Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Onko liian pitkä ajomatka?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 18:48:13

Ensin kaksi tuntia ajamista. Sitten monta tuntia turistinähtävyyksien katsomista. Sitten taas kahden tunnin ajomatka. Käykö liian raskaaksi?

Re: Onko liian pitkä ajomatka?

Lähettäjä: ?? 
Päivämäärä:   6.2.25 18:51:46

Jos itse ajagvok olla raskasta.

Lähettäjä: 5rotua 
Päivämäärä:   6.2.25 18:51:48

No ei oo

Lähettäjä: Maisa 
Päivämäärä:   6.2.25 18:52:18

No ei minusta mutta mie oonki lapista :D

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.2.25 18:53:27

No ei . Tietty jos oikein ikävä talvikeli että sataa lunta yms niin eri asia.

Lähettäjä: Juu tuota 
Päivämäärä:   6.2.25 19:00:51

Alottajan niin täytyy olla pk-seudulta.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   6.2.25 19:05:36

Ei, itse olen hakenut koiran 8h ajomatkan päästä. 8h sinne, 1h paikan päällä ja 8h takaisin. Samoin kisareissuja, pisin 7h, kaveri ratsasti pari rataa ja 7h takaisin.

Pisin yhtämittainen matka Muoniosta Raumalle parilla pissatauolla.

Lähettäjä: löl 
Päivämäärä:   6.2.25 19:12:07

Riippuu keneltä kysytään. Yhdelle on, toiselle ei. Se on ihan siitä kiinni mihin on tottunut.

Lähettäjä: I 
Päivämäärä:   6.2.25 19:16:26

Eihän sole matka eikä mikhän

Lähettäjä: 123 
Päivämäärä:   6.2.25 19:20:35

Kannattaa ajaa bussilla, jos tätä asiaa tarvitsee edes miettiä.

Lähettäjä: sssd 
Päivämäärä:   6.2.25 19:20:44

On oltu tien päällä 32 tuntia yhtä kyytiä vain lyhyet virkistyspysähdykset. Lissabonista travemündeen. Kuumalla oli raskasta. Siis ihan miehen kanssa ajettiin.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   6.2.25 19:29:15

Me harrastetaan tuollaisia ja reissut on ok. Enemmän meillä rajoittaa koira: jos se on kotona, pitää ehtiä ajoissa sitä käyttämään. Jos koira on mukana, kelin tulee olla sopiva koiran hengailla autossa ja osan aktiviteeteista sellaisia, että koiran voi ottaa mukaan viihtymään.

Lähettäjä: hopi 
Päivämäärä:   6.2.25 19:36:11

Riippuu vähän, että minne niitä nähtävyyksiä ollaan menossa katsomaan. Ulkomaan reissulla voisin hyvin ajaa, jos pääsisin tutustumaan haluamiini nähtävyyksiin ja tuo olisi kustannustehokkain vaihtoehto (esim. ilmainen majoitus tutun luona 2 h ajomatkan päässä kiinnostavasta kohteesta, kohteen näkee helposti päivässä ja kohteessa majoittuminen ihan törkeän kallista). Itse asiassa oon ajanut jopa kolmen tunnin päähän ja illalla myöhään takaisin USA:ssa. Mutta mikään kotimaan kaupunki ei puhuttele niin paljon, että pelkkien nähtävyyksien takia viitsisin lähteä. Toki muuten päiväreissu kahden tunnin päähän menee tarvittaessa helposti esim. juhlat, keikka, teatteri, työmatka jne.

Päivämäärä:   6.2.25 19:39:01

ja riippuu mitä nähtävyyksiä. jos vaanuuh aah oujeeon aika ok. jos jotain syvällisempää, koskettavaa, tunteisiin menevää, voi olla turhan raskas ajella takaisin se parikin tuntia.

Päivämäärä:   6.2.25 20:30:15

Normi huvipuistoreissu. 2,5 tuntia menomatka, huvipuistossa koko sen aukioloaika ja 2,5 tunnin ajo takaisin kotiin.

LähettäjäEnnea 
Päivämäärä:   6.2.25 20:37:15

No ei millään jos kyse kutakuinkin normaalilla jaksamisella varustetusta täyspäisestä ihmisestä. Ei ole matka eikä mikään. Toki olen jäävi sanomaan kun ajan aina ja päiväseltään on käyty pitkiäkin pelireissuja. 400 sivu pisimmät, välissä jääkiekkopeli joka toista vaihtoa pelaten ja kotio sama matka. Toki kotipihaan päästyä meinasin polttaa vittuileva. sykemittarin joka sanoi että aika lähteä liikkeelle, istuttu liian kauan.

Lähettäjä: ....... 
Päivämäärä:   6.2.25 22:32:02

Ei kai tuo nyt kenellekään voi olla raskasta? No ehkä jos on huono keli ja tosi tottumaton kuski.

Itse lähdetään hiihtolomalla ajamaan 13h päivän aikana. On meitä sentään kaksi kuskia.

Lähettäjä: Mummotamma 
Päivämäärä:   6.2.25 22:39:54

No tuota...
Jos ei ole tottunut ajamiseen, niin voihan tuo olla raskasta, mutta ei se kyllä ole :D
Minun 80-vuotias äitikin selviäisi tuosta "urakasta".

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.