Lähettäjä: Se tehokas
Päivämäärä: 8.2.25 10:02:36
"
Juu, on kokemusta, siitä toisesta puolesta nimittäin. Meillä nämä tehokkaat ja nopeat tekevät työnsä todellisuudessa niin huonosti, että meitä muita oikein hävettää. Se näkyy myöskin sitten siinä, että kun edellispäivänä on tehty nopeasti ja hutiloiden, niin meillä tunnollisemmilla on sitten tuplatyö edessä seuraavana päivänä. Ja itsehän he varmaan ovat täysin samaa mieltä kuin aloittaja."
Ja sitten on niitä, jotka tekevät sekä nopeasti että tarkasti ja saavat hommat kerralla oikein mikä parantaa tehoa entisestään. Mä oon itse sellainen ja sekös muutamaa kollegaa ärsyttää. Mun "salaisuus" on siinä, että tarkistan kaiken ennen kuin laitan sen eteenpäin. Vaikka tarkistukseen menee hetki ylimääräistä aikaa, se maksaa itsensä takaisin siinä, että yhden virheen korjaamiseen menee useampi tunti helposti. Meillä on useampia niitä, joilla on koko ajan kiire ja jätetään tarkistamatta ja päästetään turhiakin virheitä läpi. Sitten onkin taas kiire, kun korjaamiseen menee kymmenkertainen aika.
Meillä on tiettyjä mittareita, joilla tekemisiä pystytään mittaamaan ja mä teen 80% työajassa saman tai melkein saman kuin tehokkaimmat 100% työajassa, reilusti enemmän kuin tavoitteet olisi. Verrattuna keskikastiin ja huonoimpiin tehoihin teen tuplat, vaikka työaika on lyhyempi. Sen mitä teen, teen lähes 100% virheettömästi ja en muista tilannetta, jossa joku muu olisi korjannut mun tekemisiä. Sen sijaan itse olen kyllä usein korjannut muiden tekemisiä.
Onneksi myös työnantaja on todennut tilanteen ja se on palkassa huomioitu.
|