Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Lihaskivut

Lähettäjä: Jumppaaja 
Päivämäärä:   7.2.25 18:04:46

Aloitin muutama kk sitten CrossFitin. Lihaskunto oli surkea ja ekat treenit superraskaita skaalauksesta huolimatta. No nyt voimatasot on noussut kohisten ja liikkuvuus parantunut huimasti. Mutta.

Lihaksiin, etenkin olkavarsiin on tullut ihmeellistä leposärkyä, joka on välillä yllättävän voimakastakin. Ja kyseessä ei siis ole sellainen perinteinen treenin jälkeinen lihassärky, vaan vihlovaa ja pistelevää kipua. Onko kellään kokemusta? Olen kysellyt tosi monelta tutulta ja kellään ei ole ollut vastaavaa. Itse treenatessa ei ole kipua.

Re: Lihaskivut

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.2.25 18:17:44

Mulla särkee joka paikkaa, jos en muutamaan päivään ole tehnyt mitään. Jääköhän sulla joku hermo puristuksiin, jos olet saanut lisää lihasta? Käy lääkärissä.

Lähettäjä: kissa 
Päivämäärä:   7.2.25 18:18:02

Pitäskö vähän hidastaa tuossa kohtaa?

Lähettäjä: Jep 
Päivämäärä:   7.2.25 18:24:07

Oletkohan loukannut itsesi treenissä? Kuinka usein treenaat ja menetkö aina/usein äärirajoille saakka? Onko tekniikka kunnossa? Kuulostaa, että palautuminen ei ole toteutunut ihan niinkuin pitäisi.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.2.25 19:40:20

Palauttavaa reeniä? Huoltavaa reeniä? Hierojalla käynyt koska?

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   7.2.25 19:47:08

Voi enteillä vammaa, leposärky viittaa vaurioihin ja tulehdukseen. Eli muista myös huoltaa kehoa, etenkin jos voimatasot nousseet nopeasti, myös stressi keholle nousee nopeasti. Kehon pehmytkudoksilla menee oma aikansa adaptoituessa uuteen rasitusmäärään. Täyslepo ei ehkä vielä tarpeen mutta jos treenaat itsesi rikki niin sitten se on pakkolepo. Ole myös tarkkana että et treenaa liian väsyneellä keholla. Tuolloin liikkeet tuskin ovat puhtaita ja paikat rasittuu väärin.

Lähettäjä: Jumppaaja 
Päivämäärä:   7.2.25 21:18:31

Ohjaajan silmän alla olen tehnyt ja pienessä ryhmässä. Olen käynyt 2-3 kertaa viikossa ajatellen että ei kai se paha ole. Mutta ehkä se sitten on kuitenkin kun aloitti ihan rapakunnosta.
On tämäkin kun pitkästä pitkästä aikaa saa aikaiseksi jotain ja on löytänyt liikunnan ilon...
Hierojaa tietty voisi kokeilla vielä.

Lähettäjä: Kuura 
Päivämäärä:   7.2.25 21:35:52

Venyttele ja putkirullaa tai käsittele pallon avulla. Eikä pelkästään kipeästä kohdasta vaan myös muualta, jumi voi olla jossain muualla missä tuntuu.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   7.2.25 21:39:13

Juotko riittävästi vettä? Magnesium, venyttely, palauttelu ja hieronta.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.