Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Kiltti ja hyvä mies, mutta ei sytytä yhtään

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   7.2.25 08:58:36

En oikein tiedä, mitä ajatella, joten kysyn tälleen anonyymina mielipiteitä, koska lähipiirin mielipiteet tiedän jo kysymättäkin.

Olen sinkku, ollut pitkään, enkä oikein edes etsi tai kaipaa parisuhdetta. Elämä on hyvää näinkin. Mutta välillä sitä miettii, olisiko joku asia paremmin tai helpompaa parisuhteessa. Eli en ole varsinaisesti parisuhdetta vastaan, mutta en ole tehnyt elettäkään parisuhteen löytämiseksi.

No, nyt tässä vähän aikaa sitten minuun otti yhteyttä mies, jonka olen työn kautta tuntenut kymmenisen vuotta. Hän on eronnut reilu vuosi sitten, teini-ikäisiä lapsia liitosta. Ex-vaimo jätti toisen miehen takia. Mies on hyvin kiltti ja vaikuttaa sillä lailla hyvältä, että uskoisin hänen pitävän minusta huolta. Hän on jonkin verran minua vanhempi. Olen tiennyt jo pitkään hänen olevan kiinnostunut minusta. Mutta kun minä en ole romanttisessa mielessä kiinnostunut hänestä laisinkaan. Viihdyn kyllä hänen seurassaan ja huumoria on paljon, mutta ei, ei sytytä. Hänen huonona puolena voisi sanoa, että on ylipainoa, tupakoi ja alkoholia menee välillä runsaasti,( mutta osaa olla selvinkin päin). Itsekään en mikään Ruusunen ole, että toisen ulkonäköä mulla ei ole varaa arvostella eikä ulkonäkö ole edes ykkösasia.

Mutta miten tähän suhtautua? Antaa mahdollisuus suhteelle (jota en ole etsimässä), vaikka itse en innostu nyt miehestä romanttisessa mielessä lainkaan, ja toivoa, että paremmin tutustuessa muuttuu ihastuksesi vaiko antaa suoraan pakit miehelle, että hän ei turhaan käytä aikaa minuun?
Onko jollain tullut vuosisadan rakkaustarina vastaavista lähtökohdista?

Re: Kiltti ja hyvä mies, mutta ei sytytä yhtään

Lähettäjä: joopa 
Päivämäärä:   7.2.25 09:08:04

itse en olisi kiinnostunut lainkaan kuvauksen perusteella ja tuskin luonnossakaan. kyllä jo nähtäessä pitää olla kaikinpuolin kiinnostunut jotta asiasta oikeasti tulee jotakin. toki teeskennellä voi, mutta itse en ole koskaan jaksanut ylläpitää mitään pelejä, joko toinen ihminen kiinnostaa tai sitten ei. tunteet minulla on heti kaverilliset tai sitten olen kiinnostunut enemmän. jos ulkonäkö ei miellytä yhtään saa aika hehkeä olla sisältä. mieluusti otan komean sisältä jä päältä :) enkä itsekään ole mikään missi, mutta mulla sattuu olemaan komea mies joka pitää minusta.

itse olen kokenut useasti niin että ne miehet mistä olin nuorena kiinnostunut, eivät olleet kiinnostuneita minusta ja ne ketkä olisivat olleet kiinnostuneita ja jopa ihastuneita minuun, eivät he näöllisesti kiinnostaneet minua lainkaan :)

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   7.2.25 09:08:07

Ihan pelkästään jos toi rööki ja alko älöttää puhumattakaan ajatuksesta harrastaa seksiä tai edes suudella niin unohda. Kannattaa ehkä sanoa että ajattelet häntä vain kaverina, etkä usko että se muuttuu. Se että joku on ihan kiva ei velvoita sinua parisuhteeseen ja toista on turha rokottaa löysässä hirrestä kun tiedät jo vastauksen.

Lähettäjä: joopa 
Päivämäärä:   7.2.25 09:12:28

tupakoitsevaa, vähänkään alkoholistia ja pönäkkää en valitettavasti halua.
plus vielä jos on laiska, niin moro. olen kranttu, mutta ei parisuhdetta kannata ottaa parisuhteen takia, kyllä pitää olla oikeasti tunteita toista kohtaan, pelkät kaveritunteet eivät vaan riitä kunnon parisuhteeseen.

