Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Jos lentokentälle on tunnin matka ja...

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 15:25:06

... lento kestää tunnin, niin paljonko on kulunut aikaa, kun on toisessa maassa pois kentältä?

Re: Jos lentokentälle on tunnin matka ja...

Lähettäjä: ,., 
Päivämäärä:   6.2.25 15:26:23

Riippuu kentästä.

Lähettäjä: Puolivanhus 
Päivämäärä:   6.2.25 15:34:54

No jopa oli epäselvä aloitus. Meinaatko siis että kävelet tunnin matkan jälkeen suoraan koneeseen joka lähtee sitten heti?

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.2.25 15:38:31

Kotoa kentälle 1h + 2h kentällä ennen lentoa + lennon kesto 1h + 20-40min toisella kentällä

Sanoisin about 4,5 tuntia

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   6.2.25 15:38:43

Itse olisin kentällä 1,5 tuntia aikaisemmin niin mun tapauksessa 3,5h että on siellä jossain muualla. Jos oikein hiuksia halkoo, niin voisi miettiä, milloin kone on pois Suomen ilmatilasta niin on ”toisessa maassa”

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   6.2.25 15:48:21

No sehän riippuu kentästä! Mulla on noin tunnin ajomatka Helsinki-Vantaalle. Jos lento lähtee klo 10 niin tähtään kentälle klo 9 eli lähden kotoa 7.45 koska autokin pitää parkkeerata. Jos lento on Arlandaan niin olen yleensä taksitolpalla n. 20 min - puoli tuntia laskeutumisen jälkeen.

Laske siitä.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 15:52:29

Suositus on 2h ennen lentoa ulkomaan matkoille. Joskus on ruuhkaa, joskus taas pääsee portille 10minuutissa melkeen.

Lennän paljon, joten jos meet 2h ennen kentälle, ajomatka (mullakin tunti kentälle) ja lento niin noin 4h. Riippuu kans sujuuko hommat ajallaan koneen kanssa esim. täytyykö jotain odotella. Joskus on esim ollut keissejä ettei oo ollut tarpeeksi niitä vehkeitä jolla ajetaan viemään laukut ruumaan ja saa odottaa että vapautuu. Joskus myös toisella kentällä on jouduttu odottamaan kun ei oo ollut vapaita siltoja jotka laitetaan oveen että voi kävellä koneesta ulos. Joskus kestänyt 40min saada yks.

Mutta jos puhutaan vaan kentälle pääsystä niin se noin 4h, vähän päälle.

Lähettäjä: Hmmm..... 
Päivämäärä:   6.2.25 16:03:55

"Kotoa kentälle 1h + 2h kentällä ennen lentoa + lennon kesto 1h + 20-40min toisella kentällä"

Tämä on aika hyvä. Jos kotimainen kenttä on Hki-Vantaa niin pari tuntia pakko varata nykyään, muilla kentillä selviää varmaan siinä tunnissa.

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   6.2.25 16:09:02

Kentällä pitää olla 2 tuntia ennen lähtöä. Aloittaja unohti laskea sen. Joten 4 tuntia kestää kaikenkaikkiaan.

Lähettäjä: Ällö 
Päivämäärä:   6.2.25 16:12:04

Riippuu myös siitä, onko mukana ruumatavaroita vai ei, niitä saattaa joutua odottelemaan. Lisäksi riippuu kentästä paljon: jossain Riian pikkukentällä pääsee käsimatkatavaroiden kanssa nopeasti ulos, Heathrowlla tms isolla kentällä kaikki kestää pidempään.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.