Kirjoita uusi viesti  |  Alueen etusivu  |    |  Etsi  Alas ⇓   
  Miten eroon kahvista?

Lähettäjä: . 
Päivämäärä:   5.2.25 17:26:47

..kun aina kun lopettaa, särkee pää?

En edes juo kuin yhden ainoan kupin päivässä mutta jos se jää välistä, päänsärky on taattu.

Voin kestää kyllä pienen päänsäryn. Mutta kun päänsärky ei ole pientä ja se kestää kauan alkaessaan. Viimeksi sorruin kolmantena päivänä kun en enää kestänyt.

Nyt olen viimeksi juonut kahvia 30h sitten ja päätä särkenyt aamukasista lähtien.

Re: Miten eroon kahvista?

Päivämäärä:   5.2.25 17:27:14

Ja särkylääke ei jostain syystä tähän auta

Lähettäjä: sama 
Päivämäärä:   5.2.25 17:51:01

Jos kokeilisit vähentää pikkuhiljaa kofeiinittoman kahvin avulla? Sekoita esimerkiksi puolet annoksesta tavallista ja puolet kofeiinitonta kahvia viikon ajan, sitten yksi kolmasosa tavallista ja kaksi kolmasosaa kofeiinitonta viikon ajan ja kokeile sen jälkeen lopettaa kofeiini kokonaan.

Tai sitten teen avulla, vaihda kahvi ensin mustaan teehen, sitten vihreään tai valkoiseen teehen ja sen jälkeen jätä kofeiini teestäkin pois, jos et halua sitä käyttää yhtään.

Lähettäjä: wetehinen 
Päivämäärä:   5.2.25 18:00:26

Miksi pitäisi päästä eroon kahvista? "Samalla" ihan hyviä vinkkejä.

Lähettäjä: liru 
Päivämäärä:   5.2.25 18:01:21

Lisää kahvimaitoa? Ensin vaikka 1/4 kuppia maidolla ja sitten 1/2 maidolla ja sitten maitoa kahvilla, ei toisinpäin :)

Lähettäjä: Aina 
Päivämäärä:   5.2.25 18:18:32

Koeta siirtyä teehen. Kofeiinimäärä ainakin maltillinen eikä tule ( ainakaan mulle tullut) päänsärkyä.

Lähettäjä: Huoh 
Päivämäärä:   5.2.25 18:20:50

Vähennä vähitellen.

Se kova päänsärky kertoo että olet jo pahassa koukussa. :(

Veikkaan että suuri osa väsymystä, ahdistuksia ja muuta jäisi pois kun lopetettaisi kahvin kittaaminen.

Lähettäjä: eeliö 
Päivämäärä:   5.2.25 18:42:12

Onnistuin mustan teen avulla vähentämään kahvinjuontia ja olemaan ilman. Sitten tuli aloitettua kahvin juonti uudelleen ja yhden mukillisen juon vain aamuisin.

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.2.25 18:45:51

Mun on pakko juoda aamulla kahvia, että pystyn lähtemään töihin ja pysyn siellä edes auttavasti hereillä. En erityisemmin pidä kahvin mausta.

Päivämäärä:   5.2.25 18:49:17

Decaf? Vaikka aluksi 75-25 seos normaalia kahvia ja kofeiinitonta, sitten vähentäen kunnes juot vain kofeiinitonta kahvia, jonka jälkeen siirtyminen teehenkin on oikeastaan lisäys kofeiiinitasoissa.

Lähettäjä: ? 
Päivämäärä:   5.2.25 18:54:19

Miksi pitäisi päästä eroon?

Lähettäjä: ilkka 
Päivämäärä:   5.2.25 18:59:09

Kallista se ainakin on, onneksi ei sentään kortilla(toistaiseksi)..

Lähettäjä: # 
Päivämäärä:   5.2.25 19:31:51

Mä olen siirtynyt kofeiinittomaan ja totuttelin makuun juuri sekoittamalla sitä normikahviin, kuten on ehdotettu. Haluan aloittaa aamun hitaasti kupillisen kanssa ja tee ei vaan tuota samaa tyydytystä.

Halusin testata, onko kofeiinilla vaikutuksia hermosto-oireisiin. Tämä esimerkkinä niille, jotka ihmettelevät, miksi kahvista pitäisi luopua.

Mä olisin voinut luopua kahvista ilman vieroitusoireita, joten aloittajaa en osaa auttaa.

Päivämäärä:   5.2.25 19:34:55

Ei sitä päätä ikuisesti särje, eli jos muutaman päivän vielä jaksat odottaa, niin todennäköisesti särky on jo pois.

Lähettäjä: .. 
Päivämäärä:   5.2.25 19:38:08

Särkylääkkeet on keksitty, ota niitä.

Lähettäjä: Ruska 
Päivämäärä:   5.2.25 19:41:31

Miksi pitää päästä eroon? Etenkin jos juo yhden kupin?

Lähettäjä: * 
Päivämäärä:   5.2.25 19:52:52

Tuplapiste, kuten lukutaitokin...

Päivämäärä:   5.2.25 20:37:32

Tulispa kauppaan sellaista kahvia jossa vain puolet kofeiinia niin ei tarvis itse sekoitella. Vaikka nyt voi laittaa halpaa juhlamokkaa siihen sekaan niin ei ole kallis.

Päivämäärä:   5.2.25 20:53:48

Lopetin kahvinjuonnin pienentämällä ensin yhteen kupilliseen, sitten kupillisen kokoa pienennin muutaman päivän ajan, sitten vaihdoin kaakaoon (jossa myös kofeiinia), sitten kokonaan ilman. Päänsärky ei silti ollut pahinta, vaan lihaskivut ja lihasheikkous. Melkoista myrkkyä, sen tajuaa lopettamisen jälkeen, elimistöllä kestää palautua alkusäädöilleen yllättävän kauan aikaa. Juon harvakseltaan yhä kaakaota, mutta enimmäkseen rooibosteetä. Vähitellen hyvä tulee.

Lähettäjä: ... 
Päivämäärä:   5.2.25 21:07:06

Lopetin kahvinjuonnin kun sairastuin. Mun ei tee ikinä kipeänä mieli kahvia ja olo on muutenkin paska niin viikko meni helposti. Sen jälkeen jatkoin kofeiinittomalla. Edelleen tekee mieli, mutta muita oireita ei ole.

Ylös ⇑   

Vastaa viestiin
 Nimi:       [poista tiedot]
 Sähköpostiosoite:

Jos annat sähköpostiosoitteesi, se näkyy viestissäsi.

Otsikko:

Hevostalli.net ei vastaa keskusteluryhmissä käytävän keskustelun sisällöstä.