Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Nukkujille muistutuksesi, että nukkumapuolta ja

Lähettäjä: Nukku 
Päivämäärä:   6.2.25 12:31:52

- suuntaa tulisi aina petivaatteidenvaihdon yhteydessä vaihtaa. Koskee jokaista nukkujaa. Keholle ei ole hyväksi painua aina samassa asennossa siihen sänkyyn samaan painaumaan, vaan keho tarvitsee vaihtelua tässä. Eli reunalta toiselle säännöölinen vaihto sekä pääpuoli jalkopäähän ja päinvastoin.

Tämä tietysti myös lisää sängyn ja patjan käyttöikää, kun eivät kulu toispuoleisiksi.

Erityisen järjetöntä on kahden eri kokoisen ihmisen nukkuminen vuosikausia samalla puolella. Keho ja sänky kuluu aivan suotta.

Kokemuksesta voin sanoa, että virkistää paitsi kehoa niin myös mieltä vaihtaa säännöllisen usein puolta petivaatteiden vaihdon myötä. ELi vasemmasta reunasta oikealle sekä pääpäästä jalkopäähän.

Nyt on jumiutujien oma ongelma, jos ei pysty edes ajattelemaa nukkumista totutussa jalkopäässä. Se mahdollinen sängynpääty on vain koriste, ei mikään jumalten maamerkki.

Re: Nukkujille muistutuksesi, että nukkumapuolta ja

Lähettäjä: L 
Päivämäärä:   6.2.25 12:36:56

Sänkyähän/patjaa voi myös käännellä, niin ei tarvitse nukkua hassusti päin. Kiipeän sänkyyn jalkopäästä, koska sängyn vierellä on koiran peti. Pääty on seinää vasten. Olisi hassua peruuttaa nukkumaan. Ja joku biologinen vaisto myös on hakeutua pää seinään tai nurkkaan päin!

Meillä on minun puolella oman kehon mittausten mukaan tehty patja ja miehen puolella miehelle suunniteltu, joten ei vaihdeta keskenään.

Päivämäärä:   6.2.25 12:39:32

"Sänkyähän/patjaa voi myös käännellä, niin ei tarvitse nukkua hassusti päin. Kiipeän sänkyyn jalkopäästä, koska sängyn vierellä on koiran peti. Pääty on seinää vasten. Olisi hassua peruuttaa nukkumaan. Ja joku biologinen vaisto myös on hakeutua pää seinään tai nurkkaan päin!"

Se mainitsemasi "hassuttelu" on tosiaan nukkujan omassa päässä. Aivot kuitenkin tykkäisivät ja niille olisi hyväksi saada vaihtelua siihen, mitä 1/3 elämästä tehdään, koskien puolta ja suuntaa.

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   6.2.25 12:40:16

Menisivätköhän nämä vinkkisi paremmin perille, jos et aina huudahtelisi niistä jumalista loppuun?

Lähettäjä: // 
Päivämäärä:   6.2.25 12:41:30

Kokeilkaapa joskus nukkua väärin päin niin, että pää on jalkopäässä. Tuntuu aika veikeältä.

Lähettäjä: Patjankääntäjä 
Päivämäärä:   6.2.25 12:43:28

Entäs, jos nukkuu keskellä sänkyä?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 12:51:05

Minä nukun jostain syystä päiväunet aina poikittain. Saan niin parhaiten unta päivisin. Yöunet nukun normaalisti päin sängyssä.

Päivämäärä:   6.2.25 12:51:09

"Menisivätköhän nämä vinkkisi paremmin perille, jos et aina huudahtelisi niistä jumalista loppuun?"

Aina? :D Oletko sinä nähnyt jumalista painajaisia painuneessa sängyssäsi, kun olet noin allerginen niille?

Päivämäärä:   6.2.25 13:06:25

Itse ainakin nukun mieluiten kasvot poispäin miehestä (nukkuu suu auki hönkien). Ja olen huomannut saman, että mielellään sitä nukkuisi välillä toisinpäin. Patjat meillä käännetään aina juhannuksena ja jouluna, eli niistä ei ole kiinni.

Me ollaan ratkaistu niin, että aina reissussa nukutaan toisinpäin kuin kotona. Eli tulee aina välillä kuitenkin toisessa asennossa nukkumista.

Lähettäjä: Vuvh 
Päivämäärä:   6.2.25 13:17:14

Miksi puolta pitäisi vaihtaa vain petivaatteiden vaihdon myötä? Kyllä minä vaihdan nukkumapuolta ihan ennen nukahtamista ja herttyäni. En nuku vain yhdessä tietyssä kohdassa sänkyä.

Patjaakin osaan kääntää niin ettei minun tarvitse sängyssä kääntyillä...

Lähettäjä: unikeko 
Päivämäärä:   6.2.25 13:26:47

” LähettäjäVuvh
Päivämäärä6.2.25 13:17:14

Miksi puolta pitäisi vaihtaa vain petivaatteiden vaihdon myötä? Kyllä minä vaihdan nukkumapuolta ihan ennen nukahtamista ja herttyäni. En nuku vain yhdessä tietyssä kohdassa sänkyä.

Patjaakin osaan kääntää niin ettei minun tarvitse sängyssä kääntyillä...”

Tämä. Ja vaikka pistäisin tyynyn välillä jalkopäähän, silti nukkuisin osan yötä oikealla kyljellä, osan vasemmalla ja osan selällään. Ei ole muita vaihtoehtoja, kun vatsallaan en osaa nukkua, vaikka sänky olisi miten päin.

Lähettäjä: Yäk 
Päivämäärä:   6.2.25 13:28:03

Nukun aina oikealla kyljelläni tai selälläni.

Päivämäärä:   6.2.25 15:02:27

En mä nuku koko yötä samassa asennossa. Heräilen varmaan kymmenen kertaa ja joka kerta vaihdan kylkeä. En osaa nukahtaa selälleni, mutta monesti herätessä olen selälläni kädet pään yläpuolella.

Ja välillä herään poikittain sängyssä ja välillä pää jalkopäässä. Yksin nukun ja mulla on 180 cm leveä sänky. Muutaman kerran vuodessa vaihdan sänkyjen puolia ja käännän päinvastoin.

Olen herkkäuninen enkä pysty nukahtamaan pää jalkopäässä. On liian turvaton olo kun ei näe mitä takana on. Pää seinää vasten on paljon helpompi.

Päivämäärä:   6.2.25 16:13:16

"Se mahdollinen sängynpääty on vain koriste, ei mikään jumalten maamerkki."

Se estää tyynyä häipymästä keskellä yötä

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.