Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Pitääkö paksut hiukset kerrostaa?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   8.2.25 09:57:54

Mulla on paksut hiukset. Vuosi kaudet on leikattu kerroksittain kun kampaajien mielestä näin paksut on parempi kerrostaa. Mutta nyt vanhemmiten on alkanut tympiin se että hiukset näyttää hamppuselta kun latvat alkaa kuivua jossain kohtaa ja letille ei pysty hiuksia laittaan kun kaikki ei pysy siellä letillä.

Joten arvon raati, onko paksuja hiuksia oikeesti pakko kerrostaa ?

Re: Pitääkö paksut hiukset kerrostaa?

Päivämäärä:   8.2.25 09:59:44

Miksi olisi? Kokeile leikkausta ilman kerrostusta, sittenpä sen tiedät.

Päivämäärä:   8.2.25 10:00:27

Nyt mulla joutuu leikkaan jonku 10-15 senttiä että sais edes tasamittasen

Päivämäärä:   8.2.25 10:01:01

Minulla ei kerrostettu koskaan ennen mutta nyt vuosi sitten eräs kampaaja halusi ehdottomasti keventää ja kerrostaa.
On sellainen hamppu nyt ja ei tosiaankaan voi letille laittaa eikä ponnarille.
Ei ikinä enää! Ja on paksut hiukset.

Päivämäärä:   8.2.25 10:02:26

Sitä justiin, että tuntuu et hiukset on tosi nopeesti ihan pörröset sen kerrostuksen takia

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   8.2.25 10:03:58

Minulla on todella runsas ja pitkä tukka ja sitä kerrostetaan latvasta vain noin 5-10 sentin matkalta, jotta ei tule semmoista patjanreuna-fiilistä, mikä tasapitkästä tukasta tulee. En missään tapauksessa halua runsaampaa kerrostusta, koska sen ylläpito on kokemukseni mukaan kampaajalle haastavaa ja vanhoja kerrostuksia ei vaan pysty siistimään kunnolla ja huomaamattomasti.

Pidän hiuksia usein kahdella letillä, koska ne eivät muuten mahdu ratsastuskypärän alle, ja usein esim. urheiluun teen kaksi ranskista, enkä siedä sitä että letti pörhööntyy juuri kuvaamallasi tavalla. Siksi kertostus vain ihan latvoihin, jolloin latva näyttää ohenevan ja kevenevät luonnollisesti.

Lähettäjä: Jup 
Päivämäärä:   8.2.25 10:10:09

Mulla on muutaman kerran leikattu ilman kerrostusta (ja kevennystä) ja lopputulos on kamala… Tuo patjanreuna on aika hyvä kuvaus :D Aina on pitänyt vähintäänkin keventää, että näyttävät hyvältä. Oma hiuslaatu on liukas ja yksittäiset hiukset ovat myös paksuja.

Lähettäjä: Kummitus 
Päivämäärä:   8.2.25 10:33:09

Minulla on pitkä ja paksu tukka ja en anna sitä kerrostaa kun en tykkää sellaisesta. Pidän tukkaa kiinni niin on helpompi kun on tasapitkä.

Lähettäjä: eräs 
Päivämäärä:   8.2.25 10:42:19

Itse lopetin tuosta syystä kampaajani käytön. Kerrosti ylhäältä asti (minulla pitkät, paksut hiukset). Lopputulos se, että hapsua ja tupsua joka puolella ja latvat kamalassa kunnossa. Olen nyt pari vuotta käynyt parturilla leikkauttamassa vain lyhyemmäksi -vielä ei ole mitään patjanreunaa hiuksistani tullut ja varmaan vielä pari vuotta menee, että hiuksista tulee tasaiset ja hyvälaatuiset.

Ei ole mikään pakko kerrostuttaa. Varmaan jotkut sen osaavat tehdä, mutta en ole valmis maksamaan siitä satoja tai jopa tuhansia euroja vuodessa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.