Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä voisin opiskella tähän lisäksi?

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   7.2.25 11:36:53

Olen 35v ja koulutukseltani KTM painottuen henkilöstöjohtamiseen. En ole kuitenkaan ikinä oikein päässyt kiinni ns. kunnolla oman alan työhön tai etenemään uralla. Mitään päätähuimaavia uratavoitteita minulla ei ole ja vaikka parhaani elämässä yritän, niin tunnistan, että kohdallani esimerkiksi autismipiirteet ja ADHD vaikuttavat suuresti ja vaikeuttavat esimerkiksi työntekoa sekä työelämässä tarvittavia sosiaalisia tilanteita.

Olen tehnyt vuosikausia määräaikaisuuksia toisensa perään, pomppien vähän alalta ja työtehtävistä toiseen, sen mukaan mihin minut on valtavan hakemusrumban jälkeen kelpuutettu. Olen tehnyt assistentin ja "alemman tason" asiantuntijan tehtäviä esimerkiksi henkilöstöassarina, TE-virkailijana, yleissihteerinä sun muuna. Välillä ollut myös työttömänä.

Nytkin olen juuri sihteerinä määräaikaisuudessa ja hain yli puolen vuoden aikana varmaan yli 150 paikkaan ennenkuin tämän tehtävän sain.

Taloudellisesti ei ole mahdollista lähteä kokopäiväisiin opintoihin, vaikka opiskelupaikan saisikin ja oman jaksamisen puolesta tiedän, että kokopäivätyöhön en pysty yhdistämään mitään monivuotista itsenäisestikään suoritettavaa tutkinnon suorittamista. Mutta töiden ohella joku max. puolen vuoden- vuoden koulutus, joko kokonaan etänä tai osittain läsnä, missä kuitenkin opintoja voisi tehdä hieman omaan tahtiin, voisi olla sopiva.

Olisiko kellään intoa heittää ideoita, millä tuollaisella koulutuksella voisi yrittää täydentää omaa osaamista ja erottua joukosta tulevissa työnhauissa? Tiedän, että tosi moni on samassa tilanteessa, etenkin nyt kun avoimia työpaikkoja on hirveän vähän ja työttömiä todella paljon.