Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Vaihdevuodet alkamassa?

Lähettäjä: Mummu 
Päivämäärä:   7.2.25 20:08:42

Olen 41v. ja rintani ovat tulleet aroiksi. Ei muita oireita. Hormonikierukka käytössä ja raskaudet ovat alkaneet vasta pitkän yrittämisen jälkeen. Luin netistä että rintojen arkuus on yksi merkki alkavista vaihdevuosista. Tunnen itseni nyt tosi epänaiselliseksi ja pettyneeksi että nytkö jo? Onko ollut muille pieni shokki?

Re: Vaihdevuodet alkamassa?

Lähettäjä: Älä arvo 
Päivämäärä:   7.2.25 20:41:13

Ei ollut shokki kun minulla vaihdevuodet alkoivat silloin kun odotinkin eli yli kymmenen vuotta( 54v) myöhemmin kuin sulla. Perimenopaussivaiheessa kärsin rintojen arkuudesta , erityisesti nännien arkuudesta useinkin. Ihan tyypillinen hormonaalinen vaiva.
Tuo on kyllä ymmärrettävästi järkyttävää että vaihdevuosivaivat alkaisivat jo noin varhain sillä vuodet 40-50 koin itse olevani ihan parhaimmillani vielä ilman mitään remppoja. Niin se kuuluu mielestäni ollakin. Toivottavasti tuo on nyt jotain muuta. Kävisin lääkärissä selvittämässä asian.

Lähettäjä: Bb 
Päivämäärä:   7.2.25 20:46:17

Mulla kans todennäköisesti alkoi reilu 40v juuri tuolla rintojen järkyttävällä arkuudelle premenopaussi.. sitten tullut pikku hiljaa mystisiä nivelsärkyjä, yöhikoilua, rajuja menkkoja (jotka helpottui kun sai kierukan). Eli hyvin voi olla menopaussi alkua joka voi tosiaan kestää vuosia ennen kunnon menopaussia siis.

Lähettäjä: joo 
Päivämäärä:   7.2.25 20:50:00

Mulla alkoi esivaihtarit reilu nelikymppisenä ja siitä se vuotohelvetti sitten lähti. Lopulta kohtu poistettiin viisikymppisenä. Tissit ei olleet kipeät missään vaiheessa.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.25 20:54:42

Voi olla, tai voi olla olematta. Ken tietää näistä meidän hormoneista. Mulla alkoi kuumat aallot viime syksynä, mut meni ohi. Jos on häiritsevää oiretta, ni käy mittauttamassa tasot. Rinnat voi olla kipeät ihan muuten vaankin, koska naisten elämä on muuten niin helppoa, ni pitää jotain tehdä ettei olis!

Älä vielä heitä pyyhettä kehään, vaikka toisaalta, jos et enää lapsia halua, ni onko väliä? Niitä oireita voi helpottaa helposti.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.2.25 20:58:55

Ei ole rinnat olleet arat. Ikää jo 60 v joten prosessi käyty läpi . Ilman hikoiluja yms mitään. Ainoa ikävä puoli että alakertaan tarvii voiteita jos petipuuhiin haluaa. Ihanaa aikaa kun ei ole enää mekkoja

Lähettäjä: xx 
Päivämäärä:   7.2.25 21:28:35

Mulla on rinnat olleet arat kuukautisten aikana koko hedelmällisyysikäni, mutta siinä vaiheessa, kun vaihdevuodet alkoivat, ne lakkasivat olemasta.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 23:11:45

Joo mulla kans kuukautisten alkamisesta asti aina viikon ennen kuukautisia rinnat niin kipeät että pelkkä käveleminenkin sattunut, eikä oo pystynyt ratsastamaan eikä yöllä nukkumaan oikein mitenkään päin.

Kohtu on poistettu monta vuotta sitten joten ei aavistustakaan missä vaiheessa vaihdevuosia mennään. Ikää 50. Edelleen rinnat kerran kuussa yhtä kipeet kun aina. Sais tulla ne vaihdevuodet ja äkkiä, se kipu on kamalaa kun pikku tärähdys sattuu kun ois lasinsiruja rinnat täynnä.

Lähettäjä: Juu 
Päivämäärä:   7.2.25 23:14:34

Täällä samanikäinen, ja vaihdevuodet tekevät tuloaan. Ei sinänsä haittaa, kun lapsihaaveita ei enää ole, mutta alkaisivat (ja loppuisivat) nyt sitten kerralla.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.