Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Osa-aika lomautus, osalla lisääntyy tunnit

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   8.2.25 11:02:24

Elikkäs meidät lomautettii työaikaa lyhentämällä. Eli työpäiviä viikossa 3-4 ja lyhimmillään 3,5h päiviä.

Minulla on ollut täydet tunnit ja lisäkseni yksi jolla vähän vajaat tunnit ja sitten kaksi nuorta tyttöä jotka tehneet keskimäärin 2 vuoroa viikossa. (Sesonki aikoina toki tehneet enempikin)

Nyt lomautuksen vuoksi pomo on tasannut tunnit mikä tarkoittaa sitä että nämä kaksi nuorta tyttöä ovat saaneet nyt lomautuksen myötä enemmän tunteja mitä heillä ennen edes on ollut.

Minä puolestaan menetin tunteja ihan huolella ja tämä jolla on ollut hieman vajaat tunnin niin toki menetti myös mutta suhteessa ei ihan niin paljon..

Jotenkin hieman tuntuu epäreilulta.. Tässähän tehtiin nyt niin että suurin osa minun tunneista jaettiin muille..
Toki pomon näkökulmasta on kannattavampaa pitää huonompi palkkaisia siellä töissä.

Olen miettinyt että sanoisin tästä pomolle että onko nyt ihan reilu lomautus?
Eikö olisi reilumpaa kun lomautus tehtäisiin niin että jokaiselta vähenee tunnit tai vähintään näillä tytöillä tunnit olisivat pysyneet samana.

Onko kellään ollut vastaavaa?

Re: Osa-aika lomautus, osalla lisääntyy tunnit

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   8.2.25 11:09:08

No ei kuulosta reilulta, mutta teidän ja ennen kaikkea sinun sopimusmuoto määrittelee onko sitten laillista vai ei.. Oletko siis osa-aikaisena vai kokoaikaisena tai onko tuntimäärää työsopimuksessa määritelty ?

Re: Osa-aika lomautus, osalla lisääntyy tunnit

Lähettäjä: Piste 
Päivämäärä:   8.2.25 11:12:09

Kokoaikainen ja täydet tunnit työsopimuksessa

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.