Lähettäjä: nomadi 
Päivämäärä:   7.2.25 09:27:05

Pitää olla kipinää. Tuossahan pelkästään tyydyttäisiin toiseen, ja se lähtee suhteesta, jolle tulee joku vähänkin sytyttävämpi vastaan.

Jos haluat suhdetta, aktivoidu vähän ja katsele miestarjontaa. Ettet pelkkää laiskuuttasi ota sellaista, mitä et selvästikään tahdo.

Lähettäjä: Ebba 
Päivämäärä:   7.2.25 09:29:00

Itse en ole ikinä jaksanut yrittää ihmisen kanssa, johon en ole alusta asti tuntenut voimakasta vetoa.

"Se että joku on ihan kiva ei velvoita sinua parisuhteeseen"

Juuri näin. Ikävää miehelle, joka on ihastunut/tuntee vetoa sinuun, mutta toivottavasti hänkin oppii arvostamaan ystävyyttä joka välillänne on, vaikkei sinulla tulisi koskaan olemaan romanttisia tunteita häntä kohtaan.

Lähettäjä: Äö 
Päivämäärä:   7.2.25 09:29:44

Minä otin tällaisen miehen. Ajattelin ensin että paremman puutteessa... Ei ollut "kipinää" juuri lainkaan.

Puolen vuoden päästä olin syvästi rakastunut, ja se kestää edelleen. Ei kävisi mielessäkään vaihtaa. Olemme sielunkumppanit ja suhteemme on todella syvä. Ihan toisella tasolla kun mikään aikaisemmin kokemani. Ulkonäköseikat ja ihan kaikki turha on lentänyt romukoppaan. Toivottavasti saamme olla yhdessä ikuisesti.

Lähettäjä: Tyyne 
Päivämäärä:   7.2.25 09:31:16

Jos et ole kiinnostunut, anna miehen olla. Haluaisitko itse olla suhteessa jossa mies ei tunne sinua kohtaan mitään?
Mieskin ansaitsee puolison, joka häntä oikeasti halua

Lähettäjä: häh 
Päivämäärä:   7.2.25 09:31:16

Eihän tässä pitäisi olla yhtään mitään epäselvää. Et halua suhdetta, eikä mies sytytä. Ainoat syyt miksi edes yhtään harkitset asiaa lienee ympäristön paine ja se periaate, että "joku pitäis olla"?

Herää.

Lähettäjä: Anonyymi 
Päivämäärä:   7.2.25 09:35:28

Jos koko kroppasi sanoo selvästi EI, miksi et kuuntele sitä?

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   7.2.25 09:37:48

Kohta alkoholia menee välillä reilusti mutta osaa olla selvinkin päin kuulostaa isolta miinuksella.
Kyllä jotkut tietty ajan mittaan alkavat rakastua mutta jos nyt ei ole minkäänlaista kipinää niin kuulostaa niin kaverilta eikä siltä että saisi perhosia vatsaan.
Tietty jos hiukan tuntuu että miehen kanssa voisi jotain tullakin niin voihan treffit vaikka elokuviin yms tehdä ja antaa tilaisuus. Jos ei sitten yhtään sytytä niin... toisaalta helpompi jos ei kiinnosta ollenkaan niin antaa heti pakit

Päivämäärä:   7.2.25 09:45:15

Miksi yrität pakottaa itseäsi suhteeseen ihmisen kanssa jonka kanssa ei syty? Kaikki ei syty kaikista vaikka toimeen tulisikin hyvin. Osa voi olla biologiasta, toinen sinun miesmausta ja kolmanneksi jos olette jo 10v tunteneet niin niitä tunteita olisi tullut jo monta vuotta sitten sinun toimestasi.

Älä kiirehdi, kyllä hyvä mies vielä löytyy! <3

Lähettäjä: nope 
Päivämäärä:   7.2.25 09:52:11

”Mutta kun minä en ole romanttisessa mielessä kiinnostunut hänestä laisinkaan. Viihdyn kyllä hänen seurassaan ja huumoria on paljon, mutta ei, ei sytytä. ”

Näistä lähtökohdista en näe mitään syytä, miksi pitäisi yrittää edetä tai epätoivoisesti yrittää etsiä jotain kipinää mitä ei ole olemassakaan. Mielestäni siis molempien osapuolten kannalta paras, jos heti nyt sanot kiitos mutta ei kiitos.

