Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Öljy kuiville hiuksille

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   6.2.25 08:18:22

Mikä olis paras öljy kuiville hiuksille? Mulla on ollu hypetetty wellan luxe oil mutta se saa jostain syystä mun hiukset kauheen sähköseks

Re: Öljy kuiville hiuksille

Lähettäjä: Qi 
Päivämäärä:   6.2.25 08:41:16

Öljy vain sulkee olemassa olevan kosteuden hiuksiin. Eli kosteutus pitää saada ensin hiukslln. Shampoo ja hoitoaine molemmat tärkeitä siinä miten saadaan hiuspohja puhtaaksi ilman että hiukset ja etenkin latvat kuivuvat.

Lähettäjä: Taateli 
Päivämäärä:   6.2.25 08:42:47

Olin tulossa otsikon perusteella just tuota luxe oilia juuri suosittelemaan :D
Toinen mistä mun hiukset tykkää on ogx miracle coconut oil, jättää ehkä vähän tuota luxe oilia ”raskaamman” jäljen

Päivämäärä:   6.2.25 09:03:42

Ostin nyt joku aika sitten by veira shampoon ja hoitoaineen jotka tarkoitettu kuiville hiuksille. Mutta hiukset menee tosi nopeesti likaseks, vaikka tupla pesen.

Banana hair foodin mikälie shampoo saa kuivaksi hiukset mutta niiden hoitoaine on ok. Joten tarvitsin varmaan myös löytää shampoo. Xz sulfaatiton on ihan ok mutta saa käyttää tosi paljon että edes vaahtoaa

Lähettäjä: K 
Päivämäärä:   6.2.25 09:11:26

Onko sulla kosteuttavat shampoot, hoitoaineet, naamio?

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   6.2.25 09:13:18

Juuri näin mitä Qi kirjoittaa, eli öljy vain sulkee sen kosteuden hiukseen, jos hius on lähtökohtaisesti kuiva niin ei sitä mikään öljy paranna.

Mulla on kuiva, luonnonkihara ja käytän Sumilayn shampoota ja hoitoainetta. Näillä olen saanut kiharan voimaan paremmin ja kuivuus enää vain latvoissa, joka siis saksitaan säännöllisesti pois. Sumilayn Argan öljy on markkinoiden paras omalle hiukselle.

Päivämäärä:   6.2.25 09:19:56

Vastasin tuolla jo että pyrin käyttää kuville hiuksille tarkoitettuja shampoo ja hoitoaine. Mun budjetti vain on sellainen että ostan marketista/normalista

Lähettäjä: A 
Päivämäärä:   6.2.25 09:54:57

Sulfaatittoman shamppoon ei ole tarkoitus juuri vaahdota, koska se sulfaatti on pääasiassa aine, joka sen vaahdon tekee.

Kuten yllä on mainittu, niin hiuksissa (kuin ihossakin) öljyn tehtävä on sulkea kosteus hiukseen, se ei kosteita itsessään. Mitäs jos ostaisit kosteuttava hiuksiin jätettävän hoitotuotteen? Itse olen havainnut parhaaksi Olaplexin nro 8. Kallis, mutta tosi tuottoisa, koska laitetaan tosi vähän. Saman merkin tuotteet on myös tosi hyviä kuivalle hiukselle.

Marketista kotimaisista suosittelen XZ-merkkiä ja Lumella on myös hyvät kosteuttavat.

Päivämäärä:   6.2.25 10:30:05

No haluan sen öljyn. Olis pitäny varmaan kertoa tarkemmin mitä jo käytän. Mulla on myös hiusseerumi ja suihkutettava hoitoaine. Näiden lisäksi haluan jonkun öljyn

Lähettäjä: -- 
Päivämäärä:   6.2.25 10:37:46

No osta joku öljy, esim. L'Oréal Elvital Extraordinary Oil. Ei niissä pääosin hirveitä eroja ole, silikonia lähes kaikki.

Lähettäjä: Tavis 
Päivämäärä:   6.2.25 10:58:03

Minä sekoitan öljyä suoraan hoitoaineeseen. Garnierin banaaninaamio + arganöljy on omille hiuksilleni ihan mielettömän hyvä kombo, kun ei pihistele määrän suhteen. Hiustyyppi 1b, pientä viitettä 2a:sta, ei väriä tai lämpökäsittelyä.

Kosteutusta voi kokeilla lisätä myös glyseriinillä, mutta se pitää sekoittaa erikseen joka käyttökerralle.

Lähettäjä: kops 
Päivämäärä:   6.2.25 11:13:20

No siinähän ostat sitten jonkun öljyn ja edelleen hius on sähköinen. Yleensä öljyt sisältävät silikoneja ja alkoholia ja se on ainakin omalla kohdalla syy miksi joku tietty öljy ei toimi. Kuten jo kirjoitin Sumilayn Arganöljy toimii mulla mutta pohjalla sulfaatiton shampoo ja hoitoaine ja lisäksi käytän hiuksiin jätettävää hoitoainetta.

Päivämäärä:   6.2.25 11:18:53

Ei ole silikonia jos ostaa arganöljyä tai jojobaöljyä yms

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.