200 kalorin edestä herkkuja (PIENI suklaapatukka + eskimopuikko). Muuten syön normaalia ruokaa näiden lisäksi 1400-1450 kalorin edestä. Yhteensä tulee siis 1600-alkuiset kalorit.

Kahden viikon välein täysin vapaan syömisen päivä. Syön silloin pizzaa, karkkia, limsaa, jäätelöä, suklaata, ihan mitä mieli tekee... Tämän jälkeen tietty paino on 3 pv koholla, kunnes lähtee laskemaan alemmas mitä oli ennen herkuttelua. Mutta tämä tyyli sopii mulle.

Ja yleensä tuon vapaan syömisen päivän jälkeen ei tee vähään aikaan mieli herkkuja. :D

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.2.25 14:34:57

"Mikään noista ei tuhoa painonhallintaa, ellei jotain vastaavaa tapahdu ihan jokaisena iltana."

Tämä. Yleensä avain pysyvään painonhallintaan ei ole erilaiset kuurit vaan se, että ajattelee kokonaisuutta, elämäntapaa. Terveelliseen elämäntapaan ja painonhallintaan mahtuu kyllä myös erilaisia herkkuja (rasvaisia, sokerisia ym.) ruokia, mikäli niin haluaa. Osalle toki toimii paremmin se, että niistä luopuu kokonaan.

Normaalipainossa pysyvällekin mahtuu viikkoon se yksi pizzalauantai tmv. Silloin merkitsee se, mitä syö niinä kuutena muuna päivänä viikossa. Tai siihen voi jopa mahtua joka päivälle jokin pieni jälkiruoka, jolloin se päivittäinen kokonaiskalorimäärä ratkaisee.

Kannattaa kokeilla ja miettiä, mikä toimii itselle parhaiten.

Pääosan tulisi koostua silti terveellisestä eli ravitsevasta ja monipuolisesta ruuasta.

Lähettäjä: N62 
Päivämäärä:   8.2.25 14:35:46

Olen vegaani. Syön paljon ja myös herkkuja. Lihoisin varmasti jos en liikkuisi paljon tai välillä rajoittaisi syömisiäni. Treenaan salilla kunnolla 5 krt/vko, joka päivä käyn lenkillä, hiihtämässä tai uimassa. Lisäksi tämän rantsin hoitaminen käy liikunnasta. 168/56, ikä 62. Paino vaihdellut pari kiloa puoleen taikka toiseen, nyt vuosia nousujohteinen koska lihasta tullut. Minun on myös helppo syödä tarvittaessa vähemmän, jos näyttää pehmeitä kertymään. En elä syödäkseni, vaikka ruoasta tykkäänkin.

Päivämäärä:   8.2.25 14:39:12

Lopeta laihduttelu, syö säännöllisesti sekä kohtuullisia annoksia, älä skippaa aamupalaa ja koeta liikkua.
Pizzaa, lonkkua ym.vain satunnaisesti.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   8.2.25 14:42:39

Kaikesta hyvästä kieltäytyminen tosiaan ei yleensä onnistu koko loppuelämää.

Sen sijaan kannattaa luoda sellainen ruokavalio, joka maistuu hyvältä, jolla lähtee nälkä ja johon mahtuu myös toisinaan herkkuja mukaan.

Lähettäjä: Marja 
Päivämäärä:   8.2.25 14:43:54

Mä joudun jättämään päivät ruuasta jotain pois, jos haluan vaikka pari lonkeroa illalla. Tai jos pidän pizzapäivän tänään, niin huomenna on paastoa/erittäin kevyttä ruokaa. Näin pysyy paino hallinnassa, niin ja siis pätkäpaastoan myös.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   8.2.25 14:55:57

Syö sokerittomia mynthoneita, pierettää ja suoli toimii.

Päivämäärä:   8.2.25 14:56:26

Lue Patrik Borgin "ei alle 1500 kcal"

Lähettäjä: jip 
Päivämäärä:   8.2.25 15:19:01

Lähettäjä: .
Päivämäärä: 8.2.25 13:57:22

Yksi juustoleipä ei kyllä ketään lihota. ..
Tää on vähän sama juttu, kuin se, että ei ole mitään väliä mitä syö joulusta uuteenvuoteen. Väliä on sillä, mitä syö uudestavuodesta jouluun.

Juuripä tämä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.