Päivämäärä:   7.2.25 09:52:33

Miksi edes harkitset suhdetta? Sanoit kaksi hyvää asiaa: viihdyt hänen seurassaan ja hän pitäisi huolta. Voit olla hänen tai muiden seurassa myös ilman suhdetta ja tarvitsetko todella hänen huolenpitoaan?

On eri asia rakastua tasaisesti kuin pakottaa itsensä suhteeseen.

Päivämäärä:   7.2.25 09:55:13

Vaihtaisit mukavan sinkkuelämän todennäköisesti huonoon parisuhteeseen, vaikka et tunne romanttisia tunteita tätä miestä kohtaan? Kerrot ettet etsi parisuhdetta, mutta tunnet ilmeisesti kuitenkin jonkinlaista painetta parisuhteen muodostamista kohtaan heti kun joku kiltti mies ilmaisee kiinnostustaan?

Sori, mutta näin itsekin vapaaehtoisesti sinkkuna, joka ei edes etsi parisuhdetta, ihmettelen syvästi miksi edes pyörittelet näitä kysymyksiä päässäsi. Vai onko sinulla kuitenkin sellainen tunne jossain syvällä sielusi sopukoissa, että se parisuhde sittenkin pitäisi olla? Jos itse nimittäin vielä ryhtyisin parisuhteeseen, niin kyllä se vaatisi vahvaa rakastumista. Mikään muu ei saisi minua luopumaan ihanasta sinkkuelämästäni.

Lähettäjä: D 
Päivämäärä:   7.2.25 09:59:26

Mikä ihmeen kysymys tämä on? Sinua siis liehittelee joku ukko, josta et ole tippaakaan kiinnostunut etkä halua parisuhdetta, ja silti mietit, pitäisikö miehelle antaa mahdollisuus? SIIS MITÄ?

Itsekunnioitusta nyt, nainen! Jos olet tyytyväinen elämääsi noin, miksi ottaisit siihen jonkun elämänhallintaongelmaisen tuurijuopon jalkoihin pyörimään? Ei sellainen ihminen "pidä sinusta huolta", mistä ihmeestä olet saanut sellaista päähäsi?

Lähettäjä: amen 
Päivämäärä:   7.2.25 10:00:16

Lähettäjä: D
Päivämäärä: 7.2.25 09:59:26

Mikä ihmeen kysymys tämä on? Sinua siis liehittelee joku ukko, josta et ole tippaakaan kiinnostunut etkä halua parisuhdetta, ja silti mietit, pitäisikö miehelle antaa mahdollisuus? SIIS MITÄ?
Itsekunnioitusta nyt, nainen! Jos olet tyytyväinen elämääsi noin, miksi ottaisit siihen jonkun elämänhallintaongelmaisen tuurijuopon jalkoihin pyörimään? Ei sellainen ihminen "pidä sinusta huolta", mistä ihmeestä olet saanut sellaista päähäsi?

Tämä!!

Lähettäjä: T 
Päivämäärä:   7.2.25 10:00:47

Älä todellakaan aloita suhdetta noilla spekseillä! Itteä kans ällöttäis tupakointi (jos vakituista eikä vaan esim. juhliessa pari kertaa vuodessa) ja toi että käyttää noin paljon alkoholia. Samoin toi ylipaino (oletan että ei oo mistään muutamasta kilosta kyse) ois itselle ehdoton ei. Vähän jenkkakahvaa voi olla mut esim sellanen kaljamaha saati sit jos muutenkin kaikki vaan löllyy niin en ikinä itse pystyis esim mitään seksuaalista tällaisen henkilön kanssaan tekemään.

Ja vielä noitakin asioita tärkeämpänä se, että sua ei vaan kiinnosta.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   7.2.25 10:03:17

Tarvitseeko sitä heti edes miettiä mitään suhdetta? Mitä jos ihan vaan tutustuisi ensin. Eihän se ole mikään sitoomus tai lupaus, jos vaikka käy muutaman kerran ulkona, ihan silleen kaveripohjalta. Voi vaikka sanoakin toiselle, että ei nyt etsi parisuhdetta, mutta että kaverina voidaan joskus viettää aikaa.

