Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Riidanhaastaminen ja kun ei tule riitaa

Lähettäjä: suuttuu siitäkin? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:22:17

Mistä johtuu tahallinen riidanhaastaminen? Ilman syytä v-tuilu tyyliin onko sun paska auto sitä tai tätä, aiotko oikeasti mennä sun paskan siskon luo käymään, sinähän oletkin aina niin täydellinen (jos huomauttaa asiasta), joko sun töissä huomattiin että ethän sä osaa jne? Kun ei vastaa tai kommentoi mitään (jotta välttää kunnon riidan ja vielä kamalamman kielenkäytön), siitäkin seuraa riita "vai mitä, vai mitä"-kyselyjen jälkeen? Pitäisi siis riidellä kun kysellään "vai mitä, vai mitä"ja v-tuttaa niin paljon kun ei saa toista riitelemään, että riitelee sitten ns. itsekseen?

Re: Riidanhaastaminen ja kun ei tule riitaa

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   7.2.25 14:32:08

Miksi vietät aikaasi tuollaisen kusipään kanssa?

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   7.2.25 14:39:08

Plussa sanoi jo kaiken oleellisen. Mutta siis...

Lapsuudesta tuo toimintamalli juontaa juurensa. Hänellä on saattanut olla vanhemmat/vanhempi, jolle mikään ei koskaan riitä ja joka ei koskaan löytänyt lapsestaan mitään hyvää. Ja koska ainoa vuorovaikutus läheisten kanssa on ollut negatiivista, sitä samaa kaavaa toistaa edelleen.

Kieroonkasvamista on pirun vaikea korjata enää myöhemmin. Aivot on jo pikkulapsesta viritetty siihen, että nähdyksi tuleminen ja "kiintymyksen" osoitus tapahtuu haukkumisen, lyttäämisen ja agression kautta. Vaatii paljon omaa työtä ja terapiaakin päästä tuollaisesta ajatusmallista eroon, ei sitä kukaan muu voi rakastaa ehjäksi.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.2.25 14:44:50

Apua, juokse!

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.2.25 16:31:06

Aloittajalla on varmaan mun ex. Tuollaisen lisäksi mm. kehui jotakin asiaa tai tuotetta, että osta ja kun ostin esim. puhelimen, jota suorastaan jankkasi ostamaan, seuraavassa riidassa (jonka aihetta en edes ymmärtänyt, saattoi olla "väärä" ilme tai jos en katsonut jotakin ohi kulkevaa hänen mieleistään naista, autoa tai mitä milloinkin kun katsoin näyteikkunaa niin tivasi "mikä siinä näyteikkunassa on niin kiinnostavaa") alkoi veetuilla, että vieläkö se sun pska puhelin toimii. Toisaalta, jos en ostanut esim. kehumaansa puhelinta, alkoi siitäkin marttyroida, että älä sitten osta, osta vaan joku huono ja riita tuli siitäkin.

Oli muuten myös todella pihi, jos jotakin toi minulle kaupasta tai maksoi, niin kymmenien senttien tarkkuudella piti maksaa takaisin.

Lähettäjä: Bingo 
Päivämäärä:   7.2.25 16:43:21

Mun mutsi on ollut tuollainen. Räksytti ja räksytti. Isä sitä sitten aina veti turpaan kun sai tarpeeksi siitä räksytyksestä, ja mutsi oli sen jälkeen hetken hiljaa. Välillä kävi kylilläkin baarissa räksyttämässä muille ja sai sielläkin turpaansa.

Mä en olisi halunnut olla koko tyypin kanssa missään tekemisissä mutta isä sen aina raijasi mukanaan kun tuli käymään mun luona. Ajatteli, kai että helpompi hänelle kun ottaa mukaan. Sit mutsi kulki mun perässä räksyttämässä. Yleensä en reagoinut niin lopetti. Joskus alkoi tönimään ja sai huudot. Kerran raahasin niskasta ulos talosta. Lopulta oli pakko lopettaa isänkin näkeminen, kun en omassa kodissani tuollaista käytöstä halunnut katsella.

Nykyään mutsi on rauhoittunut ja ihmettelee miksi mä pidän viileitä välejä. Mut joo, @!#$ rasittavaa tuollainen.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 17:20:33

Luonnevika, juokse ja lujaa. En katselisi hetkeäkään tuollaista urpoa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.