Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  En kelpaa työnantajille.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.2.25 13:46:10

En kelpaa edes vuokrafirmoille. En tiedä onko syynä ikä (30v) vai mikä mutta jotenkin ihmisarvo kyllä tippuu kun on "loinen" kuukaudesta toiseen.

Re: En kelpaa työnantajille.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   7.2.25 13:49:43

Aloitetaas taas siitä, mitä koulutusta/työkokemusta sinulla on ja mitä olet hakenut. Ympäri Suomen on tarjolla paljonkin paikkoja postinlajittelusta henkilökohtaisen avustajan paikkoihin. Alkuun voi olla kannattavaa ottaa pienemmilläkin tunneilla oleva paikka ja pyrkiä löytämään toinen työ/saada lisää tunteja. Nyt on kesätyöpaikkojakin auki parhaillaan, iletko katsonut niitä?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.2.25 13:49:57

No sitten mietit mitä annettavaa sulla oikeasti on ja pistät firman pystyyn. Niin me muutkin kelpaamattomat tehdään.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 13:50:36

Et ole ainoa.

Lähettäjä: Riitty 
Päivämäärä:   7.2.25 13:55:19

"En tiedä onko syynä ikä (30v)"

?

Meinaatko olevasi siis liian nuori vai liian vanha työelämään 30-vuotiaana? :D

Päivämäärä:   7.2.25 13:57:31

Riitty, kolmekymppiset naiset kokevat työsyrjintää ja se on ihan todellinen ilmiö. Itselläkin on tullut joskus vastaan, ettei palkattu - osa työnantajista ajattelee, että tuon ikäiset alkavat heti tehtailla lapsia, kun saavat vakipaikan.

Lähettäjä: , 
Päivämäärä:   7.2.25 13:59:47

*: mistäs minä asiakkaat revin? Kaikkialla on kovasti kilpailua.

Lähettäjä: Riitty 
Päivämäärä:   7.2.25 14:08:25

"Riitty, kolmekymppiset naiset kokevat työsyrjintää ja se on ihan todellinen ilmiö. Itselläkin on tullut joskus vastaan, ettei palkattu - osa työnantajista ajattelee, että tuon ikäiset alkavat heti tehtailla lapsia, kun saavat vakipaikan."

Jaa, en ole kohdannut poista. Ahterin sisäpuoleltahan tuo on.

Päivämäärä:   7.2.25 14:12:40

Riitty, näinhän se. Olin tuolloin mennyt vasta naimisiin ja ikää oli 29 v. Työnantaja sanoi ihan suoraan, että "Kun ikäisesi alkavat tehdä lapsia niin heti pitää hankkia sijainen jnejne". Noh, täytän nyt 41 v enkä ole lapsia edelleenkään hankkinut. Olisi pitänyt ilmoittaa tuosta kohtelusta jonnekin... Toisaalta ko putiikki suljettiin vuoden päästä, että sinällään ihan hyvä, etten sinne mennyt töihin. Tästä teemasta on lehdissäkin kirjoiteltu ajoittain - kolmekymppisen naisen on vaikeampi saada töitä kuin samanikäisen miehen.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   7.2.25 14:13:49

Lähettäjä: ,
Päivämäärä: 7.2.25 13:59:47

*: mistäs minä asiakkaat revin? Kaikkialla on kovasti kilpailua.

Aivan. Tolla asenteella kannattaakin sitten jo luovuttaa kun olet päättänyt olla yhteiskunnan elätti lopun ikääsi.

Lähettäjä: Kuu 
Päivämäärä:   7.2.25 14:15:39

Työttömiä on paljon enemmän kuin työpaikkoja, eli ei tarvitse olla huono, ettei pääse töihin. Paikkoja ei vaan riitä. Jos on vaikka joku työntekoon vaikuttava sairaus, niin mahdollisuudet vähenevät aina vaan. Esimerkiksi minä olen diabeetikko, enkä voi tehdä töitä jossa ei pysty pitämään normaaleja, säännöllisiä taukoja (esim. ravintola-ala). En voi myöskään tehdä kolmivuoroa enkä kovin mielelläni tee enää kaksivuoroakaan, koska vaihteleva vuorokausirytmi on myrkkyä hoitotasapainolle. En voisi myöskään työskennellä linja-autonkuljettajana tai muussa sellaisessa työssä, jossa äkillinen tajunnan tason laskeminen aiheuttaa suuren vaaran.

Päivämäärä:   7.2.25 14:32:34

Kuu, kyllä diabeetikkoja työskentelee ravintola-alalla ihan yhtä lailla.

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   7.2.25 15:07:20

Vuokfa firmat pitävät työpaikka hakuja auki vaikkeivat tarvi työntekijöitä.

Lähettäjä: H 
Päivämäärä:   7.2.25 15:34:24

Hakemuksia sisään vaan! Olen itse jättänyt viimeisen kahden kuukauden aikana yli 60 hakemusta. Suurimpaan osaan soittanut perään. Kaikki kesätyöt ja kaikki on haettu. Ja lopulta viime viikolla soitettiin ja olen saamassa kesätyöpaikan puolen vuoden sopimuksella! Eli hakua vaan! Lopulta tärppää!

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.