Ei sitä toista oikein edes voi tuntea, ennen kuin on tutustunut vapaa-ajalla. Töissä kuitenkin kaikilla on työpersoona esillä.

Toki yhdessä ajan viettäminen vaatii sen, että oikeasti tiedostat, että tämä ei ole tasaveroinen kaverisuhde, vaikka vain kavereina tapaattekin. Se ei voi olla, koska toinen on ihastunut. Ja sinulla on oltava munaa sanoa ääneen, jos ei vaan tule sitä tunnetta että haluaisi suhdetta edistää.

Lähettäjä: .-. 
Päivämäärä:   7.2.25 10:44:23

Lähettäjä: D
Päivämäärä: 7.2.25 09:59:26

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.25 10:47:39

Maailma on täynnä kivoja ihmisiä, pitäisikö sinun seurustella heidän kaikkien kanssa?

Lähettäjä: l 
Päivämäärä:   7.2.25 10:56:40

Nuorempana tutustuin netissä mieheen, joka ruksasi kaikki boksit. Tavatessakin meidän huumorintaju, arvot ja tavoitteet elämässä natsasi just kohdalleen. Mies teki kiinnostumisensa hyvin selväksi. Omat fiilikset oli kahtia jakautuneet, koska meillä oli henkinen yhteys, mutta minkäänlaista, siis minkäänlaista fyysistä vetoa en tuntenut. Olin silloisessa elämäntilanteessani myös hieman yksinäinen, joten päätin antaa mahdollisuuden.

Etäsuhde muuttui lähisuhteeksi, joka muuttui yhteisasumiseksi. Pari vuotta kuvio toimi ihan ok, meillä oli oikeasti tosi kivaa yhdessä, mutta se fyysinen veto... Mies kyllä yritti kaikkensa että seksi toimisi, mä en vaan halunnut häntä, enkä pystynyt sanomaan sitä ääneen. Se itseinho ja itseni syyllistäminen oli jotain ihan hirveää, joten lopulta aloin kieltäytymään hommasta kokonaan.
Jonkin aikaa mies sitä kesti, sitten se petti toisen naisen kanssa. Se oli tavallaan helpotus, koska sitten mulla oli syy päättää suhde. Jos olisin ollut täysin rehellinen, se olisi loukannut miestä hyvin syvältä. Pystyin puhumaan ihan mistä tahansa muusta miehen kanssa, siltä osin meidän suhde oli hyvä, mutta en tästä.

Tottakai mä tiedän, että päätökseni lähteä suhteeseen oli alusta asti väärä, siksi en suosittele sitä aloittajallekaan. Tiedän myös toimineeni väärin, koska en puhunut miehen kanssa rehellisesti, teidän ei tarvitse sennutyyliin alkaa osoittelemaan mua. Kummastakin olen ottanut opikseni, en toimisi enää samalla tavalla, mutta en myöskään voi noita nuoruuden toimia enää muuttaa.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   7.2.25 11:06:27

Älä lähde tohon suhteeseen vaikka mies loukkaantuisikin siitä, ettet halua tapailla häntä. ennemmin tai myöhemmin olisit umpikujassa suhteessa, josta vain haluat pyristellä irti.

Lähettäjä: Bd 
Päivämäärä:   7.2.25 11:26:58

Koittakaa kerran.
Tai mun kokemuksella, älkää. Itse ajattelin, että no nyt en ole se nirppus, joksi kaikki sanovat. Muetin, et onko tää joku kohtalo. On ihan kivaa yhdessä, ja seksi ok, mutta en sitä halua ja elämä muutenkin on hankalaa sovittaa yhteen. Ja hän on työtön, ex alkkis. Että eip ole hurraamista. Sitten vielä ne lapset ja ex. Mut en vaan pääse irti, koska hän on pirun sitkeä ja läheisriippuvainen. Olen työtön, joten ajankukuksi puljaan. Miten lue käy, kun töitä saan.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   7.2.25 11:28:45

Tupakka ja runsas alkoholinkäyttö olis mulle jo ehdoton deal breaker! Ei sellanen oo hyvä mies.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.