Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä voisin opiskella tähän lisäksi?

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   7.2.25 11:36:53

Olen 35v ja koulutukseltani KTM painottuen henkilöstöjohtamiseen. En ole kuitenkaan ikinä oikein päässyt kiinni ns. kunnolla oman alan työhön tai etenemään uralla. Mitään päätähuimaavia uratavoitteita minulla ei ole ja vaikka parhaani elämässä yritän, niin tunnistan, että kohdallani esimerkiksi autismipiirteet ja ADHD vaikuttavat suuresti ja vaikeuttavat esimerkiksi työntekoa sekä työelämässä tarvittavia sosiaalisia tilanteita.

Olen tehnyt vuosikausia määräaikaisuuksia toisensa perään, pomppien vähän alalta ja työtehtävistä toiseen, sen mukaan mihin minut on valtavan hakemusrumban jälkeen kelpuutettu. Olen tehnyt assistentin ja "alemman tason" asiantuntijan tehtäviä esimerkiksi henkilöstöassarina, TE-virkailijana, yleissihteerinä sun muuna. Välillä ollut myös työttömänä.

Nytkin olen juuri sihteerinä määräaikaisuudessa ja hain yli puolen vuoden aikana varmaan yli 150 paikkaan ennenkuin tämän tehtävän sain.

Taloudellisesti ei ole mahdollista lähteä kokopäiväisiin opintoihin, vaikka opiskelupaikan saisikin ja oman jaksamisen puolesta tiedän, että kokopäivätyöhön en pysty yhdistämään mitään monivuotista itsenäisestikään suoritettavaa tutkinnon suorittamista. Mutta töiden ohella joku max. puolen vuoden- vuoden koulutus, joko kokonaan etänä tai osittain läsnä, missä kuitenkin opintoja voisi tehdä hieman omaan tahtiin, voisi olla sopiva.

Olisiko kellään intoa heittää ideoita, millä tuollaisella koulutuksella voisi yrittää täydentää omaa osaamista ja erottua joukosta tulevissa työnhauissa? Tiedän, että tosi moni on samassa tilanteessa, etenkin nyt kun avoimia työpaikkoja on hirveän vähän ja työttömiä todella paljon.

Kiinnostuksenkohteita on laidasta laitaan, mutta ei mitään palavaa intohimoa mihinkään, eikä varsinkaan tule mieleen sellaista, josta voisi olla konkreettista hyötyä työelämässä. Enemmänkin kiinnotuksenkohteistani suurin osa on luovaa toimintaa :D

Re: Mitä voisin opiskella tähän lisäksi?

Lähettäjä: --- 
Päivämäärä:   7.2.25 12:08:33

Jos työllistyminen "ainoa" kriteeri, niin kiinnostaisiko palkanlaskenta tai kirjanpito?

Lähettäjä: jaa 
Päivämäärä:   7.2.25 12:15:29

"Lähettäjä: ---
Päivämäärä: 7.2.25 12:08:33

Jos työllistyminen "ainoa" kriteeri, niin kiinnostaisiko palkanlaskenta tai kirjanpito?"

Valitettavasti ei, olen onneton ja onnettoman epätarkka numeroiden kanssa ja esimerkiksi palkka-asiat on mielestäni yksi stressaavimmista asioista maailmassa. Silloin kun olen ollut nimenomaan ns. oman alan eli HR:n töissä, niin olen jo niissä meinannut saada burn outin palkka-asioiden kanssa ja miettinyt, että palkanlaskijaksi en mitenkään kykenisi...

En halua kuulostaa nirsolta, olen siis oikeasti tehnyt laidasta laitaan työtehtäviä, mutta tunnistan, että esimerkiksi proaktiivinen myyntityö (jota olen muuten kokeillut kyllä) ja sitten esimerkiksi palkka- ja kirjanpitoasiat ovat sellaisia, joista minun on niin itseni kuin muiden parhaaksi paras pysytellä kaukana.

Lähettäjä: Jari Koi 
Päivämäärä:   7.2.25 12:29:01

Tuu mulle töihin, otan töihin lähinnä sellaisia joilla on numerot hallusinaatiossa. Lupaan sulle palkan 1,4 nelimarkkaa tunnissa 90 minuutin ajalta.
Lisäksi annan vapaaksi ja maksan täyden palkan jokaisesta helmikuun 30:stä päivästä.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.