Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Mitä nimiäislahjaksi?

Lähettäjä: & 
Päivämäärä:   5.2.25 19:44:27

Lapseton täti kyselee, kun en hahmota, mitä esikoisvauvalle yleensä on hankittu heti tai mikä olisi tarpeen. Lelutkin (esim. Brio) tuntuu tässä kohtaa hassuilta pikkuvauvalle, joka vain syö ja nukkuu, vaikka äkkiähän se kasvaa.

Re: Mitä nimiäislahjaksi?

Lähettäjä: S 
Päivämäärä:   5.2.25 19:49:41

Minä arvostin kaikkea mikä säilyy aina. Kultasepän liikkeestä maljakko, lasinen kynttilän jalka, lasinen pieni nalle, kullanvärinen koriste juttu missä enkeli, pieni aalto maljakko yms. Vitriinissä on omat hyllyt lapsilla näille tärkeille tavaroille.

Lähettäjä: Kepa 
Päivämäärä:   5.2.25 19:51:51

Satukirja

Lähettäjä: Mi ä 
Päivämäärä:   5.2.25 19:52:09

Minä taas en siedä tuollaista krääsää..

Eli tästä huomaa että makuja on monia. Siispä paras on kysyä vanhemmilta lahjatoiveita.

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 19:53:15

Ite taas en arvostais koristekrääsää. Omaan mieleen oli laadukkaat pyyhkeet vauvalle, muumiastiat ja kyllä niitä vauvojen lelujakin nopeasti käyttöön tuli.

Lähettäjä: - 
Päivämäärä:   5.2.25 19:56:02

” Kultasepän liikkeestä maljakko, lasinen kynttilän jalka, lasinen pieni nalle, kullanvärinen koriste juttu missä enkeli, pieni aalto maljakko yms. ”

Onneksi ei saatu mitään näistä…vauva sai mm. lakanat, Pentikin pupun, satukirjan, itse neulotun pienen viltin.

Lähettäjä: x 
Päivämäärä:   5.2.25 19:58:54

Minusta paeas on ihan vaan kulutustavara, vaikka herkkukori vanhemmille tai joku kiva body vauvalle, ellei ole niin läheinen että oikeasti tietää jonkun todella hyvän lahjaidean. Tai sitten porukalla ostaa jotain kalliimpaa (kysyy mitä vauvalle tarvitaan).

Itse en haluaisi noita ikuisesti säilyviä koriste-esineitä yms. Idea on kaunis, mutta käytännössä monella ei ole tilaa säilöä järkevästi tällaisia eikä kaikki halua esillekään erilaisia koriste-esineitä, varsinkin jos niitä ennestään on. On hankala tilanne jos pitää seuraavat 18 vuotta säilöä tavaroita lasta varten. Eikä lapsellakaan ne ehkä omasn asuntoon mahdu, joten pyörivät sitten vanhemmilla hamaan tulevaisuuteen kunnes lapsi ehkä joskus aikuisena osaa arvostaa näitä, tai sitten ei.

Kummilta yms läheiseltä saatuna joku kultakoru tai kummilusilat on kiva ajatus. Mutta ei niin että joka sukulainen niitä hankkii.

Päivämäärä:   5.2.25 20:00:35

Perhe asuu pienessä kodissa Helsingissä, joten en usko, että mikään vitriiniin laitettava tulee nyt kysymykseen, kun ylimääräistä säilytystilaa ei ole.

Mietinnässä on ollut jokin lorukirja, soiva pehmolelu, laadukas huppupyyhe tms.

Päivämäärä:   5.2.25 20:01:37

Lasten astiasto on ollut kiva, tulee käyttöön. Sitten kummit on antaneet rahaa, joka on mennyt sijoituksiin. Mutta ollaan kaikille sanottu, että mitään ei tarvitse antaa ja ennen kaikkea ei mitään krääsää.

Lähettäjä: Mi ä 
Päivämäärä:   5.2.25 20:06:48

Omalle lapselle parhaat kummilahjat olivatkin juuri noi Muumi-astiasto jotka edelleen käytössä.

Päivämäärä:   5.2.25 20:19:01

Ei hopeakrääsää. Se vain jää lojumaan nurkkiin ja lopuksi häviää.
Simppeli ja käytännöllinen on parhain lahja.
Lakanasetti, huppupyyhe, kiva asuste joka sopii hetken päästä…

Lähettäjä~*~ 
Päivämäärä:   5.2.25 20:25:12

Ostin lahjakortin valokuvaukseen ammattikuvaajalle, noin 100e, vuosi aikaa käyttää. Olisin voinut ostaa yhtälailla lasten astiaston tai hyvän satukirjan.

Päivämäärä:   5.2.25 20:25:55

”Ei hopeakrääsää. Se vain jää lojumaan nurkkiin ja lopuksi häviää.
Simppeli ja käytännöllinen on parhain lahja.
Lakanasetti, huppupyyhe, kiva asuste joka sopii hetken päästä…”

Tähän itse vielä kolmen lapsen äitinä lisään. Käyttötavara jota ei tarvi säilyttää vuositolkulla on paras lahja!:)

Lähettäjä: Minä Vaan 
Päivämäärä:   5.2.25 20:26:08

Joku kiva vaatepaketti. Valokuva kehys yms muistot myös kivoja-kohtuudella. Lahjakortti lastentarvike liikkeeseen.

Lähettäjä: Pii 
Päivämäärä:   5.2.25 20:55:14

Kimppalahjan lahjakortti lastentarvikeliikkeeseen. Vauva "tarvitsee" vaunua, rattaita, turvaistuimia, sitteriä... Kaikki kalliita hankintoja.

Yksin, jos lahjaa ostaa, niin lahjakortti lelukauppaan.

Päivämäärä:   5.2.25 21:04:21

Kiitos, hyviä ehdotuksia. Yksin olen lahjaa ostamassa ja reissu on jo matkoineen ja hotelleineen kallis, niin joku 100e lahja on liikaa.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.