Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Hormonikierukka ollut kuukauden ja oireet…

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   7.2.25 10:42:49

Nyt on pakko saada tämä kapistus hlvettiin minusta.

Libido hävisi täysin, oman puolison ominaishajukin on alkanut ällöttämään.
Naama on koko ajan rasvainen.
Eilen aloin miettiä millaista olisi kääntää vastaantulevan rekan alle.
Olen ahdistunut.
Vuodan joka päivä.

Kaikki tämä vain kuukaudessa kun tuo laite on ollut paikallaan :( En halunnut sitä alunperin mutta lääkäri vakuutteli että tämä kierukka on miedompi kuin aikaisempi, jonka kanssa näin jälkikäteen muisteltuna alkoi vaikea masennus ja samat oireet. En vain silloin tajunnut yhteyttä.

Itkettää että annoin periksi, mutta kun en muuten saa hoitoa kivuliaisiin kuukautisiin. Eivät suostu kohdunpoistoon tai kuumapallohoitoon. Kärsittävä on.

Re: Hormonikierukka ollut kuukauden ja oireet…

Lähettäjä: kissa 
Päivämäärä:   7.2.25 10:54:56

Juuri tuon takia mä syön vain e-pillereitä. Ne pystyy lopettamaan koska tahansa jos tulee tuollaisia oireita.

Lähettäjä: o 
Päivämäärä:   7.2.25 11:22:52

Mulle on samantyyppinen kokemus.
Hyvin vahva suositus/pakotamalla ,koin että ei ollut muita vaihtoehtoja.
Kestin 6kk-
oireet: finnejä selkään ja rintaan. Rasvanen tukka,naama ym ym..
Nama kukoisti pahemmin kuin teininä.
todella väsynyt,vuotoja,kipua. Soitin pari kertaa mutta vastaus oli että kestä hetken ennen kuin tottuu.
6kk jälkeen soitin neuvolaan ja sanoin että voin nyt niin huonosti että en tiedä jaksanko enää. Suostuivat sitt ottamaan pois.
Sen jälkeen minipillerit.
Sain ruusufinnin naamaan. Nestettä kertyi mutta muuten oli ok.
3vuoden jälkeen tali kehitys oli niin hurja että naamasta vuosi mätää. Juoksin lääkärissä,söin antibiotteja ja mitään ei auttanut. Tänään en syö mitään, käytämme kondomia ja voin paremmin kuin 10 vuoteen.
mitä myrkkyjä noi oikein on!

Lähettäjä: Jej 
Päivämäärä:   7.2.25 11:41:04

Saako lääkärit jotain rahaa siitä että saavat puhuttua joillekin kierukan? Vai minkä takia lääkärit yrittävät väkisin änkeä niitä kaikille? Itse menin lääkäriin aivan muista syistä ja lääkäri otti puheeksi hormonikierukan, joka ei mitenkään liittynyt koko aiheeseen ja ongelmaan..

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.2.25 11:43:40

"Kaikki tämä vain kuukaudessa"

Niin, yleensähän noiden hormonien sivuvaikutukset tulee esille heti ja häviävät muutaman kuukauden kuluessa, kun elimistö tottuu. Eli ajatus on aloittajalla vähän väärin päin.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 12:00:53

Aina on muita vaihtoehtoja ja markkinoille tulee aina uutta. Sun ei pidä tai tarvitse kärsiä!

Lähettäjä: Jebbo 
Päivämäärä:   7.2.25 12:14:43

Mulla ensimmäinen kierukka oli ok. Mutta lasten jlk laitettu syösti minut "kevät masennukseen", itkuisuuteen sekä libidon katoamiseen. Väsytti, alemmuuden tunnetta jne.. poiston jlk kaikki tasottui, voin hyvin. Yksi lapsi poiston jlk syntyi. Elämä on ihan ihanaa

Lähettäjä: Apua 
Päivämäärä:   7.2.25 12:31:01

Vai että pitäisi näiden sivuvaikutusten kanssa elää yhtään, eihän tämä aine voi olla hyväksi keholle. Ihan kuin pyytäisi totuttelemaan ympäristömyrkkyyn.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.2.25 12:33:32

En oikein ymmärrä miten kierukkaan voi pakottaa.

Aloittaja haki kivuliaisiin kuukautisiin apua lääkäristä. Kuumapallohoito ei tietääkseni auta kipuihin, vaan sitä käytetään runsaan vuodon hoitamiseen. Käypä hoidon mukaan sitä ilmeisesti nimenomaan ei pidä käyttää kivuliaisiin kuukautisiin/ endoon. Kohdunpoisto taas on leikkaus ja niissä on aina riskinsä. Siihen ei pitäisikään lääkärin suostua ennen kuin ihan oikeasti kaikki muu on kokeiltu.

Hormonikierukka on useimmille hyvin toimiva ratkaisu. Aloittajalle se ei sovi, mutta sitähän ei voi tietää kokeilematta. Miedompi kierukka olisi voinut auttaakin. Ei se lääkärin vika ole, ettei se auta.

Nyt sitten aloittaja soittaa lääkäriin ja kertoo sivuoireista ja sitten mietitään mitä tehdään. Ehkä kierukkaa täytyy pitää vielä vähän pidempään, jotta selviää tasoittuuko oireet. Jos ei, sitten aloittaja pyytää ottamaan sen pois ja mietitään muita vaihtoehtoja.

Lähettäjä: jep 
Päivämäärä:   7.2.25 12:42:33

Mulla oli synnytysten jälkeen hormonikierukoita lähes 20 vuoden ajan. Jos olisin osannut ymmärtää jatkuvan mielialojen vaihtelun ja muiden ongelmien liittyvän kierukkaan, olisin jättänyt kierukat laittamatta. Joten kannattaa kyllä huomioida nuo sivuvaikutukset. Mulla tärkein kierukan käytön syy oli kivuliaat menkat, oli taivaallista kun pääsin niistä eroon. Kohdunpoisto olisi voinut olla hyvä ratkaisu mutta lasten jälkeen olin vielä siihen liian nuori.

Lähettäjä: beanie 
Päivämäärä:   7.2.25 12:58:33

Minulla kierukka teki hyvin samoja oireita ja oireet paheni vain mitä pidempään se oli sisälläni. Minusta tuli kuin eri ihminen, eikä mitenkään hyvällä tavalla. Kun se otettiin pois (tähän lääkäri jostain syystä oli nihkeä ja sitä sai oikeasti vaatia) palasin ennalleni.
Myöskään sopivia pillereitä ei ole minulle löytynyt, joten ehkäisyn hoidan ilman hormoneja. Luojan kiitos minulla menkat on helpot, joten niiden kanssa pärjään ilmankin.

Lähettäjä: ### 
Päivämäärä:   7.2.25 13:06:38

Mulle hormonikierukka on ollut taas aivan loistava! Kohta 20 vuotta mennyt sen/niiden kanssa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.2.25 13:31:34

"Vai että pitäisi näiden sivuvaikutusten kanssa elää yhtään, eihän tämä aine voi olla hyväksi keholle. Ihan kuin pyytäisi totuttelemaan ympäristömyrkkyyn."

Kaikki aineet on myrkkyjä. Myös vesi. Annos ratkaisee.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.