Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: meneekö oikein…? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:11:20

Todella vähän tilaan mitään nettikaupoista, mutta nyt tilasin. Tuote ei ollutkaan sopiva ja ilmoitin palautuksesta. Kuvittelin, että voin palauttaa tuotteen myymälään josta tilauksen noudin (nouto sieltä oli ilmainen) ,mutta sitä ei saa sinne palauttaa vaan se on lähetettävä keskusvarastolle perille toimitettuna (kotiinkuljetus).
Meneekö tämä ihan oikein?

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: meneekö oikein…? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:13:52

Niin ja siis palautuskustannuksista vastaa ostaja. Tämä lukee heidän nettisivuillaankin. Ihan älytöntä vaan etten voi tehdä palautusta lähimyymälään. Ja kotiinkuljetus tuplaa postikulujen määrän.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: Sanna 
Päivämäärä:   7.2.25 14:17:24

Mikäli siitä on mainittu etukäteen toimitusehdoissa, niin se sitten aivan oikein ja joudut maksamaan palautuskulut.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: Tilausvahvistus 
Päivämäärä:   7.2.25 14:18:08

Et voi tilata verkkokaupasta hyväksymättä tilausehtoja. Jos tilausehdoissa kerrotaan, miten palautus hoidetaan ja kuka palautuksen maksaa ja olet ehdot hyväksynyt, niin mikä on ongelmana? Jos et ole tilausehtoja lukenut, vaikka olet ne hyväksynyt, niin ei se ole verkkokaupan ongelma.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 14:18:14

Palautusehdot kannattaa tarkastaa ennen tilausta.

Mikä firma? Jotkut on tosi hankalia palautusten kanssa, hirveetä veivaamista ettei asiakas vaan viitsisi palauttaa.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: + 
Päivämäärä:   7.2.25 14:31:07

” Jotkut on tosi hankalia palautusten kanssa, hirveetä veivaamista ettei asiakas vaan viitsisi palauttaa.”

Meidät kuluttajat on vaan turhaan opetettu siihen, että palauttaa voi ilmaiseksi ja palautusaikaa on parhaimmillaan jopa vuosi. Tuolla seilaa jatkuvasti paketteja matkalla ei minnekään, kun ihmiset niitä tilailevat ja palauttelevat ja kun posti- tai palautuskuluja aletaan periä, niin se turha tilailukin vähenee.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: meneekö oikein…? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:34:42

” Palautuskustannuksista vastaa tilaaja toteutuneiden kustannusten mukaan.”

Oletin vaan, että tavaran voisi palauttaa tukkuliikkeeseen josta sen kävin noutamassakin. Heillä siis tukkuliikkeitå ympäri suomea.
Onko tosiaan yleistä, että pitää palauttaa keskusvarastolle ja perille asti toimitettuna?

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: meneekö oikein…? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:36:55

Ja ei, tilausehdoissa ei ollut mainintaa perille asti toimituksesta.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.25 14:48:57

No kerro nyt mikä verkkokauppa on kyseessä? Mutta kyllä, tuo on täysin ok palautustapa ja palautusehdot tosiaankin kannattaa lukea etukäteen..

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: meneekö oikein…? 
Päivämäärä:   7.2.25 14:52:22

No mitäpä sillä firmalla on väliä jos tämä kerran on normi käytäntö.
Tiesin että palautuskulut maksaa ostaja. Luulin, että voin palauttaa heidän myymälänsä ja en ylipäätään ole ajatellut, että tavallisille paketeille voidaan vaatia kotiinkuljetus.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: Hööks 
Päivämäärä:   7.2.25 15:27:11

Esimerkiksi Hööksillä voi verkkokaupasta tilatuille tuotteille valita noutopaikaksi myymälän (toimitus ilmainen), mutta jos haluaa palauttaa tuotteen, ei sitä voi palauttaa myymälään vaan pitää lähettää verkkokaupan varastolle.

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.2.25 15:35:45

Kuulostaa kyllä vähän oudolta, jos paketti pitäisi toimittaa nimenomaan kotiovelle toimitettuna. Tämähän on tosiaan kalliimpi vaihtoehto enkä ole kuullut, että yksikään yritys tämmöistä vaatisi.

Useimmilla isoilla firmoilla on maksuton palautus, jolloin palautusta varten saa vaan jonkun palautuskoodin ja sillä sitten paketti lähetetään takaisin.
Toisilla firmoilla palautusmaksetaan itse (ellei ole viallinen tuote, jolloin on oikeus palauttaa), mutta tällöin tähän mennessä on riittänyt se halvin vaihtoehto tuotteen lähetykseen.

Sitä paitsi onhan isoilla firmoilla joka tapauksessa jotkut sopimukset postin kanssa että paketit tulee sinne firmaan. Ei kai missään isossa firmassa niitä paketteja käydä noutamassa mistään postin konttorilta.

Kyllä minä ainakin kyseenalaistaisin tuon kotiovelle toimituksen, jos sellaista ei ole edes etukäteen mainittu palautusehdoissa. Voiko olla, että olet nyt ymmärtänyt jotain väärin?

  Re: Verkkokauppaostos palautus

Lähettäjä: Rival 
Päivämäärä:   7.2.25 16:57:45

En kyllä Hööksistä löydä sellaista tekstiä, ettei voisi myymälään palauttaa, ja olen itsekin näin tehnyt :D
"Voinko palauttaa nettikaupasta ostamani tuotteet myymälään?

Kyllä, voit sekä vaihtaa että palauttaa tuotteita myymälöissä. Lähetyslista toimii kuittina.
Mikäli olet valinnut maksutavaksi Klarnan ja haluat vaihtaa tuotteen, tehdään ensi palautus tuotteesta ja sen jälkeen uusi ostos."

Mutta ehdoissa voi toki olla, että palautetaan vain paikkaan x. Se on ehto, jonka hyväksyy. Jos sitä ei tosiaan lue missään, voi vaikka olla kuluttajansuojaan yhteydessä.

   Ylös ⇑   


  
 Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

 Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

 Otsikko:
   




Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.